Clint Freya Wi-Fi Grijs Review

Sjeeseend 22 mei 2015, 207 views

Clint Freya Wi-Fi Grijs

Een mooie, stevige luidspreker met goed geluid. Alleen de basweergave is niet denderend, maar dat valt ook niet te verwachten van een luidspreker van dit formaat.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Vormgeving
  • Eenvoudige installatie
  • Prima accuduur

Minpunten

• Basweergave
  • Lange oplaadtijd

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 3
Muziekweergave Score: 4
Als een van de gelukkigen, mocht ik van Tweakers de Clint Freya en de Odin testen. Bij deze mijn review.

Wat zit er in de doos:
  • de Freya zelf
  • AUX kabel
  • voedingsadapter met verloopjes voor EU, US en GB
  • handleiding in diverse talen
Al met al een erg complete doos, de verloopjes voor US en GB waren een positieve verrassing, hoewel het voor het dagelijks gebruik niet uitmaakt.

Bouwkwaliteit en vormgeving
De Freya is een degelijk gebouwde luidspreker, hij is stevig en voelt niet goedkoop aan. De voorkant van de luidspreker is van metaal gemaakt, de achterkant van stevig plastic. De knoppen bovenop voelen minder stevig aan, maar over het geheel genomen is de afwerking goed.
Zelf vind ik het een erg mooie luidspreker die niet misstaat in menig huiskamer.

Gebruiksgemak
De installatie kan op verschillende manieren:
  • Wifi-setup (WPS)
  • Via de browser door te verbinden met het draadloze netwerk van de luidspreker
  • De Clint app
Zodra de luidspreker met het netwerk is verbonden is de bediening erg eenvoudig via de Clint app.
Bij het eerste gebruik moet de firmware worden geupdate om van alle functies gebruik te kunnen maken.

Het afspelen van muziek vanaf een telefoon, Spotify of internet radio werkt erg eenvoudig.

Geluidskwaliteit
De Freya is een kleine luidspreker die prima geluid weet te produceren. Vooral de midden- en hoge tonen zijn goed. De basweergave houdt niet over, maar dat valt ook niet te verwachten van een dergelijke luidspreker.
Via de Clint app is het mogelijk om de bass en treble aan te passen, persoonlijk vind ik dat niet veel toevoegen.
Al met al is Freya prima geschikt om een muziekje af te spelen maar het is voor mij geen vervanging van mijn stereo-installatie.

Accuduur
De accuduur van de luidspreker is ruim 4 uur. Dit is naar mijn idee voor de meeste toepassingen voldoende. Een nadeel is dat de tijd die nodig is om de luidspreker weer op te laden ongeveer 3 uur is, dus als de accu leeg is dan kan je maar beter in de buurt van een stopcontact gaan zitten.

Heb jij ook een Clint Freya Wi-Fi Grijs?