Samsung Galaxy S6 32GB Wit Review

Ramoonster 1 juni 2015, laatste update op 14 juli 2015, 755 views

Samsung Galaxy S6 32GB Wit

.Dus, is dit een aanrader? Zeker, het is een prachtig, snel, fijn en goed toestel, maar ja, daar staat wel een behoorlijke prijs tegen over. Als je geen probleem hebt met niet-verwisselbare accu's of niet-uitbreidbaar geheugen, en derest geweldig vindt, is dit zeker wat.

Pluspunten

• Heel erg mooi design (glas en metaal)
  • Super snel (Exynos 7420, 3GB RAM)
  • Prachtig scherm (2560 x 1440)
  • QuickCharge (vol in ~anderhalf uur)
  • Basismodel komt met voldoende geheugen (32GB)
  • Goede camera (16MP, f1,9)
  • Licht (138 gram)

Minpunten

• Op papier is glas erg fragiel, maar het valt redelijk mee in verscheidene drop-tests
  • Duur (~650)

Ten eerste

Welkom bij mijn review van de Samsung Galaxy S6 32GB White Pearl. Dit wordt een redelijk uitgebreide review, maar ik hoop dat je hem alsnog goed vindt. Laat zeker een reactie achter met erin wat je ervan vindt en/of wat beter kan!

Aanleiding

Ik kreeg de mogelijkheid om een nieuwe mobiel uit te zoeken, en aangezien ik mijn 3 jaar oude Note 2 nog steeds had, nam ik die kans met open armen aan!

Ik heb veel zitten kijken voor welke mobiel ik nou zo gaan, om jullie een verhaal van 600 woorden te besparen, kwam ik uit tussen de Note 4 en deze S6. Ik ben uiteindelijk toch voor de S6 gegaan omdat deze een mooier en meer premium design had dan de Note 4 en ik kon niet ontkennen dat ik de Note 2 stiekem wel heel groot vond, en aangezien de Note 4 nog groter is, met 0,2'' toch maar voor wat kleiners dus de S6 gegaan!

Featureset

Er zitten tal van features op de S6, maar ook niet zoveel dat je erin verzuipt zoals meestal het geval was met andere Galaxy's, omdat TouchWhiz zo vol zat, meer is dus niet altijd beter. De S6 heeft nog steeds wat bloatware in mijn ogen, zoals:

- S Health, serieus? Ik hoef aan het eind van de dag echt geen medaille te krijgen van ''Gefeliciteerd, u heeft vandaag uw doel bereikt!'' Bedankt, maar nee.

- Samsung GO, er zijn tal van andere en betere nieuwsapps, dus dit is pure onzin, zeker als er ook al Flipboard opstaat.

Dit was het, eerst ging zo'n lijst nog minstens 7 alinea's door met oudere TouchWhiz versies, dus ze hebben het verbeterd, dat zeker, maar het kan nog beter, dus als je dat wilt, wordt het tijd voor een custom ROM.

Tuurlijk eindigt het hier niet met de features, er zijn er nog vl meer:

De thema's vind ik een leuk idee voor de mensen die hun S6 een wat ander uiterlijk willen geven, er zijn er zat om uit te kiezen en de meeste zijn nog gratis ook! Dit is een stuk makkelijker dan met externe launchers gaan werken.

De camera is extreem goed, zeker voor in een mobiele telefoon! Hij opent met 2 drukken op de home knop en schiet razendsnel, waardoor je als je echt van iets een foto moet maken het meestal wel lukt dat je het op de foto heb staan. Hij staat op standaard ingesteld waarbij alles voor je geregeld wordt, maar er is ook de pro-modus, hier kan je dingen als de sluitertijd aanpassen, dit is leuk als je zelf ook aan fotografie doet met een goede DSLR en weet wat je doet, anders, lekker op automatisch laten staan!

Afstandbediening, er zit gewoon een afstandsbediening in je mobiel! Dit is natuurlijk best een grappig snufje, kan je ook de nodige mensen mee pesten, zeker als je zusje wr naar dat vervelende Nickelodeon-programma zit te kijken, maar meer dan een gimmick is het niet.

Bereik

Bereik is goed, mijn bereik valt niet weg, is lekker stabiel en snel. Voorderest...?

Accuduur

De accuduur, dat vind ik een beetje een raar puntje, ze hebben een kleinere accu gezet in een telefoon met een scherm met een hogere resolutie, en 4 extra cores heeft ten opzichte van de S5. Dit hebben ze gedaan om de telefoon dunner te maken gok ik, daar is niks mis mee, maar. Ik ben niet onder de indruk van de accu, maar ook niet teleurgesteld.

Als ik hem 's ochtends van de lader af haal, haal ik wel het eind van de dag, dus dan is het eigenlijk wel goed hedendaags. (Waar zijn die dagen dat je Nokia nog ruim een week meeging?)

Met 38% zou ik nog 8 uur verder kunnen op normale modus en 18 uur op extra energie besparende stand, dus dat zit wel ok. De extra energie besparende stand is ook onzin wat dat betreft, wie wilt deze telefoon nou gebruiken met maximaal 6 apps en met een scherm in zwart-wit.

