Specificaties Inkjet all-in-one (Kleur) met WiFi - Bekijk alle specificaties

Canon Pixma MG5550 Review

woutur 15 juni 2015, 185 views

Canon Pixma MG5550

Als hij werkt doet ie het zozo. Maar al zoveel problemen gehad. 'Even snel iets printen' loopt telkens uit in een excercitie van een half uur. Papierhoeveelheid dat probleemloos in de lade kan is echt schrikbarend laag. De webservices werken maar soms of niet (Airprint heeft nooit gewerkt).

Pluspunten

• Goedkope cartridges beschikbaar

Minpunten

• Google Print werkt soms
  • Airprint werkt niet
  • Hoeveelheid papier dat in de lade kan is lachwekkend
  • Kan niet scannen naar een map
  • Wifi werkt soms
  • Linux drivers zijn incompleet
  • Printer loopt vast
  • Canon print over email werkt soms

Scansnelheid Score: 4
Scankwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 3
Afdrukkwaliteit Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 2
Inktverbruik Score: 2
Het idee was een wifi printer. Lekker beneden zitten en als je wat moet printen geef je een opdracht en die haal je dan op.
De werkelijkheid: wifi doet het niet goed. Je moet altijd naar de printer toe vr je gaat printen. Er is geen mogelijkheid om naar een vaste map te scannen. Scannen naar een (SMB) share op mijn server gaat dan ook niet. De linux laptop die ik gebruik weigert te printen als er n van de cartridges een waarschuwing geeft tenzij je een aantal onnavolgbare handelingen uitvoert waarbij vastlopers ook nog eens onderdeel zijn. Tijdens de opstartprocedure doet vervolgens de webservice het wel heel even waardoor je met een aantal kopien komt te zitten want die rollen er dan wl uit. Ook heb ik problemen met de lade: naast het feit dat er maar weinig papier in kan (10 a 20 vellen?) moet ik heel vaak de lade er in en uitschuiven omdat er anders een foutmelding tevoorschijn komt waarbij hij de lade niet kan vinden. Opstarten van de printer duurt lang. Dat is vervelend als je maar zo sporadisch print als wij. Even iets printen (stel dat ie in n keer zou werken) duurt dan toch al snel 5 minuten.
De scanresultaten zijn prima, alsmede de snelheid daarvan. De printkwaliteit is ook goed. Ik print nooit in kleur, en er zullen misschien 60 printjes in totaal mee gemaakt zijn en AL mijn kleurcartridges zijn al op. Zwart en zwart (ja, daar zijn er twee van) ook overigens. Laten we het erop houden dat ze niet vol (haha understatement van het jaar!) zaten. De printer loopt ook om de haverklap softwarematig vast. En dan zeiken over het feit dat je de stekker er zomaar uitgetrokken hebt tijdens het opstarten.

De webservices zijn klote. Airprint heeft het nooit gedaan. De printer is nooit door een iPad (2 en air, iOs 6, 7 en 8) of iPhone 4S (iOS 8.3) gevonden. Google print doet het vrijwel nooit omdat de printer geen contact heeft met internet (valt na verloop van tijd weg). Zodra je hem herstart heeft ie het wel heel even en spuugt dan alle opdrachten er in n keer uit. Hetzelfde geldt voor de Canon mailservice. Dropbox en evernote ben ik niet eens aan begonnen.

Mijn vorige Canon (ip4200) zoop ook inkt. Maar die deed het tenminste als je een opdracht gaf.
Misschien moet ik de printer eens aansluiten via USB op mijn linux server. Zou kunnen dat ik er dan minder ellende mee heb. Als dat niet werkt gaat ie terug.

Samenvatting: deze printer zuigt apekloten. Mijn advies: zoek een ander.

Heb jij ook een Canon Pixma MG5550?