LG G4 Leather Bruin Review

stijnvbml 30 mei 2015, laatste update op 31 mei 2015, 7.508 views

LG G4 Leather Bruin

De G4 is een geweldige smartphone met een mooi design, prachtig scherm, goede performance en de beste camera op een smartphone. De software is niet perfect en de plastic versie voelt niet hoogwaardig. Aan het einde van de dag is de G4 een hele goeie smartphone.

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Leren versie is prachtig
  • Beetje gebogen
  • knock on feauture
  • Goeie performance
  • IR blaster
  • Geweldige camera

Minpunten

• Matige kleurweergave
  • Plastic zijkant voelt niet heel hoogwaardig
  • Toestel is een beetje hoekig
  • Knoppen aan de achterkant zijn wennen
  • Speaker aan achterkant
  • Rommelige software

Na het succes van de LG G2 en de LG G3 is het nu tijd voor de LG G4. Voor dit nieuwe vlaggenschip heeft LG alles uit de kast getrokken. Een op papier briljante camera, een leren achterkant, een quantum IPS scherm en de Snapdragon 808. Op papier best wel indrukwekkend. Maar weet LG al deze puzzelstukjes goed bij elkaar te leggen?
Ik verdeel deze review in de onderwerpen:
inleiding
Geluidskwaliteit
Camera’s
Besturingsysteem
Accuduur

Mijn telefoons hebben het best zwaar te verduren. Het scherm van mijn LG Nexus 5 ging na 14 maanden gebruik kapot. De camera en de accu van de Nexus 5 vond ik ook onvoldoende en dus ging ik op zoek naar een nieuwe telefoon.
Eerst had ik de Galaxy S6 op het oog. Dit toestel is het niet geworden omdat ik deze erg fragiel eruit vind zien. De One M9 was ook een keuze, maar door de matige reviews heb ik die ook maar laten liggen. En toen kwam de G4. Het toestel zag er robuust genoeg uit en leek aan al mijn eisen te voldoen. 700 euro lichter en even later was de G4 mijn nieuwe telefoon. Hieronder mijn ervaringen.

In de foto hieronder heb ik de specificaties van de LG G4 naast die van de HTC One M9, Samsung Galaxy S6 en die van de LG G3 gezet:

De LG G4 komt in een mooi afgewerkte doos. Op de voorkant staat een groot LG G4 logo.
De zijkant van de doos is aan de onderkant rond. Dit is omdat de telefoon gebogen is en ik vind dit een mooi detail van de doos.
Aan de onderkant staan de specificaties van de telefoon.
In de doos zitten best wel wat dingen. Natuurlijk de LG G4 (waar al een screenprotector opzit). Ook krijg je bij de leren versie een plastic achterkant. Een oplader en handleiding kan je ook in de doos vinden. De batterij moet je zelf in het toesel doen. Tot slot is LG ook zo lief om een headset mee te leveren.

Het design van de G4 heeft een twee opvallende dingen; de curve en de leren achterkant. Laten we met de curve beginnen. De G4 is een beetje krom.
Zoals is je ziet is de kromming erg klein. Echter zorgt het er wel voor dat het toestel lekkerder in de hand ligt dan bijna elk ander toestel op de markt. De kromming voelt comfortabel in de hand aan en ik vind het dan ook een groot voordeel. Ook zou het scherm minder snel breken door deze kromming, maar dat ga ik niet testen. Door de kromming kan het toestel helaas niet recht op tafel blijven liggen
De leren achterkant is het tweede wat opvalt.
De achterkant is van echt leer en dat ziet er heel classy uit vind ik. Het licht ook heerlijk in de hand. Ik vind het materiaal prettig dan aluminium of glas. Het leer gaat wel veranderen in de loop van de tijd. Of je dat mooi vindt, ligt aan je eigen voorkeuren. In het midden van de leren achterkant zit een genaaid patroon. Dit is een beetje overdreven en het is licht opgehoogd. Ik vind het persoonlijk mooier, omdat je dan ziet dat het om leer gaat. Maar dit is ook weer heel persoonlijk.
Als je leer niks vindt, is er ook een plastic achterkant beschikbaar. Deze achterkant is zelfs standaard, voor de leren versie betaal je 50 euro extra. Bij de bruin leren variant krijg je een gouden plastic achterkant er gratis bij. Het goud is niet echt heel goud, eerder grijs. Dat vind ik een voordeel want goud vind ik ordinair staan. De plastic achterkant voelt veel minder luxe aan. In de achterkant zit een ruitpratoon. Dat houdt best aardig vast. Ik prefereer zelf wel echt de leren variant omdat die luxer voelt.
Aan de zijkant is het toestel ook van plastic. Het gaat om een spiegelend plastic wat niet het mooiste ooit is, maar het voldoet prima.
De voorkant is een beetje hoekig en dat kan als je het toestel voor een wat langere tijd vasthoudt gaan irriteren.
Aan de onderkant van het toestel zit het enige LG logo. Ik heb het logo liever aan de achterkant, maar op deze locatie valt er prima mee te leven.
De G4 is door zijn 5,5 inch scherm geen klein toestel. Ik vind hem net te groot als ik eerlijk ben. Het toestel is moeilijk op de fiets te bedienen en dit zal voor veel mensen een nadeel zijn.

