NZXT H440 Zwart Review

Brandonvds 14 juni 2015, 658 views

NZXT H440 Zwart

Voor het kiezen van een behuizing had ik een paar eisen waar de kast aan moest voldoen. Een zwarte kleur, en liefst met rood. Een window, liefst lekker groot. Genoeg koeling in de kast. Plaats voor een custom loop.

Pluspunten

• groot window
  • cable management
  • geluid dempend
  • veel plaats voor (water)koeling
  • uiterlijk

Minpunten

• kras en vingerafdrukken gevoelig
  • geen optical drive bay

Een zwarte kleur, en liefst met rood.
Een window, liefst lekker groot.
Genoeg koeling in de kast.
Plaats voor een custom loop.

Mijn keuze viel al snel op een NZXT behuizing vanwege de mooie grootte window.
na eerst het kleinere broertje de NZXT s340 besteld te hebben, vielen de waterkoeling mogelijkheden al snel tegen, dus heb ik deze na een paar dagen omgeruild voor de NZXT H440.

nzxt h440 nieuw

Inbouwen

Het inbouwen van de pc in deze kast is erg makkelijk te doen.
er is plaats voor een ATX formaat moederbord.
een Gpu met een maximale lengte van 294mm
En een CPU koeler met een maximale hoogte van 180mm

Net zoals andere NZXT behuizingen zit de voeding in een aparte "kamer" waardoor deze mooi uit het zicht verdwenen is.
Het geluiddempend materiaal zorgt er helaas wel voor dat er niet al te veel ruimte over blijft, waardoor de cablemanagement wel wat moeilijker is maar zeker niet onmogelijk om alles goed weg te werken.

cablemanagement

Waterkoeling

Een van de voornaamste redenen voor deze behuizing was, genoeg ruimte voor een custom loop waterkoeling erin kwijt te kunnen.
Deze behuizing stelt hierin dan ook zeker niet teleur.
Wanneer je de 3.5" HDD brackets uit de kast weghaalt is voorin ruim voldoende plaats voor een 3X 120/140 mm radiator met push pull opstelling zonder enig ruimte gebrek.
zelf heb ik gebruik gemaakt van een 360mm radiator met een dikte van 50mm en 3fans in push opstelling.
op de bodem is nog plaats voor 1 3.5" HDD.
Ik heb een 240 mm lange reservoir tube met een diamater van 5 mm erin geplaatst.
hierdoor werd het wel wat krapper in de kast maar, mijn MSI R9 280X paste er nog net tussen (wat tog niet de kleinste kaart is)
bovenin zou je ook de radiator kwijt kunnen van 30mm dikte, maar maar zodra je een dikkere wilt gebruiken zit je al snel klem met de heatpipes van het moederbord.

kast open

reservoir

De NZXT H440 is een zeer mooie strakke kast met ruim voldoende koeling mogelijkheden.
een uitgebreide custom loop past met een beetje puzzelen makkelijk in in deze behuizing met een grote window om deze te kunnen bewonderen.
de voeding en kabels zijn mooi weg te werken, maar door het geluidsdempende materiaal is er niet al te veel ruimte waardoor het voor de minder ervaren wat moeilijker kan zijn.
dus ben je op zoek naar een mooie kast, wil je waterkoeling, en niet al te veel geld uitgeven is deze behuizing zeker een aanrader.

Dit is mijn eerste review, dus ben benieuwd naar jullie mening en eventuele verbeterpunten.

Heb jij ook een NZXT H440 Zwart?

Reviews door de redactie

Een nette en voor mij zeer bruikbare review :)