HTC One M9 Zilver Review

Joshua EnnikNewbie 17 mei 2015, laatste update op 17 mei 2015, 247 views

HTC One M9 Zilver

Mooie snel werkende telefoon en maakt mooie fotos zit ook goed geluid in

Pluspunten

• Mooi design
  • Snel
  • camera

Minpunten

• Kan warm aan voelen
  • vlekt snel
  • sd/sim slot kan als een knopje voelen

Het eerste wat op valt wanneer je naar de HTC One M9 kijkt is het tweekleurige design. Op deze manier hoef je nooit te kiezen tussen bijvoorbeeld "goud" of "zilver" Je neemt het gewoon allebei. Het model ziet er modern uit en ligt fijn in de hand. Dit komt omdat de HTC One M9 aan de achterkant is afgebold. Daarnaast heeft de telefoon sterke randen, waardoor je een fijne grip hebt. Ook het beeldscherm is sterk. Er is bij de HTC One M9 gebruik gemaakt van Gorilla Glass 4. Dit zorgt ervoor dat het beeldscherm 80% sterker is dan traditioneel beeldscherm. Wanneer je de telefoon laat vallen, zullen er dus minder snel barsten in het scherm ontstaan. Dus langer plezier van een goed beeld. Wat een min punt is aan de afwerking is dat er kleine openingetjes bij de speakers zitten. Zelf heb ik gemerkt dat hier vuil in kan gaan zitten. Met een tandenborstel is dit makkelijk te verwijderen. Echter zou dit nog wel een verbeterpunt kunnen zijn voor HTC.

Wanneer we naar de speakers zelf kijken, kan ik wel veel positieve punten benoemen. Te beginnen bij het HTC BoomSound met Dolby Audio, dit zorgt voor een voller en mooier geluid. Doordat er twee front speakers in zitten wordt het geluid ook beter verdeeld. Wat ik ook een plus punt vind is dat wanneer ik een game speel of een film kijk, het geluid zo goed is, dat het lijkt alsof je midden in game of film zit.

Ook het beeldkwaliteit van de HTC One M9 is top. Het beeld is helder en scherp. Ook als je in de zon zit heb je goed beeld. Dit komt omdat de telefoon automatisch aanpast aan het tegenlicht. Ook wanneer je vanuit verschillende hoeken naar het beeld kijkt, blijft het beeld scherp. Bij de HTC One M9 wordt gebruik gemaakt van een Full HD scherm in in plaats van een QuadHD scherm. Een Quad scherm zorgt voor een hogere resolutie per inch scherm. Echter is dit niet te merken in gebruik.

Ook wanneer er naar de camera wordt gekeken, zien we dat er gebruik wordt gemaakt van een een stuk sterkere camera van 20,7 megapixel. Ook zit er een duo flitser op wat zorgt voor een betere belichting. Ook wanneer het schemerig is krijg je heldere en duidelijke foto's. Naast de hoofdcamera zit er ook een voor camera op van 4 ultra pixels. Hiermee kun je gemakkelijk mooie en duidelijke selfies maken. Naast foto's kun je ook mooie opnames maken. Je kunt met de HTC One M9 filmen met 4K beeldkwaliteit. Dus super mooie filmpjes om aan vrienden of familie te laten zien.

De HTC One M9 heeft dus heel veel positieve punten. Een punt waar ik nog niet over verteld heb zijn de software mogelijkheden. Wat ik hier over kan zeggen is dat de thema's geheel aanpasbaar zijn, wallpapers zijn totaal aanpasbaar, HTC Blinkfeed zit erop, je kunt gebruik maken van smartfolders, de homeknoppen zijn geheel aanpasbaar en er zitten betere telefoonfuncties op. In eerste instantie zal u denken dat dit ook al op de oudere types kan. Echter kan ik u ervan verzekeren dat dit bij de HTC One M9 nog beter en uitgebreider is. Tot slot wil ik nog één heel groot verbeterpunt aangeven en dat is de processor waar gebruik van wordt gemaakt. In de HTC One M9 zit een Snapdragon 810 Octacore met 4x2,0 GHz en 4x 1,5 GHz met 64 bit en 3 GB ram. Dus een Telefoon met snellere verwerking en meer kracht. Ik raad u hem aan!!!

Heb jij ook een HTC One M9 Zilver?

Reviews door de redactie

Vermeld de volgende keer ook even je HTC personeelsnummer aan het einde van je verhaal, dan weten we meteen met wie we te maken hebben! :O