LG heeft er bij de G4 voor gekozen om de volume- en aanknop aan de achterkant van het toestel te plaatsen. Normaal zitten deze knoppen aan de zijkant. Dit is heel erg wennen en heeft zijn nadelen. Als het toestel op tafel ligt, kan je niet bij die knoppen en dat vind ik een minpunt. Als je het toestel vasthoudt zijn de knoppen makkelijker te bereiken dan aan de zijkant. Ieder nadeel heeft dus zijn voordeel. De volumeknoppen hebben een reliefje en de aanknop heeft een wat andere vorm. Daardoor weet je welke knop welke is.
Je kan de knoppen volledig ontwijken. De G4 kan je aanzetten door 2 keer op het scherm te zetten en in de quick settings kan je ook het volume aanpassen.
Je hebt on-screen buttons voor de besturing. Deze kan je naar je eigen smaak aanpassen. Ik heb bijvoorbeeld tussen de home- en multitaskknop een knop gezet waarmee je het notificatiemenu om laag kan krijgen.
Dit is een erg practise functie en een voordeel in het dagelijks gebruik.

Het scherm van de LG G4 vind ik persoonlijk erg goed. Het is een van de scherpste schermen op te markt. Dit komt door de 2560x1440p resolutie. Ik kan zelf de pixels niet onderscheiden. Bij de nexus 5 met een full HD scherm kon ik dit met heel veel moeite nog wel doen. Is de resolutie een verbetering? Ik weet het nog zo niet. Het grootste deel van de content is nog in fullHD en het verschil is moeilijk te zien.
LG maakt gebruik van een zogeheten Quatum IPS paneel. Ik kan zelf niet goed uitleggen hoe dit in elkaar zit en dus hier een stukje uit de review van tweakers.
De meeste lcd's hebben een blauwe led met gele fosfor om wit licht te produceren, maar LG gebruikt voor het scherm van de G4 een blauwe led met zowel rode als groene fosfor. Daardoor is het volgens de fabrikant mogelijk om een groter kleurbereik weer te geven: ze hebben het over 98 procent van de dci-standaard, die gebruikt wordt in bioscopen.
Er wordt dus van een speciale technologie gebruik gemaakt. Zie je er iets van? Ik zie persoonlijk geen verschil. Behalve bij een meegeleverd filmpje van LG dan, dat ziet er inderdaad indrukwekkend uit. De kleuren zijn niet helemaal natuurgetrouw en zijn iets aan de koude kant. Ik heb er weinig problemen mee persoonlijk. Het scherm kan fel genoeg worden om het in het zonlicht aftelezen en ook de minimale helderheid is prima. Het toestel verblind je niet als je hem in je bed gebruikt. Hieronder een vergelijking met andere toptoestellen:
Ik vind het scherm er zelf mooi uitzien en heb er weinig over te klagen.

De LG G4 heeft een Snapdragon 808 64-bit hexa-core processor. Op papier kan deze processor niet op tegen bijvoorbeeld de Snapdragon 810. Hieronder zie je de benchmark resultaten van de G4 in vergelijking met de One M9, Galaxy S6 en G3:
In de praktijk heb ik weinig te klagen. De telefoon voelt heel snel in dagelijks gebruik. Als je door de zware interface van LG bladert, hapert de telefoon niet en apps openen gaat snel. Gaming is ook geen probleem voor deze telefoon. Games als GTA San Andreas en Asphalt 8 liepen op hoge settings zonder problemen. Het toestel wordt tijdens intensief gebruik niet warm (Snapdragon 810 *kuch*) en dat is prettig. Weinig te klagen hier.
De software is ontzettend stabiel. Veel stabieler dan bij mijn Nexus 5. Ik heb het toestel nu een week en nog geen een keer is een app gecrasht. Het toestel is nog niet vastgelopen en ik heb nog geen buggs in de software kunnen vinden.

