Clint Freya Wi-Fi Grijs Review

Voxxie 17 mei 2015, laatste update op 17 mei 2015, 254 views

Clint Freya Wi-Fi Grijs

Het is een prima en degelijk product. De bouwkwaliteit is prima en accuduur is lang genoeg om er een middag mee te doen. Wel vindt ik de prijs aan de hoge kant.

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Prima accuduur
  • Prima bouwkwlaiteit
  • "Vol" geluid.

Minpunten

• Geen Multiroom wanneer kabel gebruikt wordt.
  • Aanschafprijs

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Zoals vele jullie wel gezien hebben zocht Tweakers test panel leden voor de Clint speakers.
Ik was een van de gelukkige die uitgekozen is om deze speakers te testen en hierbij mijn review van de Clint Freya

Unboxing
Wat zit er in de doos:
• Roze 3.5mm jack kabel
• Voedings adapter
• Instructie boekjes in verschillende talen
• De Speaker zelf
De speaker ziet er erg mooi uit, hij is strak vormgeven en voelt erg degelijk aan.

Installatie
Aan installatie boekjes geen gebrek dus direct deze erbij gepakt.
De installatie is op verschillende manieren mogelijk:
• WiFi-setup (WPS)
• WiFi delen (iOS-apparaat)
• Music Direct
o Webbrowser
o Clint App

Direct aan de slag gegaan met de Android app en de Freya speakers hingen in een mum van tijd in het netwerk. Aangezien ik alles graag up-to-date houdt heb ik direct via de nieuwste firmware geladen op de speakers, ook dit leverde geen problemen op.

Muziek afspelen via een telefoon
Via de Clint App is het erg makkelijk om via de gewenste speaker je eigen muziek af te spelen welke op je telefoon staat. Aangezien ik nogal veel muziek via Spotify luister heb ik direct Spotify connect uitgeprobeerd en ook dit gaat snel en makkelijk.

Muziek afspelen via de PC (Wifi)
Ook hier gebruik ik vaak Spotify en was het koppelen van Spotify aan de speaker in twee klikken gebeurd. Spotify ontdenkt een WiFi speakers in het netwerk, deze selecteer je en direct begint de muziek via de speaker af te spelen.

Film geluid via de PC (Jack cable)
Aangezien ik op het moment nog geen mogelijk heb kunnen vinden om bijvoorbeeld mijn NetFlix films te bekijken op mijn laptop (Windows 8.1) en mijn geluid middels Wifi af te spelen op de speaker(s) heb ik hiervoor de Jack-plugs gebruikt.

MultiRoom modus (WHA)
Aangezien ik meerdere Clint Freya speakers en een Odin speaker tot mijn beschikking had kon ik gebruik maken van de MultiRoom oplossing.
Het koppelen gaat vrij makkelijk, je drukt op de eerste speaker de WHA knop in en vervolgens op de speakers welke je wilt toevoegen aan de MultiRoom modus. Enkele seconden later speelt ook deze de muziek af van de “Master” speaker.
Het enige nadeel is dat dit enkel werkt als je de muziek afspeelt via Wifi. Wanneer je de Jack-plugs gebruikt speelt hij helaas de muziek niet af via de overige speakers.
Een leuke feature van de app is dat je in een WHA groep kan aangeven of de speaker een Links, Midden of Rechter speaker is.

Geluidskwaliteit
Waar ik de speakers ook voor gebruik wat mij opvalt is de kwaliteit van het geluid.
Het is mooi van klant en erg vol van klant, je hoort iedere toonhoogte perfect en je kan dit indien gewenst nog via de app aanpassen.

Accuduur
De accuduur is prima. De speakers is een halve dag te gebruiken op de accu.
Tevens is de mogelijkheid om je telefoon op te laden via de USB poort van de speakers erg makkelijk.

Foto's

Heb jij ook een Clint Freya Wi-Fi Grijs?

Sorry ik was ze vergeten te uploaden en er bij te zetten, ze staan er momenteel bij.

[Reactie gewijzigd door Voxxie op 17 mei 2015 20:40]