Een pluspunt is wel, de QuickCharge mogelijkheid, waardoor je mobiel in ongeveer 90 minuten van 0% naar 100% is, dit is handig voor als je snel weg moet, op school even opladen in een les of tijdens de lunch bij de Mac!

Gebruiksgemak

Dit is Android, dus het is minder gebruiksvriendelijk dan iOS, maar het is ook zeker niet moeilijk, je hebt hier bijvoorbeeld ook de eenvoudige modus, die alles voor je insteld en je favoriete shit op je homescherm zet. Het is diepgaander dan iOS, maar ook niet extreem moeilijk.

Android is natuurlijk leuk voor de mensen die van alles willen aanpassen, en dat kan hier dus ook weer! Verschillende launchers, toetsenborden, een hoop andere geluidjes, icoontjes en zo verder.

Scherm

Het scherm is prachtig: helder, soms zelfs te fel, mooie kleuren, soepel en heel erg scherp door de 2560 x 1440 pixels die erin zitten.

Die pixels h? Die vind ik een beetje overdreven, een scherm van 1920 x 1080 is op een smartphone al belachelijk scherp, dus is dit niet nodig voor mij. Niet dat ik me eraan stoor, zeker niet! Maar ze hebben het denk ik wel gedaan omdat het mooi stond op papier, niet omdat het echt nodig was omdat de vorige niet scherp was...

Design

Het design is natuurlijk heel anders dan voorgaande Galaxy's, hij is helemaal van glas, dat hebben we niet gezien, er zit nu echt metaal op, wat ook niet vaak is gebeurd op de Alpha en A-lijn na. Hiervoor hebben ze ook wat exclusieve Galaxy-eigenschappen weggehaald.

Zoals het Micro-SD kaart slot, die zit er niet meer in, hierdoor kan je het geheugen niet uitbreiden, dit vind ik wel jammer aangezien je daardoor veel films, muziek en afbeeldingen kwijt kon.

Nu mag je dan wel 3 verschillende versies van de S6 hebben, met 32GB, 64GB en 128GB, maar toch. De hogere kosten voor een 64GB zijn ruim 100, een 32GB Micro-SD kaartje heb je al voor 15.

De batterij die je niet meer gemakkelijk kan verwisselen stoor ik me dan weer niet aan, er zijn nauwlijks mensen die echt hun batterijen vervangen als die van hun mobiel leeg zijn, dan laden ze hem op en doen ze er geen andere batterij in. Het enige nadeel is wel, als je batterij versleten is, dan moet je hem helemaal openmaken en batterij vervangen etc. In plaats van het achterkantje eraf klikken en dan er een nieuwe in laten glijden.

Stabiliteit & betrouwbaarheid

Dit is wederom weer perfect! Ik heb nog nooit een echte vastloper, een random reboot, een ''Helaas, app is gestopt''-melding of iets anders in die richting gehad, dus de stabiliteit en betrouwbaarheid zit wel snor.

Beeldkwaliteit opname

De foto's en video's van de S6 zijn super! Zeker sinds de 5.1.1 update, omdat je sinds die update ook in RAW kan schieten, wat natuurlijk leuk is voor de foto magnaten onder ons. De camera achter is 16 megapixel, en voor 5 megapixel.

Filmen kan in 4K, 2K, Full-HD (60FPS) en wat lagere meuk, die je toch niet gaat gebruiken (HD en VGA). Er zitten wel wat nadelen aan het filmen in 4K, 2K en Full-HD (60FPS), dan kan je namelijk geen HDR, video-effecten,videostabilisatie en geen AF-tracking gebruiken, maar het ergste, of vervelendste eerder, vind ik dat je geen foto's kan maken terwijl je aan het filmen bent in $4K, 2K en Full-HD (60FPS).

De foto's zijn heel goed, zeker voor een mobiele camera. Het is natuurlijk niet zo goed als een DSLR, maar het zit er niet eens zover van af. De foto's zijn ook zeer goed in laag licht-situaties.

De prijs is hoog, heel hoog, maar je krijgt er ook zeker veel voor terug, maar toch vind ik toch dat de prijs echt lager moet, zeker de 64GB en 128GB versies, de 32GB versie is wel ok geprijsd.

Op het moment is de prijs voor een 32GB S6 550-600, 700 voor de 64GB-versie en maarliefst 800+ voor de 128GB S6, ik vind de prijs van de step-ups veel te hoog, de 64GB zou ik 630-650 prijzen, en de 128Gig versie 700 max.

Uiteindelijk, als je het geld hebt, en je vindt dit een mooi toestel, kan ik hem je zeker aanraden, want hij stelt je niet teleur. Zeker niet als je moeder je abonnement betaald :p.

Als je toch je geheugen wilt uitbreiden en een premium design wilt, is de HTC One of Sony Xperia Z3+ wel wat.

Binnenkort komen nog wat extra fots, want nu is het te donker :).

Heb jij ook een Samsung Galaxy S6 32GB Wit?

Meer advertenties