De LG G4 ondersteund cat 9 LTE. Nederlandse providers nog niet. Ik heb deze LG G4 op het 4g netwerk van T-Mobile getest. Snelheden waren goed en bereik was vergelijkbaar met me Nexus 5.
De G4 biedt ondersteuning voor Wifi AC. Wifi bereik was oke. De telefoon stopte met bereik ontvangen op ca. 15 meter van mijn router. Dit is redelijk vergelijkbaar met de Nexus 5 en iPhone 6. Dus hier niks te klagen.
Bel kwaliteit was ook prima. Ik was goed te verstaan en ik kon de persoon aan de andere kant van de lijn ook goed verstaan. Met de bijgeleverde headset kan je ook FM-radio ontvangen.

De LG G4 heeft een speaker aan de achterkant die redelijk hard kan. Echter zit hij aan de achterkant en blokkeer je hem snel met je hand. Het geluid klinkt ook redelijk flets op het maximale volume. Voor die speaker moet je de G4 niet kopen.
Je krijgt ook een headset bij. Het gaat om de zogeten LG Quadbeat 3 earphones. Dit is een best aardig setje. De in-ear plugs zitten best comfortabel en er komt aardig wat bass uit het dingetje. Ook kan je er mee FM-radio luisteren en voor een meegeleveerde headset ben ik onder de indruk.

De camera is het punt waar de LG G4 het beste in is. De camera is een 16 megapixel Sony Exmor IMX234 sensor. De telefoon heeft een diafragma van f/1.8. Hierdoor zou het veel licht moeten kunnen binnenlaten. Ook heb je een verbeterde versie van optische beeldstabilisatie. Maar dat is niet alles. Net zoals bij de LG G3 is de camera lasergestuurd. Hierdoor kan de telefoon sneller en beter focussen. Dit is nog niet alles. De G4 heeft een colour spectrum sensor waardoor de telefoon beter de kleurtemperatuur kan bepalen.
In de praktijk zorgt dit alles voor prachtige foto’s. De kleuren zijn levendig en accuraat. Focussen gaat snel en fotos bevatten veel detail. De fotos zijn in het donker ook erg goed en je hebt weinig last van ruis. Je kan videos schieten in 4k. Videos bevatten mooie kleuren en zijn goed gefocust. Slow motion is ook een optie. Helaas moet je wel de gehele video in slow motion opnemen en kan je niet een deel van de video uitkiezen.
De camera app is ook super uitgebreid. Je hebt 3 modus; een eenvoudige, een basis en een handmatige modus. Bij eenvoudig kan je alleen fotos maken door op het scherm te tikken. De basis modus heb ik het meest gebruik. Hier kan je ook videos maken en de resolutie van de videos veranderen. Ook kan je HDR aan of uitzetten. Dit kan te de telefoon ook zelf doen. Je kan hier een panorama maken en een foto met de selfie camera en de camera aan de achterkant tegelijk. Dan heb je de handmatige modus nog. Dit is ideaal voor de fotografie expert. In deze modus kan je dingen zoals de witbalans, focus, het contrast, de iso-waarde en zelfs de shutter speed aanpassen. Ideaal voor iemand die er veel verstand van heeft.
Ik maak persoonlijk best veel selfies en de 8 megapixel camera aan de achterkant doet het goed. Deze camera bevat veel detail en best mooie kleuren. Je maakt ook mooie selfies als het wat donkerder is. Ook heb je een verschikkelijke beauty-mode. Als je die aanzet lijkt het alsof je heel wat botox hebt en die heb ik dus niet gebruikt. Een selfie kan je maken door een gebaar met je hand te maken. Als de foto klaar is kan je het scherm naar beneden doen om het resultaat te bekijken. Dit werkt ook goed.
Als de telefoon uit is kan je de camera snel starten door 2 keer op de volume down knop te drukken. Dit werkte goed. Met deze knop kan je ook een foto maken. Echter moest ik me greep wel aanpassen omdat anders me vinger voor de camera zat.
Ik krijg van door de camera van de G4 spontaan zin om van allerlei alledaagse objecten fotos te maken. Puur omdat de kwaliteit van de fotos zo ontzettend goed zijn.
Hieronder zie je een paar fotos die ik met de G4 heb gemaakt:
Dit zijn fotos bij goed daglicht:
Dit zijn fotos in de avond:
Deze foto is met de camera aan de voorkant gemaakt:

