Clint Odin Wi-Fi Grijs Review

Sjeeseend 25 mei 2015, 216 views

Clint Odin Wi-Fi Grijs

Een mooie, stevige luidspreker met goed geluid. Minder geschikt voor films, maar verder een aanrader!

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Vormgeving
  • Accuduur

Minpunten

• Installatiegemak
  • Beperkte stereoweergave

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 5
Als een van de gelukkigen, mocht ik van Tweakers de Clint Freya en de Odin testen. Bij deze mijn review.

Wat zit er in de doos:
  • de Odin zelf
  • AUX kabel
  • voedingskabels voor EU, US en GB
  • handleiding in diverse talen
Al met al een erg complete doos, de zeker met de kabels voor GB en US.

Bouwkwaliteit en vormgeving
De Odin is een degelijke, zware luidspreker, hij is stevig en voelt niet goedkoop aan. De voorkant van de luidspreker is van metaal gemaakt, de achterkant van stevig plastic. De knoppen bovenop voelen minder stevig aan, maar over het geheel genomen is de afwerking erg goed.
Qua vormgeving vind ik de Freya mooier dan de Odin, al is de driehoekige vorm van de luidspreker dan wel weer bijzonder.

Gebruiksgemak
De installatie kan op verschillende manieren:
  • Wifi-setup (WPS)
  • Via de browser door te verbinden met het draadloze netwerk van de luidspreker
  • De Clint app
Zodra de luidspreker met het netwerk is verbonden is de bediening erg eenvoudig via de Clint app.
Bij het eerste gebruik moet de firmware worden geupdate om van alle functies gebruik te kunnen maken. In tegenstelling tot bij de Freya lukte dit niet via de Clint app, dus na een aantal pogingen heb ik dit via de webbrowser gedaan. Hierna werkte het vlekkeloos.

Het afspelen van muziek vanaf een telefoon, Spotify of internet radio werkt erg eenvoudig.

Geluidskwaliteit
De geluidskwaliteit van de Odin is goed, hoewel het stereo-effect beperkt is. De basweergave is verrassend goed en ook de midden en hoge tonen worden goed weergegeven. Voor films zou ik de Odin niet aanraden, hier valt het beperkte stereo-effect te veel op. Voor het streamen van muziek is de Odin echter erg goed.

Accuduur
De accuduur van de luidspreker is ruim 4 uur. Dit is naar mijn idee voor de meeste toepassingen voldoende. Een nadeel is dat de tijd die nodig is om de luidspreker weer op te laden ongeveer 3 uur is, dus als de accu leeg is dan kan je maar beter in de buurt van een stopcontact gaan zitten.

Heb jij ook een Clint Odin Wi-Fi Grijs?

• Wat voor muziek heb je er mee geluisterd?
  • Wat was je vorige geluidsinstallatie?
  • Zou je hem zelf kopen?
  • Waar heb je de speaker allemaal neergezet?

[Reactie gewijzigd door dmvdberg op 25 mei 2015 10:41]