Kingston SSDNow V300 240GB Review

Inenting 12 mei 2015, 636 views

Kingston SSDNow V300 240GB

180MB/s Read en 240MB/s Write. Wat me verbaast is dat de write hoger is dan de read. Waardeloos product. Het is alleen snel als je de oude versie van de V300 hebt de nieuwere hebben goedkopere onderdelen.

Pluspunten

• Goedkoop

Minpunten

• Veel slomer dan word geadverteerd! 180MB/s Read & 240MB/s Write

Op de site van kingston stond dat de ssd tot 450mbps read en write had maar dat kan helemaal niet worden gehaald! Nou realiseer ik zelf ook dat 450mbps alleen in de beste condities kan worden gehaald maar ik haalde zelf maar 190mbps(!) read en 240mbps(!) write. Ik heb zelf ook een Crucial mx100 en die haald wel gewoon 500mbps dus het ligt echt niet aan mijn pc. Ik ben dus even op google gaan kijken en blijkbaar gebruikt nu kingston goedkopere onderdelen zonder het te vertellen. Alleen de oude kingstons kunnen dus de 450mbps bereiken. Ik heb je gewaarschuwd!

Heb jij ook een Kingston SSDNow V300 240GB?

Reviews door de redactie

Niet toevallig op een sata 300 poort aangesloten? dan ben je inderdaad de helft van je performance kwijt.
Ik heb alleen sata 600 poorten, maar ik heb het ook geswitched met een andere ssd van mij en die kreeg wel gewoon 500MB/s.

Daar staan nog wat resultaten. Er zijn verder ook nog zat buitenlandse publicaties te googlen zoals je al aangeeft.

Een trieste zaak. En dan druk ik mij nog zacht uit.
Toegegeven, het is een hele vreemde zaak, en ik wist het ook niet, maar even goed rondneuzen
en je kunt het vinden. Je hebt inderdaad ws de nieuwere versie ;(
Nou ja nieuw, Anandtech schreef al in maart 2014
Update to Kingston ssdnow v300 a switch to slower micron nand
Op de website van Kingston wordt gesuggereerd 450MB read and write maar de matige resultaten staan keurig vermeld (zie specifications)
Incompressible Data Transfer
(AS-SSD and CrystalDiskMark) 2
60GB — 150MB/s Read and 50MB/s Write
120GB — 180MB/s Read and 133MB/s Write
240GB — 191MB/s Read and 142MB/s Write
480GB — 450MB/s Read and 208MB/s Write
Ik had ook een keer kingston............ resultaat was een write die 20x trager was dan mijn meerdere crucials.
het is gewoon een bagger merk, blijf er van weg.

De waarschuwing luidt..... '' KOOP KWALITEIT'' koop Samsung / Crucial..

[Reactie gewijzigd door A87 op 29 mei 2015 15:08]

Ik snap de beoordelingen van deze review waarschuwing niet, (alleen maar 0 tot nu toe), dit is beknopt en helpt zeker bij het vormen van een oordeel!

Een 1 lijkt mij meer van toepassing. (je hebt er van mij eentje)