Specificaties 4,95" display, 4G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG Nexus 5 16GB Zwart Review

RoboTomNewbie 17 juni 2015, 426 views

LG Nexus 5 16GB Zwart

Specificaties en prestaties zijn na 2 jaar nog voldoende om mee te komen. De bouwkwaliteit van LG is echter absoluut niet duurzaam.

Pluspunten

• Prijs/specificatieverhouding

Minpunten

• Kwetsbaar scherm (krassen/scheuren)
  • Behuizing zwak en snel vies
  • Android begint zichzelf in de weg te zitten

2 jaar later

Na bijna 2 jaar gebruik de plussen en minnen van de Nexus 5.

In den beginne..

Vooral toen ik de telefoon net had was er geen concurrent met deze specs voor deze prijs n .... met 'kale' Android. Vriend en vijand kreeg te horen dat ik als eerste de laatste updates binnen had en hoe lekker soepel alles draaide op mijn nieuwe speeltje

De eerste barstjes in onze relatie
Het begon na een paar maanden met de plakkers die in het gegraveerde NEXUS-logo aangebracht waren. Deze lieten los. Ik ben altijd erg zuinig op mijn telefoons en deze blijven in bijna nieuwstaat. Geen ramp maar wel jammer.

zes maanden later
Toen viel mij na een half jaar op dat er een scheur in de behuizing bij de koptelefoon aansluiting zat. En aan de zijkant bij het laatje van de SIM-kaart. Verder zaten er kleine oppervlakkige krasjes op het scherm (nog nooit met een smartphone gehad, in het bezit sinds februari 2009).

Anderhalf jaar later
Een maand of 3 geleden gleed de telefoon uit mijn broekzak en zit er een haarscheur over de volle breedte in het scherm. Mijn Samsung S2 is ook weleens uit mijn broekzak gegleden en dat scherm oogt nog als nieuw. LG claimt toch echt dat het glas van de Nexus krasvast is. Misschien staat er in het klein dat de stof van je broekzak niet telt :-P

Vandaag
Telefoon liep vast en na restart blijft hij hangen in een bootloop. Ik ben nog steeds bezig om hem te recoveren. Zo heerlijk als het in het begin ging. Zo 'vastloperig' wordt hij de laatste tijd. Komt het door de 5.1> versies van android? Met 5.0 ging alles heerlijk.

Veel plezier gehad nu tijd voor een ..... Apple?

Heb jij ook een LG Nexus 5 16GB Zwart?

Ik heb hem zelf een keer of 3 laten vallen waarbij ik dacht dat ie kapot zou gaan, maar ik had geluk.
2 collegae hebben idd een kapot scherm van 1 ongelukkige val.

Overigens vind ik het scherm wel goed krasvrij. Heb hem nu 1,5 jaar zonder screenprotector/case en er zit maar 1 krasje in :) Ik ga er wel semi bewust mee om (dus niet buiten met het scherm naar beneden op een tafel leggen en weer oppakken 8)7 )

Scheur in behuizing is helaas herkenbaar, aan de zijkanten (overgang scherm/case) een paar hapjes eruit en de hoek boven zit los/speling.

[Reactie gewijzigd door eL_Jay op 17 juni 2015 20:26]

Nou ik heb deze ook, nu ong. ruim 1 jaar, en ik heb geen krasjes op m'n scherm, geen scheurtjes, geen vastlopers en zeker met 5.1.1 gaat ook de accu nog eens langer mee. Ik ben dus een zeer tevreden gebruiker 8-)
Het enige negatieve waarin ik me herken is een klein scheurtje bij het SIM laatje, verder alleen maar goed nieuws, m.u.v. het niet hebben v.e. sd slot en de veel te korte batterij duur, is het een super fijne telefoon, 1,5 jaar dagelijks gebruikt in de vrachwaggel, en geen krassen, geen vastlopers, altijd met veel plezier gebruikt hoor.

Heb sinds kort een Lumia 640 XL vanwege het grote scherm (verrassend scherp overigens), uitbreidbaar geheugen en zr nteressante prijs, en eerlijk is eerlijk het is een fijn toestel, maar ik kan er niet goed aan wennen, dus ik ga weer terug naar m'n nexusje...... wellicht later een nieuwe......
Hij is toch nog geen 2 jaar uit?
Heb hem als 1 van de eersten, mediamarkt had samples in de kast liggen maar nog niet in de winkel.
Nergens last van, wel is de microfoon ruk, wat video's onbruikbaar maakt ondanks het mooie beeld.
Ik heb hem nu ook meer dan een jaar en ben er altijd tevreden mee geweest.

Bij mij is hij ook meerdere keren gevallen zonder problemen, tot een maand geleden.
Het glas was bebarsten maar de touch werkte nog perfect. Vorige week kwam er dan een barst in het scerm zelf waardoor de linkerbovenkant onbruikbaar werd (Geen touch, wel nog beeld).

De batterij is inderdaad niet schitterend, maar ben altijd tevreden geweest over de camera.
De camera is heel goed inderdaad. En de snelheid is top, accuduur wel wat verbeterd na wat updates.
Ben heel benieuwd waar de nieuwe LG Nexus 5 mee komt later dit jaar.
De haarscheurtjes in de behuizing vallen gewoon onder garantie. Die had je dus kunnen laten repareren. Echter doordat je hem nu zelf hebt laten vallen met een scheur als gevolg zal dat ws niet meer gaan lukken.

En het laten vallen is domme pech. Bij elk toestel zal het fout kunnen gaan. Mijn Nexus 5 wel 30 keer vanaf broekzak hoogte laten vallen, maar daar is nooit wat mee gebeurd. Het blijft bij domme pech dus.