Specificaties 55" Ultra HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Panasonic Viera TX-55CX700 Zilver Review

JordyKroon 17 mei 2015, laatste update op 18 mei 2015, 11.328 views

Panasonic Viera TX-55CX700 Zilver

Heb de Panasonic nu 2 dagen in huis en ben er zeer over te spreken. De beeld kwaliteit is subliem na wat kleine aanpassingen in de instellingen. Zwart is echt zwart en de kleuren komen heel realistisch over.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Geluid
  • Design
  • 4K
  • Firefox Os
  • Quad Core doet goed z'n best (apps etc)
  • Youtube en Netflix 4K app

Minpunten

• Geen DTS ondersteuning

Inbrandgevoeligheid Score: 4
Heb de Panasonic nu 2 dagen in huis en ben er zeer over te spreken.

Firefox Os ziet er heel netjes uit en werkt heel simpel. Youtube en Netflix in 4K zien er super uit!

Het toestel ziet er mooi en netjes afgewerkt uit. De bijgeleverde touch Ab werkt prettig.

3D heb ik nog niet kunnen testen aangezien de brillen nog onderweg zijn.

Ik kan eigenlijk weinig minpunten bedenken. Enkel dat de mediaplayer nog geen DTS ondersteund. (maar daar heb ik mijn Dune Base 3D voor) ;)

Ben super blij met dit toestel en sta elke keer verbaast van de beeldkwaliteit. Het toestel is een echte aanrader.

Heb jij ook een Panasonic Viera TX-55CX700 Zilver?

Hallo Jordy

in de review geven ze aan dat de randen donkerder zij.
Merk je daar iets van en is het storend?
Hee!

Ik ben er even op gaan letten want het was mijzelf totaal niet opgevallen...

Maar ik zie het persoonlijk amper en stoort totaal niet.

Gr. Jordy
Dit was ook voor mij belangrijk. Ik kan kijken wat ik wil, maar kom helemaal niets tegen. En iedereen die bij mij langs komt, heeft de vraag ook gesteld gekregen, maar wij zien niets...
Bij mij hangt hij aan mijn PC, je ziet het enkel zeer subtiel als je bijvoorbeeld op de startpagina van chrome zit, dan zie je dat het wit aan de randen iets donkerder is.
Totaal niet storend bij browsen, laat staan bij films of games...
Is Netflix intussen beschikbaar op Firefox OS van deze tv?
Jawel, zelf heb ik geen Netflix dus ik kan niets zeggen over de app zelf, maar ze staat er in ieder geval tussen
Hierboven staat "Youtube en Netflix 4K app" terwijl op de site van Netflix de TX700 niet in het lijstje staat van Panasonic UHD TV's (tabje Netflix in Ultra HD aanklikken).

Ik vermoed dat een van de twee een foutje is.. Ik gok dat de de Netflix info klopt en er dus geen UHD ondersteund wordt, maar misschien kan iemand dit bevestigen?
Ik was sowieso eens van plan om de trial te proberen, zal vanavond eens activeren en ik laat je weten of House Of Cards in 4K speelt ;)

Dat de Youtube app in 4k speelt kan ik met 100% zekerheid bevestigen, prachtige beelden.
:) Nice. Dan kan het bijna niet anders dan dat Netflix ook op 4K lukt want die gebruikt dezelfde HEVC decoder, wat meestal de bottleneck is.

Ik zit nogal te dubben welke UHD TV ik zal kopen. Enerzijds beviel onze oude 42' Viera 10 jaar heel goed maar dat was een plasma en die maken ze niet meer. Dus het wordt toch een LED en dan is de Samsung UE55HU6900S een stuk goedkoper, met toch hele mooie specs en goede recensies.
Ik heb ook zitten kijken voor de UE55HU6900S en de HU8500, maar deze ondersteunen beide geen 4k@60hz met chroma 4:4:4 over HDMI 2.0..
Laatste is belangrijk als je van plan bent om een PC aan je tv te hangen, zonder chroma 4:4:4 (= geen kleurcompressie) gaan sommige kleuren gaan 'overvloeien' in andere en dat zorgt voor een wazig beeld. De chips in deze samsung tv's ondersteunen wel HDMI 2.0, maar hun bandbreedte is niet voldoende om naast een 60hz 4k signaal ook de kleuren zonder compressie door te sturen.

