Synology DiskStation DS1515+ Review

JJThs 16 mei 2015, laatste update op 24 juni 2017, 658 views

Synology DiskStation DS1515+ (Product gekocht)

Stabiel , bijna plug and play met zeer geavanceerde settings. Begonnen met 1x 70Gb. geëindigd met 5x 1Tb WD-green Jammer dat er geen PoE is via de NAS, zou handig zijn voor surveillance camera's. Goedkoopste dealer gevonden via Tweakers :D

Pluspunten

• goede interface voor beheer
  • mooie ondersteuning en hulp van synology zelf door het geven van walk-trough handleiding
  • gebruiksvriendelijke case
  • zeer energie beheersd
  • geluids arm

Minpunten

• prijzig maar de investering waard
  • geen gevulde HDD inplugbaar -> worden geformateerd
  • geen PoE aanwezig

Kwaliteit voeding Score: 5
Had liever 1 grote ventilator gehad dan 2 kleintjes = nog minder lawaai( wat ben ik toch een mieren****) :D
PoE zou handig zijn geweest , al was het in optie
Duur voor de hardware maar waardevolle Software, maar wel zijn geld waard.

---------
Na 2 jaar in mijn bezit te hebben ben ik nog steed tevreden met mijn 1515+.
Deze verder uitgebreid naar een 5x 1Tb WD green's , blijft het verbruik in rust onder de 50w :D.
Ik heb ondertussen er onder tussen ook mijn privé server van gemaakt voor mijn zaak,
waar ik mijn boekhouding en klanten bestand op bij hou. op die manier dat ik er overal waar ik internet heb met de SP aan facturen, offertes, foto's en nota's kan bekijken.
Ook de cloud printer werkt, als ik dan thuis kom direct kan verder werken met afgedrukte papierwerk.

Evaluatie: voor een gezin is deze meer dan ruim genoeg en makkelijk in te stellen ook met kinderen, nu ik zelf nog een zaak bij op heb mis ik toch nog wat meer opslag( zeker om privé en werk gescheiden te houden en raad ik eerder een 1815+ aan.
Zij die met servers willen draaien raad ik dan wel aan om een upgrade te doen voor een zwaarder werkgeheugen, dit om hoge en lange pieken te voorkomen.

Heb jij ook een Synology DiskStation DS1515+?