Specificaties 21,5" @ 1920x1080 (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

LG Flatron W2261VP-PF Zwart Review

Mebus 5 mei 2009, 4.458 views

LG Flatron W2261VP-PF Zwart

Pluspunten

• Design
  • Beeldkwaliteit (kleur, contrast)

Minpunten

• Mischien de zwartwaarden bij films maar dit kan ik denk nog verbeteren door een wat betere video-kaart te kopen!
  • Backlight bleeding (hindert niet!)
  • Trekt stof aan

[b]Oke na 2 weken te hebben gebruikt ben ik nog steeds zeer tevreden over het beeldscherm! Ik heb helaas wel 1 dode pixel. Maar deze zit gelukkig helemaal beneden. Dus dit hindert mij niet en met games heb ik er ook geen last van. Verder is het een robuuste beeldscherm en het staat allemaal lekker stevig. Ook onder andere hoeken ziet het beeld er nog steeds zeer goed uit. Mijn video-kaart is niet echt het beste van het beste dus ik ga hier nog niks beoordelen over games etc. etc. Dit komt later waarschijnlijk nog wel!

Featureset

Alle benodigde kabels zijn meegelevert voor alle aansluitingen op dit beeldscherm. Je hoeft dus geen aparte kabels bij te kopen.

Kleurweergave

De kleurweergave is gewoon goed! De kleuren springen er mooi uit met animes zoals '5 centimeters per second' in Full-HD kwaliteit.

Contrast en helderheid

Helderheid is goed net zoals de contrast. Alleen met films (HD) waarbij zwarte waarden zwart horen te zijn lijken ze wat grijziger. Maar zwart zoals windows vista dat laat zien is echt gewoon puur zwart. En doormiddels van andere profielen kan je dit al erg veel verhelpen.

Ghosting

Oke. Hier weet ik het nog niet zo heel erg zeker. Ik heb een Geforce 8600GS kaart. En hierbij heb ik met films (HD) af en toe last van ghosting? Maar dit komt bijna zeker door mijn video-kaart denk ik. Beeldjes die opeens heel erg naar links, rechts, boven en onder bewegen niet goed genoeg is om dit soepel te laten verlopen. Maar met gamen heb ik er geen last van.

Pixeldefecten

Tjaa zoals ik hierboven al zij heb ik er dus 1.. Maar deze is echt niet storrend. Verder dus niks aan de hand!

Bouwkwaliteit en afwerking

Eigenlijk ook al verteld. Maar het ziet er allemaal mooi en robuust uit!

Vormgeving

Het is dus eigenlijk wel zo een beetje van wat ik had verwacht na wat ik op internet heb gezien. Hier dus geen opmerkingen echt.

En hier dan toch nog een zeer belangrijke punt! DE PRIJS. Ik heb er gewoon zeer goed bij neergezet omdat wat ik verwachte gewoon heb gekregen en dat voor een zeer schappelijke prijs. Een beeldscherm 2ms, Full-HD en 16:9 verhouding. Dit allemaal verwerkt in een hardstikke mooi beeldscherm.

Verder is er wel een klein beetje Backlight bleeding maar dit zie ik maar zelden. En trekt het beeldscherm erg snel veel stof aan maar ik denk dat je dit bij elk beeldscherm wel hebt en het er gewoon aan ligt hoe stoffig een kamer is.

Hier nog enkele foto's: http://www.hexerlie.nl/foto's%20beeldscherm.rar

Let a.u.b niet op de spelfouten.

Heb jij ook een LG Flatron W2261VP-PF Zwart?

Heb hem ook aangeschaft , maar vind standaard waardes voor brightness en contrast wel wat hoog.

