Lenovo Yoga Tablet 2 10.1" WiFi 16GB, Android 4.4 Aluminium Review

Flagg 17 mei 2015, laatste update op 20 juni 2015, 1.104 views

Lenovo Yoga Tablet 2 10.1" WiFi 16GB, Android 4.4 Aluminium

Degelijk, mooi en snelle tablet met bovengemiddeld geluid.

Pluspunten

• voelt erg stevig aan
  • goed scherm
  • vloeiend door alle menu's
  • meer dan prima geluid (voor een tablet)

Minpunten

• Soms een "thermal event" waardoor brightness wordt teruggeschroefd.

Even een eerste indruk want heb hem net een uurtje uit de verpakking gehaald. Maar so far so good. Ik type dit nu op de Lenovo en opschoot met de standaard uitgeklapt typt het iig ook prima. :)

Voorgaande tablets eerst even aangeven dan weet je waar ik vandaan kom. Eerste tablet was een cheaoo Archos, daarna transformer tf101 en vervolgens tot halverwege deze week een tf701t. De afgelopen dagen de tf300 van mijn vriendin gebruikt en dat was een traag rothok in vergelijking.

Snelheid:
Ondanks dat er nogal wat reviews klagen over haperingen door menu's en dergelijke valt het mij 100% mee. Tot nu toe geen enkele glitch meegemaakt. Ook niet wanneer er apps geinstalleerd worden op de achtergrond. Spelletje heb ik nog niet echt gespeeld en de spelletjes die ik speel zullen geen zware wissel trekken op de tablet vermoed ik. (Clash of Kings, Galaxy Control en Project Y bijvoorbeeld) Nu tijdens het typen met spotify aan alles zonder haperingen. Alles gaat soepeler dan de tf701t, wat ook geen watje was.

Scherm: meer dan scherp genoeg, maar ik ben ook geen zeikerd qua pixelpeepen, vind dit een prima resolutie voor dit formaat tablet en heb geen behoefte aan meer pixels.
Aangezien ik dit nu buiten zit te typen in de zon met een zonnebril op geeft denk ik aan dat de brightness ook voldoende is, gaat iig zonder problemen. Al kan ik hem moeilijk in portrait mode gebruiken ivm polariserende zonnebril. :) kleuren lijken ook in orde al kan ik dat buiten moelijk bepalen, kom ik nog op terug tzt.

Geluid: dit is de eerste tablet waar ik spotify op heb gezet, nee het is geen hifi geluid maar verbluffend te noemen voor een tablet, de dolby functie moet je met een korrel zout nemen maar voegt wel degelijk iets toe aan de "volheid" van het geluid.

Accu kan ik nog niets over zeggen uiteraard, maar zal binnenkort even updaten hierover.

Interface: tja is anders dan de andere tablets maar als je een klein beetje feeling heb met dit soort apparaten duurt het ongeveer 5 minuten voor je alles weer gevonden hebt.

De review is een WIP dus kom later misschien nog terug op dingen en zal even wat foto's/filmpjes er mee maken voor de volledigheid en deze later bijvoegen aan de wat uitgbreidere versie.

Alles laat ik nu dus nog even op uitstekend staan tot ik er wat zinnigers over kan zeggen, maar dat is iig wel de eerste indruk.

Hier alvast een filmpje gemaakt met de Lenovo. https://youtu.be/1W64Pi7HOpo

Genomen met macrofunctie.

Heule gevaarlijke hond

Tja nog te koud.

Ze tree in ze garden

De doos op de tafel in de tuin

Mochten er uivoerbare specifieke vragen zijn, bel Lenovo of stel ze hier. :)

~~~[Edit 31/05/15]
Minpunt van het langzame laden weggehaald na een paar dagen ging het laden al een stuk sneller, geen idee waarom.

~[Edit] Soms bij intensief gebruik krijg ik een melding van een "thermal event" waardoor de brightness wordt aangepast. An sich geen punt waar het niet dat het vooral buiten gebeurd als het, juist ja, lekker warm is. En juist dan heb je de full brightness het hardste nodig omdat diezelfde warmte vaak gepaard gaat met een grote hoeveelheid licht van de koperen ploert. Gebeurd alleen als je een spelletje oid doet overigens, met lezen of beetje browsen geen punt.

[Edit3] update naar android 5.0.1 is binnen, nu weer een "normale" indeling van menu's net nu ik gewend was aan de lenovo way of things, maar draait prima geen enkele bug kunnen ontdekken so far.

Heb jij ook een Lenovo Yoga Tablet 2 10.1" WiFi 16GB, Android 4.4 Aluminium?

Na een week in gebruik kun je ongetwijfeld wat zeggen over de 'huge accu'. Ben er wel erg benieuwd naar :)
Zie hieronder, wilde op je reageren maar was mislukt geloof ik. :)
Is niet makkelijk leeg te krijgen. Ik doe er eigenlijk een hele dag mee, en dat is incl spelletjes, films kijken en op volle brigtness buiten. Het is vrijwel onmogelijk om hem in 1 avond leeg te krijgen volgens mij. Ik heb verder geen pc meer dus ik doe alles op de tablet en staat dus ook de hele avond aan. :)

Opladen leek na een paar dagen ook sneller te gaan overigens.