Nikon 1 J5 + 10-30mm f/3.5-5.6 Wit Review

janny222 16 mei 2015, 217 views

Nikon 1 J5 + 10-30mm f/3.5-5.6 Wit

De camera is inmiddels een week of 2 in mijn bezit. In grote lijnen ben ik heel tevreden over de mogelijkheden die de camera heeft, en ook is het leuk dat je er selfies mee kunt maken en video's Wat ik wel jammer vind is de zeer matige zoom kwaliteit

Pluspunten

• compact
  • makkelijk in gebruik
  • groot display

Minpunten

• Zeer matig qua zoom
  • flitser springt er uit als camera het nodig vind... je kunt het niet zelf doen
  • opname knop van video naast de knop voor fotos maken

Uitbreidbaarheid Score: 4
Batterijduur Score: 3
Snelheid en automatiek Score: 4
Als je fotos van dichtbij wilt maken, bijvoorbeeld planten of bloemen zie je zeer goed tot in detail wat je op de foto zet.
Zodra je iets wilt fotograferen wat verder weg is, merk je dat de zoom functie uitermate matig is.
Dit is echt heel jammer van de camera.
Op zich kan deze camera een spiegelreflex vervangen, maar eigenlijk vind ik dat deze camera vrij prijzig is, en ik vraag mij af of daar een markt voor is.
Het is leuk dat je selfies enz kunt maken. Wel vraag ik mij af, of op de lange termijn het display mechanisme sterk genoeg is.
Wat ik ook vervelend vond is dat je niet zelf op een knopje kunt drukken voor de flitser , maar dat de camera zelf bepaald of het nodig is.
Inmiddels ben ik wel gewend dat de rec knop voor video, direct naast de opname knop zit, in het begin was dat heel lastig.
Wat erg handig is, zeker met kinderen is de sportstand, als ze dan weer eens druk zijn met rennen en vliegen kun je toch een mooie foto maken :)
Op zich een prima camera, wel jammer van de zoom functie

Heb jij ook een Nikon 1 J5 + 10-30mm f/3.5-5.6 Wit?