Final Fantasy XIV: A Realm Reborn, PC Review

Final Fantasy XIV: A Realm Reborn, PC

Als je van MMO's houd waar je voornamelijk op PVE Focussed is dit echt een hele vette game. Het is grafisch prachtig en de gameplay is erg tof. Er zijn veel classes beschikbaar en Square Enix doet het prima als het gaat om support van de game!

Pluspunten

• Grafisch prachtig
  • Goeie Gameplay
  • Geweldige Muziek door de hele game met veel variatie
  • Main story line
  • Veel classes
  • Crafting is goed uitgewerkt
  • Erg veel support en constante development van Square Enix (kleine patches en elke 3 maanden een grote met veel content)

Minpunten

• PvP
  • wat weinig side quests. (ivm wat je gewend bent van de meeste mmo's)

Stabiliteit Score: 4
Replaywaarde Score: 5
Besturing Score: 4
Geluid Score: 5
Beeld Score: 5
Gameplay Score: 4
Final Fantasy XIV (FFXIV) is om te beginnen een prachtige MMO.

Ik zal het alleen gelijk in het begin aangeven. De game draait voornamelijk om PVE en niet om PVP.
PVP zit er in met nog wel een best groot aspect maar daar is Final Fantasy niet voor gemaakt en moet ik ook eerlijk bekennen dat ik er zelf weinig over kan vertellen omdat ik het in deze game niet doe.

Je begint in deze game met een character aanmaken naar keuze waarbij je kan kiezen tussen 5 rassen (vanaf juni 2015 6 rassen) met elke nog is 2 subrassen (zie dat als een soort afstamming van een ras)
Vervolgens kies je je class. FFXIV hanteerd een mooi systeem dat je alles wat in die game te doen is je kan doen met 1 en dezelfde character. Je kan door het switchen van wapen veranderen van class, je begint als bijvoorbeeld Marauder waarbij je een 2h axe krijg, switch je naar fist weapons ben je ineens een Pugilist. Vervolgens veranderd je class naar een job. Als je Marauder bent van level 30 en je hebt gladiator gelevelt tot 15 kan je de job quest van Warrior doen, als je die hebt gedaan ben je een level 30 warrior ipv marauder. Hier unlock je weer extra skills en stats.

Craften in deze game is ook uitstekend gedaan in mijn opinion. Het is iets waar als je er wat tijd in steekt je er ook echt geld mee kan verdienen in tegenstelling tot veel andere MMO's. Elke crafting class level je ook net als een combat class naar het max level van 50 waarbij je skills unlockt om je crafts te verbeteren.

Maar zoals ik dus aangaf kan je elke craft, gather, combat class zijn met 1 character door dit continue te switchen. Dat vind ik persoon een erg fijn systeem en in deze game werkt dat uitstekend.

De omgevingen die de wereld van Eorzea kent zijn mooi. Ik ken geen MMO die grafisch dit niveau heeft. Je kan op internet genoeg posts vinden over dit.

De game heeft ook ontzettend veel end game content en boss battles die een uitdaging zijn waar tactics echt van pas komen en nageleefd moeten worden. Square Enix gaf voor de release van FFXIV: ARR al aan dat ze elke 3 maanden grote content patches wilden doen. Al die tijd dat de game nu uit is hebben ze dit nageleefd.

Dan alleen nog even de muziek. De muziek is awesome. Het is gevarieert en mooi. Op youtube kan je ook filmpjes vinden van boss battles die allemaal hun eigen muziek hebben en tijdens de heat of battle zal dit ruiger worden en het geeft een extra effect aan de battles wat goed uitpakt.

Ja ik ben een Final Fantasy fanboy. Ik kan lang genoeg blijven praten over FFXIV maar dit is gewoon een uitstekende MMO in ieder geval voor PvE. (ik heb bijna alle MMO's gespeeld maar deze heeft gewoon alles.. Goeie graphics, Goeie Muziek, Goeie support. het hele pakket.

Heb jij ook een Final Fantasy XIV: A Realm Reborn, PC?

De review geeft mooi dan dat de rol/Jobsuitgebreid zijn echter had ik wel liefst wat scherm printen gezien. met daar in de models en Jobs u. 8)7
Ben blij dat er ook aangegeven wordt dat de game niet voor PVP gericht is,
Graag zie ik wat filmpje / afbeelding nog in de review.