Specificaties 120mm diameter met 28dB geluidsproductie - Bekijk alle specificaties

Scythe Mugen 4 Review

Interlift 31 mei 2015, laatste update op 31 mei 2015, 184 views

Scythe Mugen 4

Gekocht omdat de processor veel te warm werd tijdens gamen namelijk 85 graden. Deze koeler aangeschaft vanwege de positieve reviews. Na installatie van de koeler ligt de temperatuur nu rond de 50 graden. Installatiemoeilijkheid valt nog mee, heb zelf de meeste moeite gehad met het plaatsen van de fan.

Pluspunten

• Zeer goede koeling
  • Koelpasta meegeleverd
  • Zowel te gebruiken voor Intel als AMD processor

Minpunten

• Plaatsen koeler

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 5
Tevens moest ik de koeler installeren in de kast, ik heb niet het moederbord uit de kast gehaald. Mijn advies is dit wel te doen, het scheelt een hoop gedoe met het plaatsen van de koeler en vooral de fan.
Bij de koeling is ook genoeg koelpasta toegevoegd.

De koeler is iets minder hoog dan 157 mm. In mijn kast kan ook een koeler met een hoogte van maximaal 157 mm. De koeler paste dus precies.
De beschrijving voor de aansluiting van de fan is wat summier, ik had na raadplegen van internet pas duidelijk hoe die ge´nstalleerd moest worden. Naar mijn idee waren de bijgeleverde klemmen schijnbaar wat veranderd omdat deze bij mij op een andere manier geplaatst moesten dan op de beschrijving stond. De beschrijving hierover was echter nogal onduidelijk dus het kan ook aan mij liggen. :)

Heb jij ook een Scythe Mugen 4?