Specificaties 32" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 32LF580V Zwart Review

FrenkyFrenky 30 mei 2015, laatste update op 1 augustus 2015, 2.570 views

LG 32LF580V Zwart

Prima tv, voor een prima prijs.

Pluspunten

• Design (pootjes ipv standaard)
  • Smart TV
  • Nieuw model (2015)
  • WIFI ingebouwd
  • Mogelijkheid voor LG Magic Remote (niet standaard meegeleverd)

Minpunten

• Geen WebOS, maar Netcast als Smart TV-omgeving (ondanks model van 2015)
  • Alle (3) HDMI- en (3) USB-ingangen aan de zijkant ipv de achterkant

Prima tv, voor een prima prijs. Ik ben gevallen voor het design: de pootjes vind ik persoonlijk veel mooier dan een voet (laat staan een kruis). een Full HD Smart TV met ingebouwde wifi vormde een vereiste bij mijn keuze.

Het smart-gedeelte werkt naar behoren: NPO uitzending gemist, RTL XL en Kijk (SBS, Veronica, Net5): het zit er standaard op. De omgeving betreft Netcast en helaas niet het nieuwere en intu´tievere WebOS (2.0). Het prijsverschil (rond de 120 euro) vond ik voor een tv in de slaapkamer wat te groot met bijv. de 32LF630V. Wanneer de tv in de woonkamer zou komen te staan, zou ik er vermoedelijk wel voor kiezen.

Heb jij ook een LG 32LF580V Zwart?

Volgens de website is deze TV "Wi-FI Ready" en heb je dus een extra dongle nodig. Dit klopt dus niet?
Vreemd, er staat inderdaad Wifi Ready op de LG-site. Dat was toen ik hem kocht absoluut niet zo. Toen stond er volgens mij 'ingebouwd' oid. Op diverse webshops wordt ook aangegeven dat wifi niet ingebouwd is, terwijl dit toch echt wel zo is.

Zie mijn foto bij de review voor visual confirmation. :)
Ik heb de tv bij plattetv.nl gekocht en die heeft gewoon WIFI :) . Hoewel het boekje en de installatie suggereren dat er een dongle nodig is. :?
Even een misschien domme vraag: als je op de ze tv zenders wilt bekijken, terwijl je geen kabel of glasvezel hebt, dan kan dat dus in elk geval met een Digitenne-aansluiting wel?
en als je Netflix dus draadloos wilt kijken, krijg je dan te maken met het schokkerige beeld aangezien Netflix de kwaliteit via draadloos tegenwoordig heeft afgeknepen?
Ik snap de vraag niet helemaal.

Zelf heb ik deze voor mijn moeder gekocht en wordt vandaag bezorgt. Dus kan over de deze TV zelf weinig zeggen.

Maar ik heb een andere TV van LG met Web OS 2.0, hier werkt Netflix zonder problemen met een wifi connectie, het ligt ook eraan hoe goed de verbinding is. Ik zelf heb geen problemen (alleen kan soms een 1 of 2 minuutjes duren voordat hij verbinding heeft).

Heeft digitenne geen kastje of kaart? dit zou moeten werken. Als je bedoeld of hij vrije kanalen kan ontvangen via de lucht d.m.v. een antenne, I don't know, maar volgens mij heb je daar wel een ingang voor. (niet 100% zeker)