Tweakers zegt: 7,5

Huawei P8 16GB Grijs Review

weszz 3 juni 2015, laatste update op 20 juli 2015, 1.278 views

Huawei P8 16GB Grijs

Nieuw hoofdstuk van Huawei die mee lift op het succes van anderen.

Pluspunten

• Design
  • Camera
  • Prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Accu
  • Software

*Toestel gewonnen bij een Coolblue Actie, dus vragen waar ik hem kocht of dat het toestel 100% zijn geld waard is kan ik geen eerlijk antwoord op geven aangezien het voor mij toch anders voelt*

(20-07) Ik moet zeggen dat ik er genoten heb van mijn toestel maar door een ongelukje het aan 100 stukken ging. Vervolgens kunnen laten repareren maar dat duurde 3 weken en ondertussen een andere gekocht(domdomdom) dus het toestel bij terug komst gegeven aan mijn vader(als een vogel zo blij) dus kwa updates houdt het helaas op voor mij, maar het kwam erop neer dat het design subliem is, toestel lekker flits maar de accu laat in mijn ogen de wensen over(mijn sony doet zeker 2 dagen) dus ja, ik zou bij een prijsverlaging het toestel zeker weer kopen en dit is hoe dan ook een concurrent waar alle andere merken wat van kunnen leren en moeten opletten!

(03-06) Toestel nu net een week in bezit en mijn mening kan in de loop van tijd veranderen! Daarom zal ik over een maand weer een update geven.

Ten eerste de verpakking. het eerste toestel die ik mocht ontvangen waarvan ik alleen bij het uitpakken al zoiets had van 'wow!', netjes ingepakt, luxe afgewerkt en de inhoudt is voldoende. Je krijgt er overigens een heel klein speldje bij en die moet je wel bewaren! Zo krijg je de Sim/SD slot open.

Eenmaal klaar met bewonderen van de verpakking het toestel gepakt en meteen een hoesje er omheen gedaan en de screen protector opgeplakt(beide van Coolblue en zitten perfect, nee dit is geen reclame maken ;) ) toen eenmaal aangezet viel mij meteen op dat de interface anders is dan wat ik gewend ben bij mijn Sony Z3. Dus wat betreft High-end phones kan ik redelijk goed vergelijken kwam ik al achter! De toestellen naast elkaar gelegd en kwa dikte/grootte kwamen ze best overeen. Merk alleen wel dat de Huawei voor mijn gevoel iets steviger aanvoelt, wat logisch is want de Sony heeft een glazen achterkant en voorkant en Huawei bestaat uit 1 stuk aluminium.

De camera weet het gewoon goed te presteren bij weinig licht of een wat ongewone licht inval, mooi helder en duidelijke foto's die ook gewoon bij te werken zijn! Zal de komende weken updaten wat betreft foto's en bewerkingen en daarmee is mijn conclusie voor de camera hier afgerond tot 'goed' (03-06)

Ben niet heel technisch aangelegd maar ben wel nieuwsgierig aangelegd en zal altijd wel dingen proberen uit te pluizen (in mate) en daarbij viel meteen op dat ik nog steeds dingen aan het aanpassen ben bij het toestel(tot irritatie toe soms) en dat is wel zeker iets waar mensen rekening mee moeten houden. Wat als voordeel natuurlijk ook te beschouwen is, want je kunt ALLES bijhouden van je apps en dan van verbruik tot toegang verlenen, wil je ze uit hebben staan staat je scherm uit dan kun je dat ook aanvinken.

Nu een week verder en wat als eerste instantie mijn werk telefoon zou vervangen is nu mijn privé telefoon aan het vervangen en het is gewoon voor 500 euro een top toestel met veel potentie! Misschien een update voor de software om wat bugs eruit te halen en het wat gebruikers vriendelijker te maken.

Bij intensief gebruik(web/apps/muziek) gaat de batterij niet lang mee en ben je genoodzaakt hem aan de lader te hangen aan het einde van de dag(wat ik eigenlijk al standaard doe bij alles)! Het warm worden heb ik zelf niks van gemerkt maar ik speel er dan ook geen hele zware apps op...dus dat moet ik nog uit proberen.

Let erop dat bij het starten voor de eerste keer er ontzettend veel 'meuk' opstaat(games/rare apps) en je dat ook gewoon kunt verwijderen, want alles waar jij van denkt "Niet nodig" kun je ook gewoon verwijderen. Maakt je toestel ook net weer iets sneller!

Wat ik persoonlijk een hele leuke feature vond is dat als je van links naar rechts swiped over de home buttons dat je interface kleiner is en alles te bedienen is met 1 hand! Erg handig op momenten!!

Al met al maakt Huawei in mijn ogen een geweldige nieuwe indruk en daarmee blaast hij zijn vorige toestellen weg met alle kwaaltjes en beperkingen! Hij is wel wat meer gericht voor mensen die iets technischer zijn maar over het algemeen zou ik dit toestel zeker wel overwegen!!

p.s. het toestel is niet water dicht. Die fout maakte ik bijna doordat ik mijn sony z3 door de war haalde met mijn p8 aangezien ze beide in hoesje nogal erg op elkaar leken en zo wilde schoonmaken onder de kraan. You haven been warned

Heb jij ook een Huawei P8 16GB Grijs?

Wat vreemd dat het zo snel kapot is gegaan, je had toch een hoesje en een screenprotector erop zitten. Misschien zegt dat iets over de bouwkwaliteit van deze telefoon.
Ah, nou nee ik had hoesje al even niet om en door een sleutel incident mijn screen protector onder de krassen dus eraf gehaald. hij viel en in mijn domme geest pakte ik mijn oordopjes(die ook vielen) vast en tikte tijdens grijpen de telefoon weg, toen zei paaltje 'Heey een vriendje' en de rest is geschiedenis...
Goede (korte) review. Ik ben langzamerhand toe aan een verlenging van mijn abonnement en de Huawei p8 ziet er toch wel erg interessant uit moet ik zeggen, zeker na het lezen van je review. Zijn er inmiddels al updates over je ervaringen? Ben erg benieuwd namelijk :D
Leuke review en vond hem lekker weglezen het is zeker een toestel waar ik intresse in heb! ik kijk uit naar je updates van je review.
Ga zo door _/-\o_
Dankjewel! Mijn eerste review hier waar ik iets meer tijd in heb zitten, dus dit horen doet me deugd