Specificaties 120mm diameter met 17dB geluidsproductie - Bekijk alle specificaties

Cooler Master V8 Review

Frontysco 21 april 2009, laatste update op 21 april 2009, 2.854 views

Cooler Master V8

Pluspunten

• Mooi
  • Stil
  • Regelbaar toerental
  • Op veel sockets toepasbaar

Minpunten

• LGA1366 bracket niet vermeld op doos
  • Matige koelpasta
  • Geen tempgeregelde sensor

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 3
Koelvermogen Score: 3
Na aanschaf van een I7 920 blijft een goede cooler uiteraard ook niet achterwegen.
Een maand blijven draaien op de stock cooler met een lichte overclock naar 3,1GHZ was de CPU omstreeks 45 graden stressed en de IOH 80 graden.
Dit is gestressed met Prime95 (4uur)

Omdat ik graag een stillere en betere cooler wilde hebben viel mijn oog op de Coolermaster V8.

Na wat onderzoek op de doos kwam ik erachter dat ik nog een extra LGA 1366 bracket nodig had want op de doos staat immers : I7 Compatible, je mist alleen een stukje dus
Aangezien ik bij paradigit werk had ik hem al eerder uitgepakt en zat er inderdaad geen LGA1366 bracket bij.

Deze dus extra aangeschaft, bij thuiskomst ging ik hem inbouwen.
Helaas moet hiervoor het gehele moederboard eruit maar dat moet nou eenmaal bij zo'n reusachtige cooler.
Tevens zit er ook nog een likje koelpasta bij die ik overigens niet gebruikt heb.

Verpakking: Mooie zwarte doos met duidelijke omschrijvingen
Inhoud: Brackets -478-775-am2-am3-1366/koelpasta/schroeven en rubbertjes en natuurlijk een handleiding

Montage cooler: Dit gebeurd met een extra backplate die achter je moederboard komt, het moederboard moet hiervoor dus wel gedemonteerd worden.
Je krijgt er ook nog een dopsleuteltje bij om de cooler strak op de backplate te krijgen tijdens het monteren

Toen ik de Cooler gemonteerd had wat overigens zonder slag of stoot ging was ik op zoek naar het stofplaatje om de Potmeter cq. rpmregelaar achterop de pc te monteren.

Tot mijn verbazing zag ik dat Coolermaster er in een keer wel een LGA 1366 bracket bij had gedaan, terwijl dit niet op de doos vermeld staat. Beetje vreemd dus.

Zodra ik de cooler op max zet is het geluidsniveua een stuk lager als met de stock cooler, maar ook een stuk kouder. Stressed zit deze nu op 35 graden. Helaas is en blijft de IOH nog wel vrij heet en ditwel 75 graden. (prime95 4 uur)

• Intel I7 920
  • MSI X58 Pro
  • Adata Triple Channel 6GB
  • Coolermaster RP700Watt
  • 2x Maxtor DM9 250GB
  • Windows Vista x64

Heb jij ook een Cooler Master V8?

goeie revieuw zeer duidelijk!
ik ga binnenkort ook de v8 met een intel i7 930 aanschaffen
Toevallig heb ik ook de msi x58e pro
Mooie review. Wel heb ik nog een vraagje; de 35 graden stressed is ook met die kleine oc? En stressed is met intel burn test of orthos?
Dankje :)
zie verbetering, prime95 en inderdaard met de OC naar 3,1 Ghz

[Reactie gewijzigd door Frontysco op 21 april 2009 13:05]

Zodra ik de cooler op max zet is het geluidsniveua een stuk lager als met de stock cooler, maar ook een stuk cooler. Stressed zit deze nu op 35 graden. Helaas is en blijft de IOH nog wel vrij heeft en ditwel 75 graden.
:? :? :? Wat probeer je hiermee nou te zeggen, IOH is wat?

[Reactie gewijzigd door SouLLeSSportal op 21 april 2009 12:59]

MSI duid de chipset aan met IOH :)
Thans bij de X58
och moet het weer anders van msi... ok duidelijk nu, nog even de tekst nalopen op typefoutjes en tekstuele foutjes. sommige zinnen lopen niet echt lekker of de woorden kloppen niet.
tsjah ik heb het niet verzonnen, text is nog een keer nagelopen.
Beetje moe waarschijnlijk dat ik zulke kromme zinnen maak :)
Mag ik er nog bij vragen welke case je hebt?
Want deze resultaten (die overigens heel goed zijn, 35C stressed?) zijn niet bij iedereen zo mooi afhankelijk van de case.

Dus misschien bij "icm" erbij zetten welke case je hebt ;)
Dit kan mensen op andere gedachten brengen weet je wel :P
Ik had hem in een Thermal Take Armor zitten met deze temp
Nu zit hij in een Haf 922 met de I7 nog op 3.2ghz en dan is de temp idle 28 en stressed 40 :)