Als je dit niet van plan bent doet het er niet zo toe (die kleurcompressie kan je haast niet zien in films, is vooral met desktoptoepassingen dat dit opvalt), en dan is het inderdaad een goede tv voor de prijs!
Hele rake opmerking! Inderdaad gaan we er vooral TV op kijken en content via internet die waarschijnlijk al in meer of mindere mate gedegradeerd is door compressie en ook geen UHD, hooguit HD of eerder 720P is. Het aanbod in 4K UHD is beperkt.

Chroma info per TV is sowieso vaak lastig te vinden, staat niet standaard in de pricewatch info en ook vaak niet of onduidelijk in de handleiding.

Voor mij niet onbelangrijk: De 4:4:4 / full chroma UHD TV's zijn op dit moment een heel stuk duurder (dan de UE55HU6900S e.a. 4K UHD TV instapmodellen 55').

Overigens doet de HU6900 volgens de handleiding wel full chroma: De HDMI-aansluiting met HDMI UHD Color ingesteld op Uit biedt ondersteuning tot UHD 50P/60P 4:2:0, terwijl de HDMI-aansluiting met HDMI UHD Color ingesteld op Aan ondersteuning biedt tot UHD 50P/60P 4:4:4 en 4:2:2.. Je moet het dus wel handmatig aanzetten per HDMI ingang. Ook qua hardware geldt weer dat het aanbod beperkt is, bijvoorbeeld de huidige Apple TV geeft geen UHD signaal, laat staan full chroma.
Welja ik heb heel wat research zitten doen om een tv te vinden die wel 4:4:4 chroma doet (deze panasonic doet het prima :) ) en de initiële versies van de 6900 en 8500 deden het ook (en het zijn uiteraard die modellen die overal gereviewed zijn), maar halverwege de verkoop heeft samsung de interne chips veranderd die het signaal afhandelen (de originele was een golf-p chipset, de nieuwe waren novatek chipsets). Je kan er vrij veel over terugvinden online, iedereen die een novatek chipset model heeft heeft problemen met chroma 4:4:4

Voor mij belangrijk, want mijn tv hangt aan een GTX 970, maar voor jou eigenlijk een irrelevante discussie als je er niet op gaat browsen/gamen :P

Ik heb net een proefabonnement afgesloten bij Netflix en kan met 100% zekerheid bevestigen dat 4k werkt! House of cards ziet er nog beter uit nu _/-\o_
En misschien ook handig om weten, via HDMI ARC heb ik ook zonder problemen dolby digital op mijn AV receiver
WTF?! En intussen laat Samsung gewoon in de handleiding staan dat full chroma 4:4:4 er op zit? :(

Overigens heb ik laatst die Philips 40' monitor gekocht, ook geen 4:4:4 maar het beeld valt me toch niet tegen.
Uiteindelijk met Panasonic gebeld omdat ik toch nog een paar vragen had. Volgens de technische ondersteuning (073 640 2802) ondersteunt geen enkel model Panasonic UHD TV 4:4:4 video. Alleen de CX800 kan enkel JPG foto's op 4:4:4 laten zien via de media-speler, maar geen video.

Dus wat full chroma betreft hoef je dit jaar nog geen Panasonic UHD TV te kopen.
Hun support is verkeerd :p ik ben echt 100% zeker dat deze 444 chroma heeft..
Misschien een antwoord om zichzelf in te dekken bij support?
Voor de uiteindelijke beslissing moest ik natuurlijk toch naar een echte winkel, zodat ik we de schermen in het echt konden zien.

Zoals een van de verkopers antwoordde op enkele lastigere vragen: We weten allebei dat de helpdesk dit ook niet gaat weten.. :z

Er is maar één manier om het te testen en dat is met een test-image. Ik gok dat je dat al gedaan hebt?
yep :) de klassieke rode kleuren foto's bekeken
En de reviewers van hdtvtest hebben die test ook gedaan en kwamen tot dezelfde conclusie
Ik overweeg ook sterk om deze aan te schaffen. Wil hem staand op de voetjes plaatsen op een ondergrond van 115 cm breed en twijfel daarom tussen de 50inch en 55inch.

