Specificaties 50" Ultra HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Panasonic Viera TX-50CX700 Zilver Review

JRRN 12 juni 2015, laatste update op 9 december 2015, 1.693 views

Panasonic Viera TX-50CX700 Zilver

Prachtig beeld!. Geluidskwaliteit heel mooi. Uitzending Gemist hapert zeer irritant, komt met 40mbits door in Browser, netwerk gemeten op 80mbits. Leuke verrassing: de extra kleine touchpad AB. Voicecontrol hierop werkt verre van optimaal. Op 1 van de USB's remote KB werkt goed, maar niet op Browser!

Pluspunten

• Hoge kwaliteit beeld, build
  • Geluid is niet slecht
  • Leuk: extra touchpad afstandsbedieningkje erbij

Minpunten

• KB werkt niet op browser (juist daar heb je hem nodig!)
  • Uitzending Gemist hapert verschrikkelijk irritant bij voldoende bandbreedte

Zat eerst te twijfelen tussen iets duurdere maar oudere Sony (+250¤) aanbieding (...), maar ik vond de kleuren hiervan toch wat te "hard". Verder was de software nogal outdated. De Panasonic was van recentere datum, het OS van Firefox blijft een gok met apps ondersteuning in de toekomst, maar Firefox is niet het eerste het beste bedrijf...

De Panasonic voldoet in alle opzichten. Ik was vooral verbaasd door het realiteitsgehalte. Komt misschien door de wat zachte en heldere kleurstelling, maar het filmische is daardoor weg. Wennen? of kom ik eindelijk in de 21e eeuw aan... Zo anders dan de Sony en de oude LG die we hadden...

Toestel is nog niet gecertificeerd door Ziggo, maar doet het gewoon goed met de Smit CI+ module. gewoon erin prikken en draaien, ik zat al klaar met Ziggo ww login ed. maar was allemaal niet nodig...

Uitzending gemist NPO is wel erg jammer! Zeer irritant en haperend beeld! dit doet het wel goed op de Ziggo uitzending gemist en de NPO uitzending gemist via de browser van de WII U. Ik ga kijken of ik de verbinding beter krijg door betere kabels, maar op Ziggo en via Wii U doet die het wel goed.

Wat ik verder mis tov de ziggo settop box die ik had is de vier favourieten, Ieder in ons gezin had een eigen preset van zenders waar hij door zijn eigen favorieten kon zappen. Nu kan je alleen kiezen tussen betaald, onbetaald of soort sattelietsignaal. Je kan wel favorieten aanmaken, maar dan moet je steeds naar het homescreen, en daar je zender selecteren (of je kan zappen weet ik niet, ik berust me in het lot van door gratis zenders zappen).

Voice search werkt erg slecht! je moet bepaalde volgorde van commando's "zoek" "+ Internet"+ zoekterm, weinig intuītief. Uiteraard ondersteunt de browser geen flash meer :-((( De kleine touchpad AB die erbij zat was wel een hele leuke verrrassing, en stond (als optie) ook op m'n wensenlijst bij de Sony, kreeg ik er nu zo bij!.

USB draadloos keyboardje werkt wel, maar vreemd genoeg niet n de browser, echt behelpen, niet van deze tijd... Ik ga nog wel eens ander toetsenbord proberen. Functie-ondersteuning is beperkt tot basisfuncties (cursor arrows) en touchpad, meer kan, maar met apps en dus firefox dus vraagteken of dit komt.

Al met al mooie tv, maar net niet in de totale detailverwachting voor mij. Maar door mooie prijs kwaliteitsverhouding van dit moment (juni'15) wel weer een dikke voldoende!

Update van Panasonic customer support over Keyboard: zij geven alleen de Logitech 400/800 wireless keyboards goed te kunnen supporten.

Heb jij ook een Panasonic Viera TX-50CX700 Zilver?

Wij hebben de TX-55C700

Ik heb er geen losse Toetsenbord bij gekregen, maar heb een bluetooth toetsenbordje voor 15 euro besteld bij Aliexpress, werkt perfect, ook in de browser.

Ik snap echter niet waarom je de browser wil gebruiken, Werkt langzaam, daar zijn betere oplossingen voor.

Voicesearch: Hoe voer je dat in? Je krijgt een standaard IR-afstandsbediening, en er zit toch geen microfoon in??

Ik vraag me af of je wel het goede model heb ingevuld.
Het toetsenbord had ik er ook niet bij gekregen, maar zelf erbij gekocht.
Wat zijn betere browser oplossingen? htpc box oid? (is een van m'n volgende projecten) of anders?
Voice search zit een aparte knop voor op de afstandsbediening (alleen op de touchpad), ik weet niet of de mic. in de ab zit, misschien in de tv.
foto van ab & touchpad op http://www.flatpanelshd.c...346125&subaction=showfull
Model is het juiste/goed ingevuld voor zover ik weet.
In andere reviews lees ik dat de touchpad er standaard niet bij zit. Is dit een verassing omdat jij hem via de winkel erbij hebt gekregen? Of zat hij bij jou wel in de doos?
Hij zat gewoon in de doos. Keurig in zakje, met gesealde batterijen erbij (geen panasonic ;)
Verschilt misschien per winkel/partij; ik had hem gekocht in Alphen, bij die winkel die pretendeert dat hij toch niet gek is, hij was ook voorradig bij A'dam Zuidoost en Utrecht (the Wall), maar Alphen was voor mij dichtst bij. Vraag anders even te controleren voor je hem bij de kassa betaalt.
Check wel prijsvergelijker, scheelde me 150 euro door dit te controleren en bespreken met de winkel (als je hem koopt).