Specificaties 15,6" (1920x1080 IPS), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

BTO P-BOOK 15CL54 FULL HD IPS, Basis Review

Beat The Best 18 mei 2015, laatste update op 18 mei 2015, 410 views

BTO P-BOOK 15CL54 FULL HD IPS, Basis

Goede laptop met wat beperkingen. Echt een professioneel apparaat

Pluspunten

• Scherm
  • Bouwkwaliteit
  • Toetsenbord
  • Trackpad
  • Samenstel mogelijkheid
  • Afwerking
  • Handleiding
  • Drivers

Minpunten

• Geen verlicht toetsenbord
  • Plastic
  • Design
  • Speakers
  • Aanknop

Na het gebruik van een Alienware M17x ben ik overgestapt naar dit model.
ik gebruik deze laptop nu een dag of 2, ik zal later nog weer terug komen voor een verbetering of verandering op mijn huidige mening.
De reden dat ik deze overstap gemaakt heb is omdat de Alienware best wel zwaar was, om elke dag mee naar school te nemen.(6kg).

Ik schrijf deze review omdat ik vind dat BTO te weinig reviews heeft over hun laatste modellen. vragen die ik had, als bouwkwaliteit of speakers konden alleen beantwoord worden door mensen die de laptop al hadden. of het bedrijf zelf, ik vind dit zeer storend. ik ben iemand die graag onderzoek doet naar alle verschillende mogelijkheden en probeer zo min mogelijk verassingen tegen te komen.

De laptop is kwa innerlijk echt uitstekend, over debuitenkant valt weinig te zeggen. het is niet extreemgoed, maar ook niet slecht.

voordat ik verder ga, ik typ dit op de laptop zelf. de reden dat de tekst er niet uit ziet is omdat ik moet wennen aan het toetsenbord, de toetsen zitten ver uit elkaar waardoor ik niet elketoets goed indruk, of ze gewoon niet goed geregistreerd worden. met name de spatie is eenprobleem.

mijn mening is verdeeld over deze laptop.
Ik vind het geweldig dat ze een I7 4700 met een 850M in een omhulsel kunnen stoppen zonder al teveel bulk aan de laptop mee te geven. ik zoek ook geen fancy lichtjes of geweldige programma's zoals op de alienware.(dat was net een disco).

ik zocht een simpel apparaat, met goede specs. en dat heb ik gevonden!

Wat ik vind van de 15CL54

het scherm is redelijk goed, ik vind hem fijn werken. hij is niet te vel, en omdat het mat is kan ik ermee buiten werken. daarnaast zijn de kijkhoeken goed, en zitten er mooie kleuren in.

er zit wel wat flex in het scherm, in mijn ogen iets te veel, als je hard genoeg drukt, kan je het scherm op de toetsendrukken waardoor je afdrukken van je toetsen op je scherm zou KUNNEN krijgen.
echter krijg je een mooi schoonmaak doekje van BTO die ik er tussen leg. owja en je moet wel goed drukken voordat het scherm zo ver is.

ik heb hier over gebeld naar BTO, de reden waarom er zoveel flex in het scherm zit, is omdat het om een klein apparaat gaat, wat in en uit een tas gehaald word. hoe meer flex, hoe kleiner de kans dat het kapot gaat. daarom ligt het toetsenbord ook verdiept in het apparaat.(zoeken van een middenweg)

Het toetsenbord, heb ik zojuist al wel een beetje benoemt. het is een prima toetsenbord waar ik gewoon aan moet wennen. het is niet verlicht wat mij irriteert aangezien ik nu een lamp moet aanzetten omdat ik niet volledig blind kan typen.
Daarnaast zit er een geweldig aan knopje wat blauw verlicht is, dit is echt een vel lampje, ik heb er geen last van. maar vind het wel zonde, wanneer deze wat zwakker zou branden zou het alsnog duidelijk zijn waarvoor het bedoelt is.

Bouwkwaliteit, is eigenlijk heel erg goed. het geheel is plastic waarvan de bovenkant eruit ziet als aluminium. Niks te klagen is gewoon stevig.
Het is geen apparaat wat er snel smerig uitziet.

Trackpad, dit is een grote liefde voor mij. mijn laptop hiervoor ondersteunde geen multitouch met windows 8.1 dit apparaat wel. ik heb er geen ervaring mee dus ik ga hier nog lekker mee experimenteren.

Accuduur, ik vind de accuduur prima. mijn maximale colleges zijn 3 uur, met een volle batterij red ik makkelijk 4 uur onder hoge prestaties. dit is voor mij dus echt genoeg.

Het apparaat heeft zo zijn beperkingen en mist het wat functionaliteit. verder is het een prima apparaat voor school/thuis/werk. en voldoet het aan de meeste dingen die je ermee wilt doen.(afhankelijk van welke specs uiteraard.

Foto's volgen nog.

Heb jij ook een BTO P-BOOK 15CL54 FULL HD IPS, Basis?