Specificaties 120mm diameter - Bekijk alle specificaties

Cooler Master Seidon 120V Review

sjoerd0910 26 mei 2015, laatste update op 28 mei 2015, 271 views

Cooler Master Seidon 120V

Goede en vooral zeer goedkope all-in-one waterkoeler.

Pluspunten

• Goedkoop.
  • Koelt zeer goed.
  • Mooie afwerking.

Minpunten

• De blauwe LED.

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 2
Koelvermogen Score: 4
Hoi allemaal,

Ik had deze waterkoeler aangeschaft om mijn Cooler Master Hyper 212 Evo te vervangen aangezien die niet meer in mijn case past aangezien ik een sidepanel window mod heb gedaan.

De koeler kwam redelijk verpakt in een simpele bruine doos met behalve wat karton en wat plastic weinig bescherming. Mijn koeler kwam zonder problemen of beschadigingen aan dus daar maak ik me verder niet druk om.

de installatie van de 120V was een van de makkelijkste die ik ooit heb gedaan op mijn 5820k en daar had ik verder ook geen problemen mee. Ook de installatie van de radiator was redelijk simpel, en de 120mm radiator past in (bijna) elke behuizing. Alleen moest ik de radiator aan de voorkant van mijn behuizing plaatsen of ik moest wat ram geheugen verplaatsen naar een ander slot aangezien dat in de weg zat. ik geef hier de koeler niet van de schuld aangezien in mijn behuizing het ventilatormonteerpunt heel dicht op mijn moederbord zit. Ook zijn de slangen lang genoeg en van degelijk (al is het niet heel soepel) materiaal gemaakt.Wel vond ik het jammer dat Cooler master geen schroefjes meegeleverd heeft om push en pull te configureren, maar dit zou je zelf makkelijk kunnen verhelpen door wat schroefjes te kopen bij je lokale doe-het-zelf zaak. Ook zag de koeler er heel goed uit, met een gesleevde kabel aan de fan en een mooi zwart afgewerkte kabel aan het koelblok.

Jammer genoeg zijn er ook nadelen aan deze waterkoeler: De meegeleverde fan bijvoorbeeld is zeer stil als hij niet hard draait meer op volledige snelheid is het toch een kleine herriemaker. Hetzelfde geld ook voor de pomp. Ook ben ik persoonlijk niet echt een fan van de blauwe LED die Cooler master in het koelblok heeft verwerkt, dit is heel persoonlijk aangezien het in een build met een blauw en zwart thema best mooi kan staan. Ook hadden van mij de montagebeugels van het koelblok wel zwart gemogen, maar dit zijn alleen kleine details en zoiets je zelf makkelijk kan oplossen, zoals ik heb gedaan.

En dan nu de conclusie van deze review,
Krijg je bij deze all-in-one waar voor het geld? Ja. Is het een goede all-in-one waterkoeler? Jazeker. Is het de beste waterkoeler die je kunt krijgen? Nee, maar bij de 120V krijg je wel echt waar voor je geld. Er zijn wat kleine minpuntjes maar aangezien je deze koeler voor minder dan 40,- kan aanschaffen maakt het een van de beste waterkoelers als je kijkt naar de prestatie/ prijs verhouding, en ik zou je deze waterkoeler zeker aanraden. En ik vind dat deze koeler de 5 sterren zeker verdiend.

Bedankt voor het bekijken van mijn review en ik hoop dat deze review je geholpen heeft!

Gr. Sjoerd.

Heb jij ook een Cooler Master Seidon 120V?

Zou je even wat leestekens en hoofdletters willen introduceren? Dan leest het geheel een stuk prettiger. Ook gebruik maken van wat tussenkopjes en het word al langzaam een +1 review ;)
Bedankt voor je reactie. ik zou er de volgende keer rekening mee houden :) . En ik ga ook de review ook even aanpassen.

Gr. Sjoerd.

[Reactie gewijzigd door sjoerd0910 op 28 mei 2015 20:40]

Oh en als toevoeging van de review wil ik ook nou even zeggen dat de kabel van de pomp ook mooi zwart is afgewerkt.

Ik ga ook de review ook even aanpassen.

Gr. Sjoerd

[Reactie gewijzigd door sjoerd0910 op 28 mei 2015 20:39]