Specificaties Quad core @ 3,2GHz-3,4GHz, met GPU - Bekijk alle specificaties

Intel Core i5-4460 Boxed Review

Raw Freakz 21 mei 2015, laatste update op 21 mei 2015, 919 views

Intel Core i5-4460 Boxed

Ik heb deze processor gekocht voor een gamesysteem voor 1080p. Tot nu toe bevalt deze processor me zeer goed!

Pluspunten

• Gigantische verbetering van mijn oude i3 530
  • Standaard koeler is prima imo
  • iGPU krachtig genoeg voor lichte games op med.
  • Lekker zuinig vergeleken met de AMD concurrentie

Minpunten

• Geen, CPU is prima voor mijn taken
  • Koeler voldoet niet genoeg bij zwaardere taken zoals renderen
  • Niet overklokbaar

Ik heb deze processor in oktober 2014 gekocht toen ik begon met het bouwen van een nieuw 1080p game systeem. Na het advies van mijn medetweakers heb ik besloten deze processor te kopen. De processor voeldoet voor mij uitstekend! Misschien heeft iemand die bezig is met foto/videobewerking meer baat bij hyperthreading, maar bij gamen is dat totaal onnodig.

Alle zaken die ik naast gamen doe gaan snel genoeg voor mij, en zie ik een duidelijke verbetering vanaf mijn oude i3 530, wat natuurlijk ondertussen een sterk verouderde processor is.

In het begin toen ik nog met m'n build bezig was, maar m'n systeem al wel kon draaien, (had alleen nog geen GPU), heb ik een weekje of 2 LoL gespeeld op de iGPU. Wonder boven wonder haalde ik hierop 40-50 fps op high settings! Prima dingetje dus.

Heb jij ook een Intel Core i5-4460 Boxed?

Adviesje: "me build, me systeem, me oude i3 530":
Vervang "me" door "mijn". Taalfouten maken een tekst vervelend leesbaar. Het gaat hier om bezittelijke voornaamwoorden.

Zuinig vergeleken wat?

Pluspunt is de standaard koeler
Minpunt is dat de koeler toch maar vervangen moest worden

Dat klinkt mij tegenstrijdig in de oren.
Taalfouten geef ik je compleet gelijk in, zal ze er tussen uit vissen. Streektaal enzo :)

Zal verder de punten die je aangeeft verduidelijken!