Clint Odin Wi-Fi Grijs Review

Voxxie 17 mei 2015, laatste update op 17 mei 2015, 337 views

Clint Odin Wi-Fi Grijs

Het is een prima speaker die wel aan de prijs is. De bouwkwaliteit is prima en het geluid dat deze speaker produceert is mooi vol van klanken.

Pluspunten

• Prima bouwkwaliteit
  • Mooi "vol"geluid
  • Makkelijk in gebruik.

Minpunten

• Installatie ging niet vlekkeloos, na een firmware update wel.
  • Geen Multiroom wanneer kabel gebruikt wordt.
  • Aanschafprijs aan de hoge kant

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 5
Zoals vele jullie wel gezien hebben zocht Tweakers test panel leden voor de Clint speakers.
Ik was een van de gelukkige die uitgekozen is om deze speakers te testen en hierbij mijn review van de Clint Odin

Unboxing
Wat zit er in de doos:
• Roze 3.5mm jack kabel
• Voedings adapter
• Instructie boekjes in verschillende talen
• De Speaker zelf
De speaker ziet er erg mooi uit, hij is strak vormgeven en voelt erg degelijk aan.

Installatie
Aan installatie boekjes geen gebrek dus direct deze erbij gepakt.
De installatie is op verschillende manieren mogelijk:
• WiFi-setup (WPS)
• WiFi delen (iOS-apparaat)
• Music Direct
o Webbrowser
o Clint App

Direct aan de slag gegaan met de Android app het installeren van de Odin speaker ging helaas niet zo snel en makkelijk als de tevens geteste Freya speakers. Maar toen ik de Music direct optie had gebruikt en de firmware had geupdate heb ik de speaker terug gezet naar fabrieksinstellingen. Daarna werkt de Android app prima.

Muziek afspelen via een telefoon
Via de Clint App is het erg makkelijk om via de gewenste speaker je eigen muziek af te spelen welke op je telefoon staat. Aangezien ik nogal veel muziek via Spotify luister heb ik direct Spotify connect uitgeprobeerd en ook dit gaat snel en makkelijk.

Muziek afspelen via de PC (Wifi)
Ook hier gebruik ik vaak Spotify en was het koppelen van Spotify aan de speaker in twee klikken gebeurd. Spotify ontdenkt een WiFi speakers in het netwerk, deze selecteer je en direct begint de muziek via de speaker af te spelen.

Film geluid via de PC (Jack cable)
Aangezien ik op het moment nog geen mogelijk heb kunnen vinden om bijvoorbeeld mijn NetFlix films te bekijken op mijn laptop (Windows 8.1) en mijn geluid middels Wifi af te spelen op de speaker(s) heb ik hiervoor de Jack-plugs gebruikt.

MultiRoom modus (WHA)
Aangezien ik een Odin speaker en meerdere Freya speakers tot mijn beschikking had kon ik gebruik maken van de MultiRoom oplossing.
Het koppelen gaat vrij makkelijk, je drukt op de eerste speaker de WHA knop in en vervolgens op de speakers welke je wilt toevoegen aan de MultiRoom modus. Enkele seconden later speelt ook deze de muziek af van de “Master” speaker.
Het enige nadeel is dat dit enkel werkt als je de muziek afspeelt via Wifi. Wanneer je de Jack-plugs gebruikt speelt hij helaas de muziek niet af via de overige speakers.
Een leuke feature van de app is dat je in een WHA groep kan aangeven of de speaker een Links, Midden of Rechter speaker is.

Geluidskwaliteit
Waar ik de speaker ook voor gebruik wat mij opvalt is de kwaliteit van het geluid.
Het is mooi van klant en erg vol van klant, je hoort iedere toonhoogte perfect en je kan dit indien gewenst nog via de app aanpassen.
Het volume is prima en kan een gemiddelde woonkamer prima vullen.

Losse voet
Als accessoire voor de Odin speaker is er ook ene voet beschikbaar. Middels deze voet wordt de speaker +/- 15cm opgetild en lichtelijk naar achteren gekanteld.
In mijn ogen werd daardoor het geluid verder de kamer in gedragen.

Foto's

Heb jij ook een Clint Odin Wi-Fi Grijs?

Mooie duidelijke review!

Ik heb nog wel een tweetal vragen:
- Zijn er andere mogelijkheden dan via de jackplug om de boxen op de tv aan te sluiten? Bijv. via WIFI of HDMI?
- Is deze set als dolby surround set te gebruiken zoals bij Sonos het geval is?

Ik ben benieuwd naar jouw reactie! Alvast dank daarvoor!
De enige twee mogelijkheden zijn Wifi en Jack. Het koppelen van een TV is niet mogelijk op een andere manier dan Jack, en wanneer je dat doet kan je geen Multiroom opzetten.

Is deze set als dolby surround set te gebruiken zoals bij Sonos het geval is?
Je kunt de set niet als surround set gebruiken.
De speaker heeft enkel de volgende mogelijkheden:
  • Left
  • Midden
  • Right
Ok, dank je! Dan valt deze voor mij al af ;) Jammer, want ze zien er wel mooi uit!
Sorry, ik was ze vergeten te uploaden. Ze staan er bij! ;)
Dank je. Mooi spul!
Wauw dat ding is echt foei lelijk.. meer iets voor buiten in de tuin denk tijdens het bbq-en ipv standaard in je huiskamer zetten?
Dat is jou mening, ik vind ze er strak uitzien en niet echt storend in de huiskamer.
"niet echt" ... wel een beetje storend dus ;)

Maar inderdaad mijn mening.. en een mening mag je delen.