De interface van LG is niet super mooi met veel functies.
Als het toestel uitstaat kan je een swipe na beneden geven om snel de tijd te zien zonder het toestel aan te zetten.
Het toestel kan je aanzetten door twee keer op het scherm te tikken. Deze feature heet knock on.
Op je homescreen staat een widget genaamd Smart Bulletin . Deze widget geeft informatie over het weer en geeft aan als een app veel batterij gebruikt. Super nuttig is dit niet.
Als je naar links swipet, is smart bulletin uitgebreid. Je ziet er meerdere widgets van LG. Je kan geen eigen widgets toevoegen en dit is opnieuw niet echt nuttig. Het is gelukkig wel uit te zetten.
Ik mis een beetje eenheid in de interface van LG. Sommige iconen zijn rond en andere vierkant.
LG levert feel feautures mee in de interface. Zo heb je dual-window, waar je 2 apps op een scherm kan laten draaien. Dit werk wel, maar er zijn heel weinig apps die dit supporten.
Toch zijn er wel handige dingen. Het toetsenbord werkt super bijvoorbeeld.
De interface werkt vlot en heeft wel mooie elementen. Het is een kleine stap terug in design ten opzichte van stock android, maar je krijgt er heel veel functionaliteit voor terug.
PS. Spot de fout in de interface:

De 3000 mAh batterij van de LG G4 presteert best goed. Ik ben een redelijk intensieve gebuikerer. De Nexus 5 was vaak rond 3 uur smiddags leeg. Deze G4 haalt 00:00. Het scherm is dan rond de 4 uur en 30 minuten aangeweest.
Je kan de accu eruithalen en een nieuwe erin doen. Ik heb nog geen accus online gezien, maar die gaan vast en zeker komen. Ik vind dit prettiger dan een battery pack. Ook heb je een aggresieve besparingmodus die de accuduur beter maakt. De telefoon laadt niet echt heel snel op en draadloos kan hij ook niet worden opgeladen. De laatste 2 dingen kan de concurrentie wel.

Ik ben aangenaam verrast door deze G4. Het toestel doet bijna niks slecht, en blinkt in een paar dingen echt uit. Van de geweldige camera, de hele goeie accuduur, het prima scherm, de mooie leren achterkant en de goede performance, de G4 doet heel veel goed. De puntjes moeten nog wel op de i worden gezet. Het toestel is een beetje hoekig en de zijkant + plastic achterkant voelen niet hoogwaardig aan. Het scherm is niet perfect en ik moet wennen aan de plaatsing van de knoppen en de interface is niet altijd top. Maar aan het einde van de dag is de G4 een super smartphone met heel veel goede kwaliteiten.
Je moet er wel de 700 euro dat het toestel kost voor over hebben, want voor de helft voor het geld kan je de G3 krijgen.

Heb jij ook een LG G4 Leather Bruin?

Wil deze toestel heel graag, maar zit te twijfelen of deze toestel nog de bugs heeft van de G3.

Bij de g3 was er een vervelende bug dat als je je schermhelderheid op max zet dat die dan vervolgens zelf weer omlaag zet, je krijgt dan ook een waarschuwing dat de telefoon heet wordt.

Heb je dit al ervaart? Heeft de G4 dat namelijk ook?

Hoe zit met de software? Heb je nog wat stutter,framedrops, lagy meegemaakt?

