Specificaties 3,8" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia Lumia 620 Zwart Review

BramreviewtNewbie 11 juni 2015, 457 views

Nokia Lumia 620 Zwart

Zie volledige toelichting

Pluspunten

• Geleverd in een mooi doosje
  • Niemand wil deze gsm stelen
  • Je koopt binnen het half jaar een nieuwe waardoor de economie blijft draaien

Minpunten

• Batterij
  • Geen FM radio
  • Het stoot vrouwen af

Ik heb deze gsm nu al een tijd maar toch heb ik vaak op de tanden moeten bijten om hem niet kapot te smijten. Bij intensief gebruik gaf de batterij er snel de brui aan. Hij werd ook verschrikkelijk warm wat natuurlijk een leuke functionaliteit kan zijn in de winter als je geen handschoenen hebt (goed gedaan nokia!) Het windows systeem is op zich wel overzichtelijk maar daardoor ziet hij er wel goedkoop uit. (Uit de chiqlettenbak zoals we in Belgie zeggen) Het besturingsysteem op deze gsm is traag en dom: als je van app wilt veraderen duurt het vaak zeer lang en als je dan terug wilt is hij de weg helemaal kwijt ondanks de goeie GPS op het toestel (later meer) Het is dom omdat je in het notificatiescherm altijd wordt doorverwezen naar het desbetreffende menu: als je de wifi wilt uitzetten via de sneltoets stuurt hij je door naar de wifi-instellingen, zeer omslachtig systeem en het mist dus ,net als anderlecht bij een penalty, het doel volledig. Het scherm blokkeert regelmatig waardoor ik de slechte batterij er steeds moet uithalen. De afbraakwerken plus het terug ingang krijgen van de sputterende machine kost ontzettend veel tijd. Wat ik echter ook uit de gsm heb moeten halen zijn de geluidstoetsen aan de zijkant die snel verslijten waardoor ze geblokkeerd zaten. Op zich geen probleem moest je nu nog het geluid via een knopje op je scherm kunnen regelen maar neen dat was te logisch dus nu moet ik elke keer muziek opzetten om aan de geluidsinstellingen te kunnen. Positief punt aan deze gsm is de zaklamp, als je opzoek bent naar een zaklamp waarmee je kan bellen is dit toestel ideaal. De GPS functie is ook subliem, er staan tomtomkaarten op! Je rit mag wel niet langer dan 20 minuten duren want anders begeeft de batterij het. Het aantal apps is ronduit dramatisch te noemen, alle grote apps zoals facebook en instagram zijn officieus en werken dus niet naar behoren. Bellen is met dit toestel zeer gemakkelijk, hij kan zelfs naar nummers bellen terwijl hij gewoon in je broekzak zit en je hoeft er niks voor te doen. De camera is absoluut het pluspunt met zijn 5 megapixel maak je de scherpste foto's, ideaal om je vakantie mee vast te leggen en een fotoalbum mee te maken. Ook een selfie aan 1,3 mp doet je er prachtig uitzien. De FM radio is altijd een leuke functie aan een gsm voor bijvoorbeeld op de trein of tijdens het joggen. De nokia 620 heeft deze functionaliteit wel niet. Als je hem online koopt kan je je ook best inschrijven voor een spoedcursus Duits vermits de handleiding in het DEUTSCH was. Aber das was kein problem fur mich. Kortom ben je op zoek naar een nieuwe en goede smartphone je bent alleszins al op de goeie site maar ik raad deze toch niet aan. Deze smartphone is echter wel geschikt voor mensen die hem niet intensief gaan gebruiken, geen internet nodig hebben, geen muziek willen luisteren, geen apps willen gebruiken, geen FM radio willen, weinig geld hebben, een crashtest willen uitvoeren op smartphone, een spiegeltje nodig hebben, een zaklamp zoeken. OPGELET: wetenschappelijk is aangetoond dat je van deze gsm het syndroom van la tourette kan krijgen.

Heb jij ook een Nokia Lumia 620 Zwart?

Zeer herkenbaar!

Maar binnen z'n prijsklasse helaas geen uitzondering. Vergeleken de instap-modellen Android was het een verademing qua snelheid en stabiliteit.
Vind je dit verhaal herkenbaar voor de 620 of voor de huidige goedkope Lumia's?
Want ik ben sinds kort eigenaar van de 532 (van de Kruidvat deal), die is wel vergelijkbaar met de 620 in die tijd. Van de genoemde nadelen merk ik niets, de bouwkwaliteit is zelfs zr goed te noemen voor die <55 euro!
De nieuwe zijn beter! Op drie jaar tijd hebben ze hun huiswerk mooi gemaakt bij microsoft en nokia.
Ik weet niet hoe lang dit geleden is, maar met bijvoorbeeld dit heb je een prima ervaring voor een prima prijs. Ik denk dat je idee van Android achterhaald is.
In ieder geval toen ik de 620 kocht (niet lang na de introductie) was er geen gelijkwaardige Android voor dezelfde prijs. Wellicht dat de situatie nu anders is, met de intree van Chinese merken en de beschikbaarheid van Here Maps voor Android.
Daarbij moet uiteraard ook opgemerkt worden dat de huidige Lumia's ook stukken beter zijn dan de 620.

(daarnaast vind ik 180, wat die Xiaomi schijnbaar normaliter kost, niet bepaald een budget-vriendelijke optie; 180 is veel geld, er komt evt. nog importheffing bovenop, en je hebt geen garantie als je uit China koopt)
Welke smartphone kan je mij aanraden met een budget van rond de 150-200 euro?
Zo te lezen heb je gewoon botte pech met je toestel, vrijwel al je kritiek komt niet overeen met overige ervaringen. Dat je handleiding in het Duits was doet mij ook vermoeden dat je een gerefurbished toestel hebt gekregen. Was het toch een nieuwe, dan had je helaas een zondag ochtend model.
En dat hij soms traag is met openen/afsluiten kan ik alleen maar gooien op het feit dat je nu een budget toestel van 2,5 jaar oud gebruikt.

Gelukkig wordt ook de kwaliteit van budget toestellen steeds beter, inclusief de Lumia's.

Erg jammer dat je e.e.a. niet objectief beoordeelt of nuanceert, 0 punten.
Welke gsm/smartphone kan jij mij aanraden met een budget van 150-200euro
Je sabelt Windows Phone al neer, ondanks de komst van Windows 10. Ik raad mensen met dit budget meestal een WP toestel aan, op dit moment met name de 735.

Mocht je dan echt geen WP toestel willen, dan is er keuze genoeg. Wel hebben ze ALLEMAAL nagenoeg dezelfde specs als de Lumia 735: Snapdragon 400 Quadcore, 720x1280 scherm, enzovoorts. De Lumia heeft dan wel een Oled scherm en een wat betere camera dan de rest uit het segment, maar verder..

Moto 4G?
Joh, doe eens gek. Gebruik eens een enter :P
Jippie een afkraakreview, en nog cynisch ook :)
Lumia;s schijnen heel goed te zijn in die prijsklasse :)