Sony Xperia Z3 Compact 16GB Zwart

Specificaties 4,6" • 1280x720 (HD) • 16GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Sony Xperia Z3 Compact 16GB Zwart Review

Red_inc 13 mei 2015, 2.331 views

Sony Xperia Z3 Compact 16GB Zwart

Ben je op zoek naar een kleine telefoon die alles kan dan is dit je toestel. goede hardware ,camera en accuduur tevens is hij water dicht en hij past gewoon in een broek zak dit alles voor een klein prijsje.

Pluspunten

• snelle hardware , klein formaat, waterdicht
  • goede accu duur , camera knop
  • toestel staat snel in camera modus ,extra's mee geleverd

Minpunten

• glas blijft kwetsbaar

De Sony experia Z3 compact.

De enige mini die het predicaat mini verdiend. De meeste fabrikanten brengen budget telefoon uit en plakken daar de naam van hun flagship model op en noemen hem mini .
Sony is de enige fabrikant waar voor dit niet doet gelden. Hun compacte telefoon bezit wel de hardware van hun grote broer maar dan in een kleiner jasje. Oke 2 GB ipv 3 GB ram... en een paar mhz trager op de cpu.

Hardware:
Het is erg snel ik zal geen benchmarks posten want het is gewoon een quadcore van Qualcom's 801 serie. Op 2,5 Ghz De telefoon voelt Erg snel dus.
Het heeft een 4,6 inch scherm met 720 x 1280 pixels dat is ruim voldoende voor dit kleine schermpje . tevens tov .full hd heeft dit heeft dus ook een positief resultaat op de accu duur.
De camera is fijn in gebruikt stelt snel scherp heeft een hoge resolutie 20 MP en het toestel heeft een Camera knop! Waar door je stabieler een foto kunt nemen dan een onscreen variant. Ook als de telefoon instand by modus staat kun je hem wekken door 2 keer te drukken op de camera knop. Het toestel start op heel snel op in camera modus. Binnen seconden klaar om te schieten. dit is erg fijn.
Voor uitbreiding Er is een SD kaartlezer aanwezig die 128 GB slikt.
Het toestel is water dicht tot 1 meter voor een uur. Dat is erg netjes
sony maakt gebruik van kepjes om het toestel water dicht te houden en ik vind dat fijn. Sommige mensen klagen er over maar hoe vaak doe je een simkaart of sd kaart wisselen?nooit en voor het laden van je toestel gebruik ik de magnetische interface een laad kabel verbonden met een magneet aan het toestel en het werkt meestal prima. Soms moet je even zorgen dat de kabel goed contact maakt . Maar nu ik een dock heb is dat verleden tijd.

Software
hij komt standaard met android 4.4 maar de update naar 5.0.2 zal zich zelf downloaden over de wifi en installeren. Sony gebruikt een erg lichte skin en past niet veel aan op stock android. Wat een pluspunt is. sony levert veel standaard apps mee. Hun onscreen keyboard werkt trouwens erg fijn als je meerdere talen gebruikt. tevens is hun camera app best uitgebreid.

In de doos vinden we eigenlijk best verrassend veel.
De Telefoon.
Een oplader
oordopjes
een schreen protector
en een micro usb naar Female USB adapter.
De laatste 2 had ik zeker niet verwacht en het is dus erg fijn extratje.

Accu duur waar ik bij mijn andere telefoons het einde van de dag maar net haalde komt deze compact verrassend ver. 1 ½ dag lukt me wel. Ik denk dat ik zelfs 2 dagen zou kunnen redden als ik niet game.

Sony en OSX
Ik heb een mac en ik ben aangenaam verrast hoe goed de sony software werkt met mijn mac.
Ik kan gewoon foto's importeren of naar de telefoon toe schieten muziek uit itunes over zetten.
Zonder al te veel haken en ogen..Mijn htc en black berry hadden daar iets meer moeite mee.

De Z3 compact is erg schappelijk geprijsd. het is een high end toestel met high end hardware alleen in een kleinere behuizing. Ben je op zoek naar een kleine telefoon die alles kan dan is dit je toestel.

Heb jij ook een Sony Xperia Z3 Compact 16GB Zwart?