Hoor het graag van je. Verder een goede review.
Ik heb gister met een nieuwe G3 van een vriend gespeelden en hij had van dezelfde bugs last. Dat probleem met de helderheid heb ik niet.
Het toestel wordt (als dat de oorzaak van het pronleem is) ook veel minder heet dan de G3.
In het eerste uur met mijn G4 was het toestel traag. Echter was ik 45 apps op aan het zetten. Maar over het algemeen heb je weinig last van lag. Alleen als je meerdere zwaardere games op de achtergrond hebt staan is ie een beetje laggy, maar das niet raar.
Nog geen last van grote buggs gehad. Nog geen een keer is een app gestopt en hij is nooit vastgelopen. Software is heel stabiel.
Maar dat kan in de toekomst altijd veranderen.
Het probleem met de helderheid is in mijn optiek niet zo zeer een vervelende bug (zelf eigenaar geweest van LG G3) maar meer een handige beveiliging om beschadiging van de hardware te voorkomen. Tuurlijk is er wel iets misgegaan bij die processor, maar vind het een goede oplossing dat op deze manier de hardware word beschermd.
Ik vraag me af waarom je als minpunt 'Knoppen aan de achterkant zijn wennen' noemt. Zelf vind ik dit juist een hele goede inovatie van LG en het is juist een pluspunt dat daaraan te wennen is. Touchwiz van Samsung is echter niet aan te wennen en dat zou dus een geldig minpunt zijn bij een review op een Samsung telefoon. Maar dat er aan te wennen is (wat ik o.a. opmaak uit eigen ervaring en de formulatie van jouw minpunt) geeft naar mijn idee al aan dat ook jij er ondertussen al gewend aan bent.

EDIT:

Verder moet ik zeggen dat je een hele mooie uitgebreide review hebt geschreven, iets wat mij niet gelukt is zoals verderop in het lijstje met reviews te zien is.

[Reactie gewijzigd door KoenvZuijlen op 28 augustus 2015 11:16]

Ik heb hem nu een paar maanden en die knoppen aan de achterkant blijf ik helemaal niets bijzonders. Prefereer die dingen aan de zijkant aangezien je er niet bij kan als de telefoon op tafel ligt. Ik begrijp echter wel dat mensen het een fijn iets vinden, maar voor mij blijft het een heel klein nadeel. Dankjewel nog voor het compliment!
Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar ik dacht; misschien heeft hij daar nog niet aan gedacht:

Volume kan je snel aanpassen door notificatiebalk omlaag te schuiven en scherm kan je uitzetten door dubbel op de statusbalk te tikken en aanzetten door dubbel te tikken/je knock code in te tikken als het scherm uit staat.

Maarja, dan nog, ieder zo zijn eigen voorkeuren natuurlijk.

[Reactie gewijzigd door KoenvZuijlen op 10 september 2015 23:19]

Het regent mooie reviews! Tof telefoontje ook hoor, mooie upgrade van de Nexus 5, maar dergelijke prijzen voor telefoons uitgeven doe ik zelf niet meer. Nu maar hopen dat de OnePlus Two een ouderwetse-Nexus-stijl prijs-prestatie gaat bieden :D
Dankjewel :).
Ja dat begrijp ik. 700 euro is hartstikke veel geld en als ik eerlijk ben is het het eigenlijk ook niet waard.
Mooie review, ben zelf nu al aan het kijken of ik een vervanger kan vinden voor m'n Nexus 5, en deze G4 ziet wel interessant uit maar ik ga echt geen 700 euro voor een telefoon neerleggen. Misschien dat de prijs over een paar maanden al een stuk zachter is, dan loopt mijn abonnement namelijk ook af.

Is het ding sneller dan de N5? Ik vind snelheid namelijk erg belangrijk en dat is de reden waarom ik met een SD800 in mijn telefoon rondloop, was toen snel en kan zich nu nog steeds meten met high end toestellen (mede door de zware skins van fabrikanten).

[Reactie gewijzigd door kuusj98 op 31 mei 2015 12:30]

Dankje. Ik heb het gevoel dat het bij lichte dingen weinig uitmaakt. Whatsappen en lichte apps openen ging al snel op me Nexus5, en dat gaat nu nog gewoon snel. Multitasken gaat een stuk beter op deze G4 (kan ook liggen aan bug bij n5) en ook games zien er iets sneller uit. Maar ik heb niet het gevoel dat ik een grote stap vooruit heb gedaan op het gebied van performance. Dit komt vooral doordat de N5 al heel snel was.
700 euro hoge prijs. Komende maanden komen weer wat concurrenten en wacht ik dat af.
de concurrenten zijn al uit als je kijkt naar de grote fabrikanten. Alleen Sony komt nog met de Xperia Z3+
Goede review!

Ik heb hem net een week (ook de bruin lederen) en ben er zeer tevreden mee! De camera maakt prachtige foto's alleen vind ik met filmen dat de OIS iets te agressief aanwezig is en de boel in het honderd schopt. Hier moet je dus mee overweg kunnen gaan en er komt een fix aan als het goed is.

