Specificaties 4,7" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia Lumia 735 Wit Review

Perceptor 13 mei 2015, laatste update op 13 mei 2015, 297 views

Nokia Lumia 735 Wit

Noodzakelijk overgestapt van een Lumia 925 naar een 735. Dit is absoluut geen downgrade! Telefoon twee dagen in bezit. Oogt erg degelijk, mooi uiterlijk, mooi scherm, ligt prima in de hand.

Pluspunten

• Mooie en degelijke behuizing
  • Prima prijs/kwaliteit/snelheid
  • Mooi helder, scherp scherm (AMOLED)
  • Formaat: pas goed in de hand

Minpunten

• Lader en headset zien er fragiel uit
  • Geen cameraknop aan zijkant
  • Windowsknoppen zitten in het scherp i.p.v. aparte knoppen

Hiervoor had ik een Lumia 925 die helaas na een aantal harde vallen (op volle snelheid op de fiets, vanaf 1m50, op het asfalt) de laatste tijd steeds verder is afgetakeld en niet ouder dan 1,5 jaar is geworden.

Hierdoor moest ik opeens op korte termijn een andere telefoon hebben. Ik heb voor de 735 gekozen vanwege de lagere prijs, het AMOLED scherm en de 1GB intern geheugen. In reviews had ik wat gelezen over een wat minder scherm en minder snelle prestaties.

Ik heb de telefoon nu twee dagen in bezit, maar dit valt allesbehalve tegen.
Ik vind het een mooi ontwerp. De telefoon voelt erg degelijk aan en ligt stevig in de hand. Het scherm ziet er erg goed uit en de telefoon werkt prima. Dit is beter dan ik in eerste instantie verwacht had.

Wat ik wel mis zijn de knoppen voor de camera aan de zijkant en aparte Windowsknoppen onderaan.

De headset en lader die meegeleverd zijn zijn een stuk fragieler dan die van de Lumia 925. De kabeltjes zijn erg dun en zien er uit alsof ze op korte termijn risico hebben op kabelbreuk.

Heb jij ook een Nokia Lumia 735 Wit?