Specificaties 15,6" (1920x1080 IPS), 256GB (ssd) - Bekijk alle specificaties
Kies andere uitvoering

Toshiba Satellite L50-B-2G9 Review

ldewit 28 mei 2015, laatste update op 28 mei 2015, 694 views

Toshiba Satellite L50-B-2G9

Vlotte laptop met SSD, 8gb geheugen, i5 5200U processor, 5Ghz wifi ondersteuning en IPS 1920x1080 beeldscherm. Prima specs voor de prijs.

Pluspunten

• vlotte laptop (SSD 256 gb, 8gb geheugen, i5 5200U processor)
  • IPS 1920x1080 beeldscherm
  • veel aansluitingen (D-Sub en HDMI, 3x USB, cardreader)
  • 5 Ghz wifi ondersteuning

Minpunten

• geen DVD station (maar wel plek ervoor om zelf in te bouwen)
  • basisinstellingen wifi zorgden ervoor dat elke 5 minuten internet wegviel (met aangepaste instellingen nu wel gefixt)

Vlotte laptop met SSD, 8gb geheugen, i5 5200U processor voor niet al te veel geld (800 euro op moment van kopen) met 5Ghz wifi ondersteuning en 15.6" IPS 1920x1080 beeldscherm. Op het moment van kopen (mei 2015) kon ik in de pricewatch geen andere laptop vinden met deze specs voor dit geld. De keuze voor een Radeon R7 M260 grafische kaart naast de HD 5500 van de i5 processor snap ik niet helemaal omdat hij niet veel sneller lijkt te zijn in de benchmarks. Voor dat geld had ik persoonlijk liever een DVD station gehad, maar ik game dan ook nooit. Er is namelijk wel plaats voor een DVD station (of natuurlijk voor een extra HDD naast de snelle maar niet overdreven grote 256 gb SSD).

Nu 1 week in gebruik.
  • Standaard wifi instellingen zijn beroerd en zorgden er bij mij (met Ziggo Ubee EVW3200 modem) voor dat ik elke 5 minuten van internet gegooid werd. Driver update van de Intel AC 3160 was helaas geen oplossing, hoewel Intel claimt dat dit de zaken zou moeten verbeteren. Deze tips samen met de driver update zorgden wel voor de oplossing. Helaas weet ik niet meer welke aanpassing precies DE oplossing verzorgde (ik heb ze bijna allemaal gedaan en het werkte) maar bluetooth uitschakelen was vermoed ik een belangrijke.
  • De Toshiba L50 krijgt wel eens slechte beoordelingen voor het toetsenbord. Ik vind dit meevallen, de travel mag van mij iets groter maar er is niet al te veel beweging als je midden op het toetsenbord drukt en al met al typt hij okay. De kwaliteit van het toetsenbord is niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld Lenovo Thinkpad, maar wel beter dan van een 2 jaar oude Dell Inspirion laptop die we hier ook hebben staan. Het numerieke gedeelte is handig voor invoeren van bankrekeningnummers e.d..
  • De behuizing is heel erg plastic en voelt goedkoop en niet heel robuust aan. Er zit een klein beetje beweging in het midden van het toetsenbord en rondom de touchpad, maar ook weer niet al te veel. De scharnieren van het beeldscherm voelen niet heel stevig. Mijn versie heeft een zilveren behuizing en heeft donkergrijze streepjes. Dat ziet er goed uit, maar persoonlijk ben ik meer fan van een zwarte behuizing.
  • Het beeldscherm is van het type IPS 1920x1080 en heeft goede achtergrond verlichting met goede kijkhoeken.
  • Het geluid is okay en heeft voldoende volume, maar geen diepe mooie bas ofzo daarvoor moet je hem aansluiten op je stereo.

Heb jij ook een Toshiba Satellite L50-B-2G9?

Ik heb sinds nu een paar weken de Toshiba Satellite S50-B-13E. (aanbieding bij Staples)
Bevalt me prima (zelf een SSD ingezet) maar zal je tips voor de wifi eens nalopen.

Heb overigens geen problemen met de wifi icm met mijn Netgear R7000 (AC op 5ghz)

[Reactie gewijzigd door hjs op 28 mei 2015 09:57]