De 55inch lijkt te breed (123 cm), maar ik zie dat de voetjes niet helemaal aan de buitenkant staan. Kan jij me misschien vertellen wat de breedte is tussen de voetjes? Veel dank alvast!
Hallo Redel,

Ik zal vanavond even voor je kijken ;) Ben op het moment niet thuis!
Beste Redel,

Sorry voor de wat late reactie, maar de breedte tussen de voetjes is 110,5cm.

Hoop dat het gaat passen ;)
Dank je wel Jordy. Wordt idd spannend om de 55 inch dan op een Focal Soundbar/sounddock van 115 cm breed te plaatsen. Misschien toch maar voor de 50 inch gaan dan....
Kun je me vertellen wat de hoogte van de tv is en het gaat me om de afmeting vanaf de bodem waar de voet op rust tot de onderkant van de tv? Ik wi namelijk weten of de humax hieronder past.
Mijn toestel heb ik hangen maar heb het voetje er over voor je op gezet.

Vanaf de voet tot aan onderkant tv heb je 47mm aan ruimte. Het zal er dus om hangen denk ik.

Succes! ;)
Hoe bevalt de 55cx700 nog steeds goed? Je hebt hem nu al een tijdje doe je ook gamen? Valt de input lag op bij shooters? Ik heb hem ook besteld duurt nog zeker 2 tot 3 weken! Ga afscheid nemen van mijn ouwe trouwe pioneer lx5090!
Ik speel geen shooters, maar ervaar niets van input lag als ik the witcher speel. (op 1080p in game mode)
Hallo Jordy,
even een vraagje: sinds kort heb ik hetzelfde toestel en ik krijg het beeld en het geluid niet synchroon.
Ik heb de TV aangesloten via HDMI op de set top box van KPN en het geluid van de TV naar mijn soundbar via een optische kabel. Allerlei instellingen geprobeerd, maar krijg het niet goed. Als laatste heb ik de soundbar helemaal weggelaten en het geluid via de TV weergegeven (dus HDMI van KPN naar TV) en zelfs dan heb ik de vertraging in het geluid (of beeld).
Als tijdelijke oplossing leid ik het geluid nu rechtstreeks van de settop Box naar de soundbar en dat werkt perfect, maar als ik dan gebruik maak van het netwerk van de TV heb ik natuurlijk geen geluid!
Panasonic gaf aan dat er in het menu geluid een SPDIF functie zit die zou kunnen worden ingesteld. Maar mijn menu kent die functie helemaal niet.
Heb jij hetzelfde probleem.of weet jij een oplossing?
Hoi Roelof,

Ik loop tegen dezelfde problemen aan als jij omschrijft. Ook ik mis de spdif functie in het menu.
Heb jij hier inmiddels al een oplossing voor??
Ik heb hetzelfde probleem. Ik krijg op deze tv ook het geluid niet synchroon. Ik maak geen gebruik van een soundbar. En op andere tv's heb ik geen problemen
Ik lees overal dat alleen de normale afstandbediening bij de CX700 wordt bijgeleverd. Jij hebt het over de bijgeleverde Touch AB... Heb jij toevallig een andere uitgave van de CX700 die voor een andere markt is bestemd of kloppen de specificaties niet. Thanks alvast!
Deze tv heeft maar 1 tuner volgens de specs. Volgens mij is het dan niet mogelijk om een programma op te nemen terwijl je een ander programma kijkt. Klopt dat?
Beste allen,

Heeft iemand nu een oplossing voor het niet kunnen afspelen van geluid via de KPN iTV.

Dank je wel

groet

Gerben
Ja bevalt super! Ik heb zelf ook de cxm710.

Hij heeft er een touch ab bij en heeft hij 1000hz ipv 800.
Heb m inmiddels nu ook! En je hebt helemaal gelijk, wat een verademing. Prachtig de beelden en enorm makkelijk in gebruik. Vraag mij alleen af: Live tv pauzeren... Is dit jou gelukt? Ik kom de optie nergens tegen en op het net ook niet te vinden.
Ik ben ook van plan de cxm 710 te kopen bij mediamarkt. Ik kan er echter niet veel over vinden, het blijkt een mediamarkt model te zijn. Weet jij de verschillen tussen de 700 en 710 of de 710 en 750?

aanrader of even verder zoeken? De cxm 710 is nu 1699 bij mediamarkt en de cx700 is 1150 op internet.