Specificaties 140mm diameter met 21dB geluidsproductie - Bekijk alle specificaties

Thermalright True Spirit 140 Power Review

aminam 22 mei 2015, laatste update op 22 mei 2015, 581 views

Thermalright True Spirit 140 Power

Een uitstekende koeler voor hen die opzoek zijn naar; een mooi desgin, hoog koelvermogen, silte.

Pluspunten

• indrukwekkende koelprestaties
  • relatief strak en "slank" design
  • uiterst stil

Minpunten

• verwarrende installatie
  • hoog

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 5
Gebruikservaring
Nadat ik mijn Corsair h80igt terug stuurde kocht ik deze koeler met 2 factoren als belangrijkste punt namelijk; koelvermogen en uitstraling. Ik heb namelijk een kast met window en als er iets is wat me zou irriteren dan zou het een lomp aluminium koelblok zijn.

Alhoewel deze koeler vrij hoog is (165mm) ziet hij er gelikt uit achter een window, dit komt doordat het bovenste koelblad zwart is en de koeler vrij dun is. het zichtoppervlak van de zijkant is dus vrij klein. Dit terwijl de koelprestaties uitstekend zijn, tijdens het spelen van AC Black flag wordt mijn processor maximaal 64 graden. Dit is in combinatie met een Core i7-3770k (stock) en een hoge airflow, maar het mooiste hieraan is dat de koeler dan nog fluister stil is!

Volgens mijn bios draait de fan 280rpm als laagst, een hypnotiserend lage snelheid dus, en als je je bedenkt dat de 4 hoeken van de koeler waar de ventilator tegenaan gedrukt zit bekleed zijn met rubber snap je dat deze koeler amper geluid maakt. (de 4 pads plak je er wel zelf op tijdens installatie)

Installatie
De installatie is eigenlijk het enige waar ik niet positief over ben, ten eerste is de handleding wazig over welke onderdeeltjes je moet gebruiken en in welke volgorde. Neem van mij aan dat je alles precies moet doen zoals in de afbeelding, mij leek het handig om de ventilator vooraf op de koeler te zetten alsvorens hem in de kast te monteren. Een slecht idee, om de koeler vast te mounten moet je namelijk 2 schroeven aandraaien waar je alleen bij kunt zonder geinstalleerde ventilatoren.

De ijzeren clipjes die gebruikt worden om een ventilator vast te zetten zijn vrij makkelijk in gebruik zolang je ze bevestigd voor de koeler in je kast te bouwen, je hangt ze in de geboorde gaatjes in de koeltoren en laat ze opzij hangen, vervolgens druk je de ventilator tegen de koeler aan en druk je de 4 puntjes aan de clipjes in de gaten van de ventilator. Dit gaat veel makkelijker dan de ellendige clipjes die bijvoorbeeld scythe gebruikt. Daarnaast worden er in totaal 4 clips en 8 rubberen pads geleverd waardoor je een push-pull configuratie kunt creŽren.

Kortom zeer tevreden over dit product!
Vragen zijn altijd welkom

I.C.M.

Asus Sabertooth z77
Core i7-3770k
Fractal Design Define R4
Corsair vengeance 1600 (met heatspreaders)

Heb jij ook een Thermalright True Spirit 140 Power?