Specificaties 24" @ 1920x1080 (TN, 1ms) - Bekijk alle specificaties

AOC G2460FQ Zwart Review

Talyan 6 juni 2015, laatste update op 6 juni 2015, 625 views

AOC G2460FQ Zwart

Review geschreven door gamer. Geen verstand van kleurdiepte en contrast ETC. Ik vind het wel erg mooi. 144HZ voor een zacht prijsje met een paar ontwerpfoutjes

Pluspunten

• 144hz
  • "Brushed Alumininum look" op plastic.
  • Mooie kleuren.

Minpunten

• In hoogte verstelbaarheid is toch wel heel erg nodig.
  • Poorten voor kabels zijn lastig te bereiken.
  • Stroomkabel zit niet goed vast.

Monitor heeft in mijn optiek prachtige kleuren een prima contrast. Het ding is 144HZ en hoewel ik in eerste instantie sceptisch was ben ik blij dat ik niet voor een IPS scherm ben gegaan. Er gaat werkelijk een wereld voor me open. Let wel, ik heb weinig verstand van kleuren en verder dan ik vind het mooi kan ik er niks zinnigs over zeggen.

Het matte scherm lijkt geen last te hebben van spiegelingen en de "Faux burshed aluminium randen" zien er erg goed uit. De looks van brushed aluminium met het gemak van plastic. Goed genoeg voor mij.

Ik heb eigenlijk maar 1 minpunt gevonden waar ik moeilijk overheen kom. De stroomkabel zit wel heel erg los (op mijn model in iedergeval) Het is zo'n stekker met 3 gaten er in, maakte geen goed contact toen ik het scherm in eerste instantie aansloot.

Monitor komt in simpele kartonnen verpakking met naar mijn mening een adequate hoeveelheid piepschuim om het beestje te beschermen tegen de gevaren van transport. Hij is wel lastig eruit te krijgen en de poot valt eruit als je de monitor uit de doos trekt.

De verstelbaarheid had wel een beetje meer gekund ook. Scherm is niet in hoogte verstelbaar en roteert ook niet. Hij kantelt gelukkig wel. Voor een 144hz scherm in deze prijsklasse kan ik dat gemis echter wel overzien.

Heb jij ook een AOC G2460FQ Zwart?

Gezien de uploaddatum van deze review heb je de monitor al een anderhalf jaar, vandaar mijn vraag hoe is de monitor nu? Is hij nog steeds zo goed als hij eerst was, heb je nog dingen gaanderweg opgemerkt en zou je hem nu aanraden om te kopen?
Dat hangt helemaal af van de rest van het assortiment in deze prijsklasse, toen ik deze kocht was het de meest voordelige, als hij dat nu niet meer is was ik waarschijnlijk voor een ASUS of BENQ gegaan.
Ik ben nogsteeds heel erg tevreden, maar de kleuren zijn toch niet zo fantastisch als ik in eerste instantie dacht. Vooral de zwart-tinten zijn een ding. Monitor heeft wat last van banding. (Alsin, in schaduwen zijn banden met grijstinten inplaats van een natuurlijk verloop)

Maar dat is ook meteen mijn enige kritiek. Tijdens het gamen merk ik het bijna niet, monitor is nogsteeds haarscherp, en als ik op 60hz probeer te gamen moet ik altijd even wennen aan hoe gaar dat is.

Pas op wanneer je 144hz koopt, want je kunt niet meer terug!

Edit: Oh en de ingebouwde speakers zijn waardeloos, maar dat zou geen nieuws moeten zijn.

[Reactie gewijzigd door Talyan op 6 januari 2017 23:40]

Ik heb ook een AOC monitor (AOC E2461FWH) - verder niet vergelijkbaar - maar heb laatst in het menu de optie "helder frame" ontdekt.
Ik was namelijk ontevreden over de kleurweergave, alsof er een waas over het beeld lag. In het "helder frame"verdween die waas, dus nu gebruik ik de monitor met een helder frame op 100%.
Ik ben benieuwd, zit in jouw menu dezelfde optie en zo ja, maakt dit een positief verschil in de weergave?
Ik heb de optie Bright Frame. Lijkt hetzelfde te zijn.
Ik heb niet echt last van "waas" denk ik. Heb hem even aangezet, en vond het verschrikkelijk. Maar ik denk dat ik de rest dan wat bij moet stellen, gezien ik redelijk heb lopen tinkeren om het beel aan te passen op mijn voorkeuren.

Zal van't weekend er even de tijd voor nemen, bedankt voor de tip!
Ben benieuwd!
En heb gekozen om ook deze te kopen. Komt morgen binnen (: Wat zijn jouw huidige monitorinstellingen?
Contrast 53, brightness 12 Gamma 3 DRC off en overdrive op medium. Kleuren ben ik niet aangeweest. Die picture boost heb ik ook niet op een acceptabel niveau kunnen krijgen. Veel te aggresief aan mijn ogen :P
Wat ik probeer te bereiken met Bright frame is de linkerkant van het scherm in DCB demo. Die mate van kleuren zijn niet te krijgen in de DCB opties, snap die demo dan ook niet...
Maar iig, daarom nu het bright frame aan op brightness 19 en contrast 31.