Specificaties 55" Ultra HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 55UB820V Zwart Review

mieux 14 juni 2015, laatste update op 18 juni 2015, 991 views

LG 55UB820V Zwart

Geweldige t.v. de kleuren weten te overtuigen. Zwart is echt super zwart. de bezels zijn lekker dun en het smart gedeelte werkt prima.

Pluspunten

• Goede beeldkwaliteit
  • Mooi uiterlijk
  • fijn prijsje

Minpunten

• ontbreken van de 3d functionaliteit

Goedenavond,

Ik heb een lange overwogen wat voor t.v. ik zou willen hebben.
Met ruim 4 meter afstand zit ik ver van de t.v. dus 55" was een minimum.

Ik heb ook een beamer overwogen, maar wegens verduisteringsredenen-
en bekabeling door de huiskamer heb ik daar toch vanaf gezien.

Daarna kwam het idee een oled t.v. te kopen.
De prijs voor de goedkoopste Oled t.v. was op op slot 1800 euro (erg verleidelijk)

Na een bezoek aan de mediamarkt merkte ik toch dat een oled t.v. minder overtuigde dan ik dacht.
Een 4k scherm heeft mij al helemaal niet weten te overtuigen bij de mediamarkt, maar dat terzijde...

De enige reden waarvoor ik een 4k t.v. gekocht heb, vanwege het minimale prijsverschil (100 tot 150 euro)
de goedkoopste 55" tv in de prijswatch was 700 euro en deze tv was 750 euro en 4k, dus dan toch maar...

Over 4k gesproken. Het werkt vlekkeloos :) via Netflix,moet je wel even het duurste abbo hebben
Maar... dan kan je genieten van super mooie beelden. Dat wil zeggen als je er van 10cm afstand van staat.

Ik heb een avond de Netflix natuurfilms (ja echte) gekeken op 10cm afstand, echt super mooi, super indrukwekkend.

Maarja.... Dat was een avond de rest van de tijd... zit ik lekker op de bank op 4m afstand.

Wat wel weet te overtuigen zijn de kleuren. Ik heb deze tv niet in een winkel gezien maar in mij huiskamer...
Jezus wat is zwart...zwart. Echt super :) ik kan niet anders zeggen dit weet te overtuigen (wel even de tv modus op cinema zetten :))

Ook de kleur saturatie is echt om over naar huis te schrijven (althans ik hoop dat het thuisfront dit leest)
Ik heb de kleuren een beetje overgesatureerd staan, maar dat vind ik nou eenmaal erg prettig.

De tv ziet er trouwens erg mooi uit, ik ben wel gecharmeerd van de twee voetjes aan het uiteinde.

Tot slot zal ik nog even stilstaan bij de gebreken, welk iets ge´nformeerde/ge´nteresseerde van deze tv al lang weet. Het gebrek aan 3d, ja... dat is iets wat ik nog nooit gehad hebt. (een man weet niet wat ie mist...)

Een ander gebrek, het gebrek aan een degelijk smart platform. Ik dacht.. geen probleem want ik heb een apple t.v. Maar het blijkt dat er helemaal geen gebrek is. Het smart platform werkt vloeiend en snel. Iets at ik niet verwacht had. En... zoals hierboven beschreven; netfilx 4k right out of the box!

De conclusie mogen duidelijk zijn.
Voor 850 euro kan je geen betere tv vinden :)
Zeer tevreden over de t.v

P.s. ik zou graag een foto toevoegen maar ik merk dat tweakers.net daar nogal gevoelig over doet, dat wil zeggen de grote.

Heb jij ook een LG 55UB820V Zwart?