Specificaties 1-bay NAS met 500GB opslag - Bekijk alle specificaties

Iomega Network Hard Drive 500GB 500GB Review

bvdf 21 april 2009, 3.377 views

Iomega Network Hard Drive 500GB 500GB

Pluspunten

• mooi
  • redelijk stil
  • printserver(als het werkt)
  • dlna
  • itunes shared library

Minpunten

• Printserver(als het niet werkt)
  • enkele schijf

Features Score: 3
Ik heb de schijf ongeveer een maand geleden gekocht, mooie verpakking mooie schijf ook alle kabels die nodig zijn zitten erbij(cat6e ethernet kabel, stroomkabel).

Aangesloten op een linksys wrt54GL met dd-wrt erop, de schijf krijgt automatisch een ip adres dus daar is geen omkijken naar.

Browse je naar het ip adres krijg je keurig een website van iomega waar o.a. de naam en de mappen te regelen zijn. op de mappen is ook aan te geven welke gebruiker wel en niet toegang krijgt tot welke map en of hij eventueel open mag staan voor de twonkeymediaserver(dlna) of de itunes shared library.

werkt allemaal perfect, vooral als je eventueel divx downloadt en naar de bijv. de ps3 streamt.

enige nadeel wat ik tot nu toe heb ondervonden is de printserver, het apparaat dient tevens als printserver.

als er via usb een printer wordt aangesloten wordt die printer zichtbaar als je in de verkenner naar "\\schijfnaam" zou browsen. printer kan ook worden toegevoegd op de pc's maar verder doet ie niets.

Op het moment dat je bijv. in Word een brief gemaakt heb en op print klikt gebeurd er helemaal niets.
(printer is een hp deskjet 3600, oud maar doet t nog prima rechtstreeks op de pc)

verder is het een prima apparaat voor de prijs kwaliteit.

Heb jij ook een Iomega Network Hard Drive 500GB 500GB?

printserver functioneert inmiddels.

Eerste keer even de printwachtrij openen en document erin slepen.
Beste vriend,

volgens mij is het doel van een review je ontgaan. Hier heeft werkelijk niemand iets aan. probeer's antwoord te geven in je review op deze vragen.
Het is geweldig dat de shcijf dhcp ondersteunt maar niet iedereen wil dat . is het mogelijk om het ip adres zelf in te stellen?
is er ook software te installeren / in te stellen?
specs (aansluitingen zoals usb usb2? paralel is het een bg LAN of 100 Mbit? Aantal platters toerental stroomverbruik data doorvoer afmeting)
kortom. lees de "hoe maak ik een goede review?"eens.

b.t.w. bij cat6 kabel denk ik aan 1000 Mbit je linksys is 100Mbit....

Succes met je volgende review