Acer Aspire E5-571G-55ZK Review

pascalhamNewbie 29 mei 2015, 416 views

Acer Aspire E5-571G-55ZK

Deze laptop is echt een aanrader, ik heb hem nu een dag of drie in mijn bezit en hij bevalt mij uitstekend. Stil, snel en doet wat je van hem verwacht. Koop hem niet om te gamen, ookal kan hij het wel redelijk aan. Mat scherm is heel fijn

Pluspunten

• Mat scherm
  • Hele laptop, dus ook het scherm is niet vingerafdrukgevoelig.
  • Combinatie i5-5200u en GT840M werkt goed
  • Precision touchpad
  • Heerlijk stil, word niet snel heet
  • Accuduur is bovengemiddeld

Minpunten

• Scherm had misschien een tikkie feller gekund
  • Voor mijn gevoel zit het touchpad net te veel naar links, kan ook aan mij liggen.

De Acer Aspire E5-571G-55ZK is een aanrader. Ik heb de laptop nu 3 dagen in mijn bezit en ben blij met mijn aankoop. De laptop is ontzettend stil, wordt niet heet (heb er geen zware games op gespeeld, maar bij langdurig film kijken word hij niet heet) en is lekker snel. De i5-5200u processor en de GT840M videokaart kunnen alles moeiteloos aan, maar je moet deze laptop niet kopen als je er zware spellen op wilt spelen.

De bouwkwaliteit van de laptop is, naar mijn mening, erg goed. Alles is lekker compact en het gewicht van de laptop niet zwaar. De verbinding tussen het scherm en de rest van de laptop voelt robuust aan en verder heb ik nog geen piepjes of kraakjes gehoord. ook kan je nergens de behuizing indrukken of iets dergelijks. Enigste wat ik heb kunnen vinden, maar dat kan ook aan mij liggen, is dat het touchpad, wat overigens erg goed werkt, net te veel naar links zit. Dit is echter niet storend.

Het full-hd scherm doet wat hij moet doen, ookal had hij iets feller gekund. Een enorm pluspunt is wel het matte scherm, daardoor heb je geen last van weerspiegelingen en heb je geen last van vingerafdrukken of vet. De hele laptop is trouwens overal vingerafdrukbestendig. Als je ergens op de behuizing met je vinger drukt, verdwijnt de vingerafdruk vanzelf weer in een seconde.

De accuduur is vergeleken met andere laptops goed, wat ook één van de redenen voor mij was om deze laptop aan te schaffen. Op moment van schrijven, dus licht gebruik, heb ik nog 34% batterij en heb ik nog 2 uur en 40 minuten resterend. Dit is iets waar andere laptopgebruikers van mogen dromen. De laptop is in 3 uur weer opgeladen van helemaal leeg naar helemaal vol met de bijgeleverde oplader.

Dus in conclusie, als je op zoek bent naar een laptop met een goede accuduur die al je dagelijkse dingen met gemak aankan, is dit de laptop voor jou, verwacht er alleen niet de nieuwste spellen op high mee te kunnen spelen, maar dan zou je sowieso niet in deze prijsklasse moeten kijken. De laptop is stil, bouwkwaliteit is goed, hij is lekker snel en ziet er ook nog eens mooi uit. Ik raad deze laptop aan jullie allemaal aan.

Heb jij ook een Acer Aspire E5-571G-55ZK?