Zenonia Online, Android Review

Bear312 20 mei 2015, laatste update op 20 mei 2015, 242 views

Zenonia Online, Android

Leuke Zenonia zoals altijd van Gamevil.Inc, Kon alleen wel beter in de soundtracks en wat minder herhaaldelijk

Pluspunten

• Fijne controls.
  • Veel content voor een gratis game.
  • De verschillende classes voelen anders aan.
  • Veel inovatieve dingen vergeleken met vorige Zenonia Games.
  • Makkelijker Gold te verdienen dan andere Zenonia Games.

Minpunten

• Muziek word repetitive na een tijdje.
  • Geen semi-open world meer.
  • Alleen in het Koreaans.
  • Gamevil.Inc gebruikt nog steeds de Zen currency die ze sinds Zenonia 3 hebben ingevoerd.

Stabiliteit Score: 5
Replaywaarde Score: 2
Besturing Score: 4
Geluid Score: 3
Beeld Score: 5
Gameplay Score: 4
Ik heb nu voor een paar maanden Zenonia Online uitgeprobeert en heb nu een eindoordeel voor de game. Ik ben nog niet max level in Zenonia Online dus de EndGame kan ik niet beoordelen, Ik beoordeel de game tot zover ik het gespeeld heb.

Gameplay

Laat ik beginnen bij de gameplay, daar spelen we een game voor en als dat niet goed is stop je al gauw.
De gameplay in Zenonia Online is leuk, uitdagend en je staat telkens voor verassingen als je een nieuwe dungeon ingaat, helemaal als je nog niet het aanbevolen level ervoor bent.

Zenonia Online is een Online Dungeon Crawler, wat betekent dat er alleen dungeons zijn waar je inkan. Elke dungeon heeft zijn eigen monsters in Zenonia Online. Zo heb je een dungeon met zombies en geesten en heb je een dungeon waar de machines de baas zijn. Ook heeft elke dungeon zijn eigen Boss. Soms is dit een vergootte versie van wat je vocht in die dungeon maar meestal is het iets anders. Tijdens deze bossfights zul je moeten inschatten wat je gaat doen anders wordt je compleet vernietigd. Dit brengt een stuk uitdaging in de game waar je niet zoveel tijd hebt om erover na te denken.

Verder heb je de PvP. De PvP in Zenonia Online is real time, iets wat we niet zagen in vorige Zenonia games. Je hebt 2 modes. 1 mode waar je of tegen een bot vecht of tegen een echte speler (Kun je zelf kiezen,) of een mode waar je met drieŽn tegen elkaar vecht. De PvP in Zenonia Online zal je wel even bezig houden als je het ff zat word van de dungeons.

Je hebt een trading post in Zenonia Online waar je items kunt kopen en verkopen van en aan andere spelers. Hier kun je heel wat Gold te verdien wat fijn is omdat de Potions en gear niet al te goedkoop is.

Zenonia Online heeft 1 area waar je iedereen kunt zien die in je server zitten. Hier kun je mensen tot vriend uitnodigen of je coole skins en mounts kunt showen. Ook kun je er Gold vissen als je ff wat tekortkomt en geen zin heb in een dungeon.

qua repetitive gameplay zit het in een nauwe hoek. Voor level 40 is alles prima, je doet gewoon je dungeons en daily tasks maar daarna zul je dungeons vaak opnieuw moeten doen om de meeste experience te krijgen. Dit kan soms frustrerend zijn en saai, Gelukkig kun je altijd is met een hoog level vriend bijvoorbeeld een level 60 dungeon doen voor wat extra experience.

Verder heb je een nieuw Fairy System. Je kunt nu verschillende Fairy's hebben en ze combineren voor sterkere Fairy's. Verder hebben ze een Pet systeem ingevoerd waar je verschillende creatures kunt hebben die je helpen in Battle.

gameplay van het begin van de game.

Graphics

De graphics in Zenonia Online zijn knap gedaan. Het heeft een leuke art-style maar ik denk dat niet iedereen het kan waarderen. Het is een typische Oosterse art-style zoals je veel ziet in Chinese of Koreaanse games. Maar al met al vind ik dat ze een goede art-style hebben gekozen. Het maakt de game juist niet lelijk en ze proberen ook niet console like graphics te krijgen omdat Gamevil.Inc 1 van de weinige is die begrijpt dat dat niet haalbaar is.

Ik heb wel wat graphic glitches zoals stukjes area in de dungeon die niet helemaal kloppen maar niet zo erge dat het gamebreaking is ofzo. In de laatste versie lijken ze ook verholpen te zijn.

Geluid

Het geluid in Zenonia Online is prima, Alleen mochten ze wel wat meer soundtracks gebruiken. Ik heb het gevoel alsof ik sommige soundtracks hoor die ook in Zenonia 3, 4 en 5 hoorde wat natuurlijk niet kan.

De combat sounds in Zenonia Online is ook prima, Alleen lijken alle monsters hetzelfde geluid te hebben en dat kan op den duur wel ff irritant worden. Gelukkig zul je voor level 40 niet veel dezelfde dungeons achter elkaar doen.

Connectiviteit

De servers van Zenonia Online zijn goed, zeer goed zelfs. Kunnen ze hier nog wat van leren.
Ik heb in de maanden dat ik Zenonia Online hebt gespeeld mischien 1 of 2 disconnecties gehad maar dat was omdat m'n wifi uitviel. Dat heeft Zenonia Online nu trouwens gefixed, als je nu disconnect heb je iets van 5 seconden ofzo voordat je gekicked wordt wat veel hielp voor mij want mijn wifi wil af en toe wel is uitvallen en als je dan net in een dungeon zit is dat natuurlijk niet zo leuk.

Kosten

Zenonia Online zelf is gratis, maar Gamevil heeft wel weer de Zen currency ingevoerd. Zen is de premium currency die ze sinds Zenonia 3 gebruiken.
Zenonia Online maakt wel wat goed door een daily inlogbonus te geven, Als je de hele week gewoon optijd inlogt in de game kun je 50 zen per week krijgen wat je vergeleken met andere Zenonia Games miljonaire maakt.

De prijsen in de shop zijn acceptabel. je zult wat weekjes moeten sparen maar sinds je toch wel 2 maanden bezig zult zijn om max level te worden heb je daar alle tijd voor.

Gamevil.Inc heeft een goeie keuze gemaakt om de game full Online heeft gemaakt wat ik nog maar moet verwachten van de opkomende Zenonia S, de "vertaalde versie van Zenonia Online" zoals ze het noemen, maar dat zal ik in mijn review van Zenonia S als die uitkomt zal bespreken.

Mijn conclusie is een 8 out of 10. Het is geen perfect spel maar Gamevil.Inc heeft heel wat verbeterd.

Heb jij ook een Zenonia Online, Android?