Samsung Galaxy S6 64GB Zwart Review

Kensel 26 mei 2015, 1.361 views

Samsung Galaxy S6 64GB Zwart

Geweldig toestel! Premium looks en uitstekende prestaties! Zeker een aanrader!

Pluspunten

• Scherm
  • Snelheid
  • Design
  • Camera
  • Vingerafdrukscan
  • Materiaalkeuze
  • Functionaliteit
  • Speakers

Minpunten

• Kleinere batterij - had groter gemogen
  • Geen micro-SD slot
  • Glazen afwerking gevoelig voor vingerafdrukken
  • Geen IP67

Ben nu sinds zo'n 2 weken in het bezit van de Galaxy S6 64GB in de kleur Sapphire Black.

Mijn eerste indruk was dat de smartphone er erg premium uitziet en zeker ook zo aanvoelt. Ik had de kleur sapphire black gekozen, aangezien mijn vorige telefoons ook allemaal zwart waren en ik geen wit of goudkleurig toestel wil, was de keuze snel gemaakt (aangezien de blauwe variant nog niet te verkrijgen was op het moment van bestellen).
Ik ben erg blij dat ik voor deze kleur ben gegaan, aangezien deze niet geheel zwart is en meerdere kleuren (donker)blauw lijkt te hebben. Deze kleur komt goed tot zijn recht aangezien de voor- en achterkant gemaakt zijn van Gorilla Glass 4 welke is afgewerkt met een afgeronde aluminium rand aan de zijkant.
Al met al een zeer premium look!
Klein puntje van kritiek is dat het glas wel gevoelig is voor vingerafdrukken en vegen, wat met een lichtere kleur minder te zien zal zijn.

Qua prestaties niks te klagen. Ik heb het toestel nog niet aan het haperen gekregen, terwijl ik deze toch regelmatig flink laat werken door meerdere apps tegelijk te laten draaien (Facebook, Whatsapp, meerdere browser schermen, Youtube, Spotify, games). De processor en het geheugen doen wat wordt beloofd! Het toestel enorm soepel laten werken! Wat een krachtpatser!
Dit alles wordt weergegeven door een scherm waar je stijl van achterover slaat. Wat ontzettend mooi wordt alles weergegeven! Resolutie en kleurbereik zijn geweldig!

Hierbij kom ik automatisch bij de camera. Ik heb de camera nog niet heel veel gebruikt, aangezien ik veel aan het werk ben geweest, maar dit is wat mij tot nu toe is opgevallen.
Deze is erg snel op te starten door 2 maal op de home-knop te drukken, wat de camera in no-time opstart! Super, aangezien je meestal je camera heel snel beschikbaar moet hebben als het nodig is.
De kwaliteit van de foto's is ook super te noemen. Enorm scherp en ook ontzettend goed bij veel/weinig licht.

Ik ben bewust voor de 64GB variant gegaan, aangezien ik bij mijn vorige toestel (Galaxy S5) altijjd te weinig opslaggeheugen had en ik wilde voorkomen dat dit nu weer zou gebeuren en ik wil niet bij alles wat ik doe hoeven na te denken of ik wel genoeg opslagruimte heb.
Nadeel is inderdaad dat de SD-kaart niet meer te gebruiken is, maar dit is een kwestie van even wennen. De rest van de punten maakt dit al gauw goed!

Wat ook even wennen is, is dat de batterij wat meer te lijden heeft dan bij de S5, waardoor deze minder lang meegaat (zeker bij intensief gebruik van het toestel). Dit is gelukkig op te vangen door de mogelijkheid tot Quick-charge, waarbij je binnen een half uur weer enkele uren batterij tot je beschikking hebt. Verder doet het wonderen om apps op de achtergrond af te sluiten en de spaarstand aan te zetten op momenten dat je de telefoon niet intensief wilt gebruiken. Ook dit is een kwestie van wennen.

Tot slot is de kwaliteit van de speakers enorm verbeterd en is het geluid wat wordt geproduceerd met sprongen vooruit gegaan ten opzichte van de voorganger. Wat hierbij ook mee zal spelen is dat de speaker is verplaatst naar de onderzijde van het toestel, waardoor het geluid ook goed blijft wanneer je de telefoon neerlegt.

Tot zover even een korte beschrijving van mijn bevindingen en mening tot op dit moment na gebruik van zo'n 2 weken. Ondanks dat er enkele punten zijn waar Samsung wat mij betreft wat steken heeft laten vallen, wegen de positieve punten hier zeker zwaar tegenop en is het toestel het zeker waard om zich het nieuwe vlaggenschip te noemen!

Heb jij ook een Samsung Galaxy S6 64GB Zwart?

Meer advertenties

probeer nog wat aan je format te doen, maak onderscheid door secties te gebruiken.
en gooi eventueel wat resultaten erbij om te tonen hoe je bij bepaalde beoordelingen komt.