Panasonic Lumix DMC-TZ55 Rood Review

Emiel K. V.Newbie 19 mei 2015, 436 views

Panasonic Lumix DMC-TZ55 Rood

Het is een goedkoop apparaatje en dat merk je in het gebruik. De foto's zijn van slechte kwaliteit en het apparaat heeft grote problemen met scherpstellen, zeker bij gebruik van de zoom.

Pluspunten

• prijs
  • HD film

Minpunten

• lage foto kwaliteit
  • sterke verkleuring (roze) van lichte delen bij veel licht
  • slecht scherpstellen bij gebruik van zoom. Soms helemaal niet.
  • traag: bij inschakelen duurt het lang voordat de camera gereed is voor gebruik. Zeker voor actie opnames zeer ongusntig
  • flits werkt zeer verschillend; soms goed, vaak slecht en daardoor onderbelichte foto's

Snelheid en automatiek Score: 1
Batterijduur Score: 3
Ik heb lang en met plezier met de DMC-TZ8 gewerkt. Omdat hier vaker stof in de lenspartij kwam, ben ik overgestapt op het nieuwe model TZ55. Ook de HD filmmogelijkheden spraken me aan. En natuurlijk de goede prijs.
Maar helaas. Het apparaat functioneerde zeer slecht. De camera is sowieso erg traag na inschakelen. Voor actie foto's niet geschikt. Of je moet de camera constant aan laten staan. En dat verbruikt natuurlijk accu.
De kleuren waren zwak. Vaak was het beeld zeer donker op de monitor en na foto acceptabel. Bovendien slechte fotokwaliteit bij licht weer (veel zon).
Gerepareerd terug ontvangen en bij de volgende vakantie weer gebruikt. Belabberd resultaat! Alle foto's (bijna 100%) met veel zon kleuren totaal roze in de lichte vlakken. Witte huizen worden roze, de lucht, enz.
Dus weer opgestuurd.
Commentaar van Panasonic: valt binnen de specs. Belachelijk!! Zie de foto's.
Deze kwaliteit is totaal onacceptabel. Ik ben nog in gesprek met de leverancier (Digital Street) over een nieuw apparaat of liever nog geld terug.
Ik wil geen Panasonic meer.
Benieuwd hoe Digital Street dit oplost.

Heb jij ook een Panasonic Lumix DMC-TZ55 Rood?

Ik heb ook wel goeie ervaringen met oudere tz modellen, maar dit doet me weer twijfelen. Ik heb nu echt geen idee meer welke camera een beetje oke is voor 180,-

Bedankt voor je review. Scheelt mij een miskoop. Hopelijk is het voor jou ook opgelost.