Je kan OIS ook uitzetten heb ik gelezen op XDA: http://forum.xda-develope...al/lg-g4-bad-ois-t3103334

Ik heb al een paar keer gehad dat sommige apps blijven hangen of dat hij niet goed reageert, miss een factory reset die dat verhelpen kan. Verder een top toestel.

Ik heb gelezen dat je het jammer vind dat hij moeilijk te hanteren is op de fiets? haha
Als je goed naar de achterkanten kijkt dan zie ik wel connectie punten die miss wel draadloos opladen ondersteunen maar heb dit nog niet getest.

Verder mooie review met mooie foto's!
Ik hoor van meerdere gebruikers dat OIS veel te agressief is, maar heb er niet veel last van gehad. Stabiel is die van mij wel, ik zou gewoon contact opnemen met LG als de software niet stabiel is, misschien kan je een vervangend exemplaar krijgen? (Geen ervaring met de LG klantenservice, weet alleen dat ze dit wel bij Apple doen, dus hopen dat LG dat ook doet.)

Die connectiepunten zijn helaas niet voor draadloos opladen volgensmij. Ze zijn er om het NFC tagje in de achterkant met de rest van de hardware te verbinden. Maar zeker weet ik het niet.
Dankjewel!
Mooie review over een mooi produkt.
Ik sluit me aan bij Foritain laatste tijd veel mooie reviews,
dat was een tijdje terug wel anders dank je voor de moeite en tijd die je er in hebt gestoken.
_/-\o_ _/-\o_
Zeer mooie review! Een plus 3 van mij.

Je moet wel nog eens nalezen want er staan nog wat typos in. Ook gebruik je licht en ligt foutief door elkaar volgens mij soms.

Op sommige plaatsen stond de tekst heel dicht tussen de fotos. Mss een beetje plaats zodat het beter opvalt. Ik had er eerst overgelezen eens.
700 euro is teveel, zeker ook gezien de 330 die een G3 moet kosten. Effectief is de prijs van de LG G4 met leer nu gezakt tot ongeveer 450 euro, want dat is de prijs die de telecomproviders betalen. Koop je hem met een abo dan moet je dat bedrag extra betalen tov een abo zonder telefoon. Voor de G3 is dat verschil ongeveer 300 euro.

Is de G4 150 euro extra waard tov G3? Die laatste heb ik nu ruim 8 maand en ik ben er elke dag tevreden over. Heel weinig problemen (behalve dan met de voice commands van mijn carkit). Bugs heb ik verder niet en ik ben een intensieve gebruiker. Kortom de G3 zal je niet teleurstellen. Toch zou ik de G4 kopen. Die wordt waarschijnlijk sneller en vaker geupdate, heeft een feller scherm, maakt iets betere foto's, ziet er iets mooier uit en is iets sneller. Het verschil bespaar je weer als je de G4 iets langer houdt. Maar als je hem na een jaar kapot laat vallen, dan is 150 euro weer veel geld voor zulke kleine verschillen.

[Reactie gewijzigd door FokSuk70 op 6 juni 2015 21:52]

Ik denk dat je me hebt overtuigd met deze review. Twijfels erg tussen de Honor 7, Huawei P8, Samsung S6 en LG G4, maar ben erg op zoek naar een goede allrounder met een perfecte (in hoeverre mogelijk) camera.

Honor 7 valt af, want de foto's zijn niet super.
P8 lijkt me ook echt wel een fijne telefoon.

Ben alleen bang dat ik niet zal kunnen wennen aan de knoppen op de achterkant. Voordeel is wel weer dat de backcover verwisselbaar is op de aftermarket (:

Cyanogenmod
Iemand ervaring met CM12 hierop? Wil deze graag flashen, omdat ik CM echt een prachtig OS vindt. Dat was o.a. de reden voor de OnePlus One (defect, nooit meer).
Heb nog niet gegoogled maar mij lijkt de camera app van LG erg fijn en ik weet niet of deze app onder CM draait en of deze dan net zo uitgebreid is.

Resolutie/accuduur
Daarnaast ben ik van plan de resolutie naar Full HD terug te schakelen (middels root access), zodat de batterij langer mee gaat.

Moet zeggen dat ik zelden een betaalbare smartphone tegen kom welke ook door de Tweakers Crew met een hoog cijfer wordt beoordeeld (8,5!).

* spot de fout: een instelling voor blinden xD