Samsung Galaxy Xcover 2 S7710 Grijs Review

segil 12 mei 2015, 199 views

Samsung Galaxy Xcover 2 S7710 Grijs

Waardeloos toestel. Geen bereik in buitenland.

Pluspunten

• Goedkoop

Minpunten

• Geen bereik in buitenland

Waardeloos toestel. Deze gekocht als opvolger van de xcover 1, die ook niet goed presteerde.

Grootste probleem met dit toestel is dat mobiel bereik is buitenland erg slecht is. Vaak kan een operator niet gevonden worden, matige zendsterkte, automatisch switchen naar roaming partner netwerk lukt niet, etc.
In Nederland lijkt het goed te werken, maar zodra onze gebruikers naar een ander Europees land, of de VS, reizen ondervinden ze dekkingsproblemen. En zodra ze bereik hebben via een partner, valt de verbinding vaak weg zodat ze weer handmatig opnieuw moeten zoeken naar een mobiele operator. Getest met een andere simkaart en dat maakt geen verschil.

Het ligt niet aan een verkeerde batch, want we hebben iets van 10 toestellen gekocht in een periode van een half jaar en ze hebben allemaal dit probleem.

Ik heb de review verder niet ingevuld en wilde alleen de lezers waarschuwen voor dit probleem.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Xcover 2 S7710 Grijs?

Geen bereik in het buitenland heb ik ook wel eens gehad, lag niet aan de telefoon bij mij. Heb je wel geprobeerd om het met die Sim-tool app op te lossen? Op de laatste dag van mijn vakantie kwam ik daar ook achter, en had gewoon bereik daarna. Volgensmij kun je daarmee de sim handmatig kiezen oid..
Bedankt voor de tip, ik zal er naar kijken.

We hebben wel meerdere sim kaarten geprobeerd van 2 verschillende providers en die geven allemaal problemen.
Ja, kijk maar even of dit wel werkt als je weer in het buitenland bent! Als je de app opent krijg je de keuze om de simkaart handmatig of automatisch te kiezen, en probeer die allebei even. Grote kans dat het dan wel werkt :-)