Voor de rest is eerste indruk goed voor een prijsje van 160 euro.
In eerste instantie was ik ook enthousiast. Alle beweringen hier gedaan leken te kloppen, behalve dan de onhandige knoppen aan de zijkant. echter na 14 maanden heeft de monitor het begeven. Garantie dus maar na 7 weken heb ik nog steeds geen nieuwe monitor van de fa. Dunnet ontvangen!!! LG Nederland beweert directe omruiling binnen de garantieperiode nou mooi niet dus.
Idd, de prijs is een zeer groot pluspunt van dit scherm, zeker gezien de specs van het scherm! Als ik zo rondkijk op diverse winkels zie ik dat die 160 Euro een zeer nette prijs is, als het gemiddeld zo rond de 170 ligt:) Veel plezier ermee!
(pricewatch: LG W2261V-PF)
"Mischien de zwartwaarden bij films maar dit kan ik denk nog verbeteren door een wat betere video-kaart te kopen!" Lijkt mij van niet. Wel kan je de kleuren setting van de kaart aanpassen, of het scherm 'donkerder' zetten.
Oke dankje! Dan ga ik hier nog eens naar kijken.
Niet enkel het scherm zijn prijs is subliem maar hij komt oa bij hardware.info als beste uit de laatste schermen test uit het magazine( 2e exemplaar van dit jaar of de eerste) krijgt er een gold award.
Ik zelf ga deze waarschijnlijk ook halen
Het is mij nog niet duidelijk hoe het zit met de Ghosting. pino22 graag ook een korte review over jou ervaring!
Zal nog een tijdje duren eer ik hem ga halen maar mocht ik hem kopen zal ik er een korte review over schrijven.
Over Ghosting dat zal toch wel ergens op het net te vinden zijn?
Ik heb het scherm nu ongeveer 2 maanden en ik moet zeggen alles is top.
Zelfs voor counterstrike source, since ik mijn cpu heb overgecloked.
Ik speel op 1080p in css en heb totaal geen ghosting.
Voor explorer is ie ook echt top.

Voordelen; alles, 22inch is overzichtelijk, prijs, kleuren, resolutie, films kijken counterstrike spelen en browsen op het web.

Nadelen; de behuising heb ik constand afgestoft met wc papier. dit heeft voor krasjes gezorgd. gelukkig alle op de voet van het scherm want op het paneel is dit niet nodig.
Ook een groot nadeel is voor mij bij een res. van 1080 is het aantal hrz max 60.
Niet storend ofzo maar ik was een crt gewend met 100 hz.
Hallo allemaal,

14 Mei zal mijn verjaardag zijn, en ik bestel vandaag deze monitor zodat mijn vriendin die donderdag hem zal kunnen geven O-) Ik zal dan waarschijnlijk spoedig een eigen review achterlaten met mijn ghosting en kleurervaringen onder leiding van mijn HD4870.

PS: 75.5 MB aan foto's?

Groeten, Patrick.

[Reactie gewijzigd door depatrick op 6 mei 2009 20:50]

Vers van de pers! Niks meer aan verandert:-)
Misschien toch handiger als je ze even converteert naar PNG ofzo. :)

Pfff, heb even wat van die foto's naar PNG geconverteerd.. nu zijn ze 24MB per stuk. Laat maar lekker JPEG. ;)

Heb foto's 50% in resolutie verkleind met als gevolgd dat ze nu zo'n 300-400kb per stuk zijn. Ze zijn hier te downloaden: http://sharebee.com/22617b43

[Reactie gewijzigd door Gojira op 9 mei 2009 21:19]

offtopic:
Foto's moet je ook niet in PNG doen met zo'n resolutie. Beter om de resolutie gewoon naar 1600x1200 te doen ofzo (of iig iets met 1600 in breedte en dan dezelfde ratio), en ze wat te comprimeren naar JPEG. Dan zullen ze nog een paar 100 KB zijn.
Heeft dit scherm ook een VESA mount? De specificaties op de LG website geven aan van wel, maar T.net geeft het niet aan. Waarschijnlijk dus wel, maar ik zou het wel even bevestigd willen hebben :P
Tja, ik ben niet helemaal tevreden met het scherm, het ziet er wel mooi uit allemaal, maar ik krijg wel snel hoofdpijn van het scherm, dat in tegenstelling tot mijn drie jaar oude syncmaster 226BW welke veel plezieriger is om naar te kijken.