Specificaties Socket 2011-3 met Intel X99 chipset - Bekijk alle specificaties

MSI X99S GAMING 7 Review

MarcoLem 31 mei 2015, laatste update op 31 mei 2015, 254 views

MSI X99S GAMING 7

prima bord en lekker uitgebreid. best wel veel mogelijkheden

Pluspunten

• prijs
  • redelijk goede layout
  • full atx, dus alle standoffs worden gebruikt

Minpunten

• drivers bij installatie
  • plaatsing sata express en front usb 3 headers
  • msi live update
  • kleuren van de bios leds en de onboard powerswitch (blauw/groen)

Layout Score: 4
door een noodzakelijke upgrade ben ik overgestapt op het DDR4 platform en dus op zoek gegaan naar een bord dat ik mooi vond. jawel. mooi, want ik wilde een soort van thema aanhouden. zwart/rood vind ik erg mooi dus daar ging ik voor. de Gaming7 heeft deze features en de X99S heeft zo'n beetje alles in huis wat ik nodig had.

quadchannel ddr4 intel based en full atx
ok dus het ging om de kleuren maar ook om de features. Nu hebben ze allemaal wel gelijke features dus daar kan je kort over zijn. Intel geeft en de producenten gebruiken het.
Ik gebruik de Intel I7 5820K CPU en deze heeft 28 PCI-e lanes. hou daar rekening mee als je een systeem in elkaar draaid. de 59xx heeft alle 40 lanes.

mijn setup heeft een raid 0 boot met 2 EVO 250GB ssd's en een raid 5 setup met WB REDS. Om windows erop te krijgen moest ik echter gebruik maken van een geupdate versie want de drivers wwerden niet van de DVD herkent.
Na wiindows volledig geupdate te hebben kwam de live update 6 software om de hoek.
**** UPDATE JE DRIVERS HANDMATIG EN ZEKER JE BIOS****
mijn bios raakte corrupt door de live update en moest deze herstellen.

***sidenote*** gebruik je meer dan 16GB ram dan heb je windows 7 pro of hoger nodig.
(ja ik had home premium en zag maar 16GB van mijn 32GB)

Voor de casemodders die kleurstelling belangrijk vinden.
De Bios leds zijn groen en blauw en de powerbutton resetswitch zijn groen.
staat erg raar in een kast die zwart rood als thema heeft.

Heb jij ook een MSI X99S GAMING 7?

Hoeveel Ghz krijg je je i7 5820k draaien met OC?
3.3GHz maar dat is niet met OC genie. ik heb alleen het XMP profile 1 aan staan.
ik heb die super overclock niet nodig.
Als je games speelt mag ik vragen welke? Ik zit ook te denken aan een i7 5280k....

Ik speel vooral race games (Dirt Rally, F1, Arsetto Corsa, Project Cars)

Power genoeg omdat ze vaak schrijven beter voor een i7 6700k gaan voor gaming.
ik speel alleen "cities skylines" en die is niet echt graphics heavy.
wel processor heavy maar deze 5890 kan dat prima aan
Je kan nu voor een 67XX gaan of een goedkopere 59XX of 58XX nemen.
morgen is alles weer oud.
Let wel op het verschil in PCI-E lanes. de 59XX heeft alle 40 lanes ter beschikking
dus als je graphics in SLI of misschien 3XSLI wilt zou ik toch voor een 59XXK gaan
ik wil geen SLI... dus de 5820k kan dan genoeg zijn. Misschien toch maar voor een X99 gaan. Straks wel upgraden naar een nieuwere 2011-v3 CPU. Ik kan nog ff wachten, mijn oude 6 core kan het nog net aan. Ik wil eigenlijk zeker weten dat de nieuwe E-series 2011v3 gaan ondersteunen. Dan kies ik liever voor 2011v3 en later wel een snellere CPU indien nodig :)

Dank je voor je reactie.