HP Pavilion w2228h Zwart Review

Capacitor 24 april 2009, laatste update op 25 april 2009, 1.086 views

HP Pavilion w2228h Zwart

Pluspunten

• Helder en duidelijk beeld
  • Verschillende standen (game mode, text mode etc.)
  • Beeldscherm op verschillende manieren te draaien
  • Zowel VGA, DVI-D als HDMI-aansluiting

Minpunten

• Grote voet (beeldscherm kan zo niet dicht tegen de muur)

Featureset:
Aan de zijkant heeft deze monitor twee usb aansluitingen. Verder is het beeldscherm te draaien (90 graden) en kun je het scherm zowel voorover als achterover kantelen. Het is ook in hoogte verstelbaar. Dit komt allemaal door een zeer functionele voet.
Er zitten ook nog boxen in. Verwacht hier echter niet te veel van. De kabel die erbij mij bijgeleverd was, was al meteen brak. Geluid bleef kraken.

Kleurweergave, contrast en helderheid:
Kleuren zijn bij mij zeer duidelijk en helder. Brightness en contrast zijn aan te passen in het menu van deze monitor. Het scherm heeft een hoge brightness. Dit betekent gelukkig niet dat zwarte schermen niet helemaal zwart zijn, zoals je bij sommige monitoren met hoge brightness wel ziet.
Na een avondje computeren (± 3 uur) begint het toch wel een beetje pijn aan je ogen te doen. Vooral als je vooral een witte achtergrond hebt. Ik zit dan ook wel redelijk dicht op het beeldscherm (50 - 80 cm)

Ghosting:
Hier heb ik nog geen last van gehad. Heb de monitor op het moment van schrijven een half jaar. Ik game redelijk veel maar heb hier geen last van. Heb ook enkele tests gedraaid. De uitslag was voor mij positief: Geen ghosting

Pixeldefecten:
Nog geen last van gehad. Geen dode pixels of iets dergelijks. Heb ook al verschillende testen gedraaid om te kijken of er niet stiekem ergens een dode pixel zat die voor het oog niet zichtbaar was. Er was geen dode pixel te bekennen op dit beeldscherm.

Bouwkwaliteit en afwerking:
Voeding produceert een irritante zoemtonen. De voet is erg lomp en groot. Diepte van ongeveer 30 cm. Voor mij was dit echter geen probleem. Dankzij de grote voet staat het beeld wel erg stabiel en is het in verschillende standen te zetten.

Vormgeving:
Afwerking is erg mooi. De monitor heeft een mooi design. Vooral de zwarte rand eromheen vind ik erg mooi. De knoppen hebben geen opvallende plaats.

Prijs:
Was een redelijk dure monitor op moment van aanschaf: ¤280. Heb de monitor bij de Dixons gekocht. Niet via internet maar gewoon in de winkel (Venray Lb.) Ik heb toen het showroom-model gekocht, omdat ze er daar geen meer op voorraad hadden. Heb toen ¤10 korting gekregen.

Algemene indruk:
Ik ben erg tevreden over deze monitor. Hij heeft veel functies en heeft duidelijk en scherp beeld. Daarom krijgt deze monitor als totale indruk een Zeer Goed.

Wat bij mij de doorslag heeft gekregen om deze monitor te kopen en niet de iiyama 22" is met name het design van deze monitor. Bovendien kreeg ik in de winkel waar ik de iiyama 22" wou bekijken commentaar toen ik vroeg of ze hem voor mij uit de doos wilde halen. Voor ¤220 koop ik niet een monitor die ik van te voren niet mag bekijken. Daarom de voorkeur voor deze. Op het internet had ik ook het oog op een Asus 22" maar omdat mijn ouders liever hadden dat ik hem bij een winkel kocht (niet vooraf betalen, makkelijker garantie) heb ik deze maar laten schieten

Problemen:
Met het installeren van de laatste driver van mijn videokaart ondersteunt de videokaart de native resolution van de monitor niet meer. De native resolutie is 1680x1050. Voor de rest heb ik geen problemen ondervonden met deze monitor.

Heb jij ook een HP Pavilion w2228h Zwart?

Ik heb deze monitor (sinds 2 dagen) ook. Hoewel ik het een schitterende monitor vind en ik de weergave prima vind, zijn er toch een paar puntjes die ik in deze (en andere reviews van deze monitor hier op tweakers) mis:

- er zit wel een VGA en HDMI kabel, maar géén DVI kabel bij wat ik wel vreemd vind en eigenlijk niet vind kunnen voor een monitor van deze prijs
- bij het uitpakken is compleet onduidelijk hoe je de plastic banden moet verwijderen die de boel bij elkaar houden. De 'handleiding' die op de monitor geplakt is roept alleen maar meer vragen op. Uiteindelijk heb ik ze maar doorgeknipt, hoewel er een symbooltje op stond dat dat niet de bedoeling was.
- er zit geen papieren handleiding in de doos. Wel wordt een cdrom meegeleverd, maar die heb ik nog niet bekeken.
Even een tip, misschien was het je nog niet opgevallen, maar je kunt de monitor ook ophangen aan de muur als je dat liever hebt :) Ivm je negatieve punt van de voet.

Verder korte maar krachtige review ;)
Klein tipje:
vette kopjes ;)
En misschien een paar fotootjes?

Verder nette en zoals hierboven al gezegd, kort maar krachtig.

[Reactie gewijzigd door AlexV op 24 april 2009 22:50]

Dit is mijn eerste review die ik schrijf.
Kopjes zijn aangepast en foto's volgen nog.