Asus Transformer Book TP300LA-DW159H Review

dj301 18 juni 2015, 481 views

Asus Transformer Book TP300LA-DW159H

Op het eerste gezicht mooie laptop maar in gebruik echt een afknapper.

Pluspunten

• Touchscreen
  • Accuduur

Minpunten

• Lage resolutie
  • HDD
  • Lage brightness
  • Toetsenbord

Ik kocht deze laptop/tablet aangezien het mooi klonk dat je hem als laptop en als tablet kon gebruiken.

Toen ik hem thuis had uitgepakt had ik er eigenlijk all spijt van. De lage screen resolutie en de donkere backlight vielen me gelijk op. Voor deze prijs mag je wel verwachten dat er een fatsoenlijk scherm in zit.

In het dagelijks gebruik merk je dat de laptop soms het laat na laten. Soms reageert het touchscreen niet of doet het toetsenbord het ineens niet meer. Om dat te verhelpen is er helaas een reboot nodig.

De bouwkwaliteit is echter zeer goed. De laptop oogt zeer professioneel en het voelt allemaal goed en stevig aan.

Ik had tevens ook last van zogenaamde "Ghost touches". Dit houdt in dat er soms uit zichzelf op het scherm word gedrukt wat het dagelijks gebruik niet echt prettig is.

Na enkele dagen met dit apparaat te hebben gewerkt heb ik hem weer terug gebracht omdat het geen betrouwbaar apparaat is.

Heb jij ook een Asus Transformer Book TP300LA-DW159H?