Allocacoc PowerCube Extended USB Review

bobslee 19 mei 2015, laatste update op 19 mei 2015, 337 views

Allocacoc PowerCube Extended USB

Prachtig kubusje waar ik dagelijks gebruik van maak. Lekker compact en dus makkelijk mee te nemen/op te bergen. usb-poorten staan alleen te dicht op elkaar.

Pluspunten

• Mooi ontwerp
  • Lekker compact en makkelijk in gebruik.
  • USB levert 2A, meer dan de gemiddelde telefoonladers
  • Kan bevestigd worden aan een tafel/bureau dankzij het meegeleverde plakvoetje.

Minpunten

• De 2 usb-poorten zitten te dicht op elkaar.
  • Plakvoetje ipv klem.
  • Snoer had iets langer gemogen.

Erg fijn kubusje waar ik thuis dagelijks gebruik van maak. De kubus is mooi afgewerkt en voelt vrij sterk aan. De kubus heeft 4 aansluitingen voor stroom en 2 usb-poorten.

De usb-poorten leveren 2A, dit is meer dan de gemiddelde telefoonladers (deze zijn meestal 1A). Hierdoor is het opladen van mijn mobiel en externe accu een makkie geworden.

Nadeel van de kubus is dan de 2 usb-poorten te dicht op elkaar zitten. Ik ben niet in staat om beide poorten tegelijk te gebruiken, zelfs niet met de dunste usb-stekkers die ik heb.

De kubus is aan een bureau vast te maken met behulp van een plastic voetje waar je de kubus op kunt vastklikken. Dit gaat wel ten koste van een van de stroom aansluitingen. Dit voetje kun je op je bureau of iets anders vastplakken. De sticker zit standaard op het voetje. Ik vind het jammer dat dit een sticker is, waardoor je het voetje maar eenmalig vast kunt zetten. Mocht je later je kubus ergens anders vast willen zetten zul je dus zelf iets moeten bedenken. Ik had hier liever een soort klemmetje voor gezien (of een sterke zuignap?).

Over het algemeen ben ik erg te spreken over dit toffe kubusje!

Heb jij ook een Allocacoc PowerCube Extended USB?