Specificaties 48" Full HD 3D LCD TV met 2 tuners - Bekijk alle specificaties

Samsung UE48H6500SL Zwart Review

bobo54 15 juni 2015, 820 views

Samsung UE48H6500SL Zwart

Dit is een geweldige tv, die heel veel biedt voor een scherpe prijs. Het is een model van 2014, maar dat zie je terug in de prijs. In deze prijsklasse zul je bijna geen betere vinden. Zeker niet als je veel voetbal en sport (met constant snelle bewegende beelden) kijkt.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Makkelijk in te stellen
  • Design
  • Contrast
  • Kleurweergave
  • Voetbal/sport weergave

Minpunten

• Reflectie van licht op zwarte achtergrond
  • Geluid

Ik heb deze TV onlangs gekocht, na een week of 3 rondzoeken naar merken, modellen en features. In deze prijsklasse was rond de tijd van aanschaf niet veel beters te vinden. Voor mij zelf was vooral de weergave van voetbal erg belangrijke (zo'n beetje het enige dat ik nog kijk op TV, rest gaat via de PC). Verder functioneert deze TV vooral als 2e scherm aan de PC, en minder als conventionele TV.

Met een abo bij Ziggo of UPC kun je optimaal genieten van deze TV omdat je dan de 2e tuner kunt gebruiken en deze bedrijven out-of-the-box ondersteund worden. Aangezien ik glasvezel heb is deze ondersteuning bij mij niet aanwezig, en moet ik de afstandsbediening van de set-top-box gebruiken, maar dit is op te lossen met een universele afstandsbediening.

De verpakking zag er in eerste instantie een beetje matig uit, maar als je de doos openmaakt zie je dat alles goed verpakt zit, en kleine details zoals de manier waarop je het plastic laagje van de 3d-bril-glazen afhaalt bieden enorm vertrouwen in de rest.

Het aansluiten was ook geen enkel probleem, met 4x hdmi (waaronder audio-return-channel) en alle gebruikelijke aansluitingen daarbovenop. Ik heb mijn PC via een Yamaha versterker doorgelust naar de TV, en deze detecteert de versterker prima, geen problemen daar.

Ten opzichte van goedkopere modellen is een aantal pluspunten te noemen, waaronder de hogere refreshrate, de meegeleverde motion-ab en uiteraard de 3d funtie en de 2 3d-brillen. Ik had vooraf niet veel verwachtingen van de 3d, maar nadat ik Gravity en Life of Pi 3d heb gekeken ben ik overstag, het is geweldig! Je moet uiteraard niet de hele dag met zo'n bril op zitten, maar af en toe een film doet je deze TV echt meer waarderen.

Het smart-gedeelte van de TV kan handig zijn, maar heb ik zelf nog weinig gebruikt (ik blijf het toch makkelijker vinden omdat via mijn PC te doen). Het reageert wel vrij rap, maar ik mis daar vergelijkingsmateriaal om er een echt goed oordeel over te geven.

Overall kan ik deze TV ronduit aanbevelen, met als enige minpuntjes het wat mindere geluid (maar dat moet wedijveren met een DTS versterker bij mij, dus misschien is dat geen eerlijke vergelijking) en de reflectie van het scherm, iets wat alleen naar voren springt bij een erg hledere omgeving.

Als je echt alles uit deze TV wilt halen, neem dan de tijd en kijk ook even op https://www.avforums.com/PicturePerfect/ en met name https://www.avforums.com/...ed-best-settings.1901684/ voor de kleurinstellingen, voor een optimaal beeld.

Heb jij ook een Samsung UE48H6500SL Zwart?