Canon Ixus 40 Review
Na jaren gewerkt te hebben met een Trust CyberC@m, heb ik eindelijk een fatsoenlijke(re) camera gekocht: een Canon Digital Ixus 40. Voor een relatieve beginner zoals ik, is deze camera erg gemakkelijk in gebruik. De belangrijkste functies wist ik meteen te vinden, de rest waren op te zoeken in de handleiding. Over de fotokwaliteit ben ik best te spreken. Het is misschien niet het allerbeste voor een 4 megapixel camera, maar ze zien er voor het oog goed uit. In ieder geval een stuk beter dan die Trust! Daarnaast was ik aangenaam verrast over de opties bij filmopname. De camera kan zelfs opnemen met 60 fps! De enige nadelen die ik tot nu toe ondervonden heb is een niet exact in te stellen sluitertijd, een niet al te snelle USB poort en...
Pluspunten
Gemakkelijk te begrijpen bediening Goede fotokwaliteit 60 fps optie bij filmpjes
Minpunten
Niet precies in te stellen sluitertijd Langzame USB poort
Eindoordeel
Voor een relatieve beginner zoals ik, is deze camera erg gemakkelijk in gebruik. De belangrijkste functies wist ik meteen te vinden, de rest waren op te zoeken in de handleiding.
Over de fotokwaliteit ben ik best te spreken. Het is misschien niet het allerbeste voor een 4 megapixel camera, maar ze zien er voor het oog goed uit. In ieder geval een stuk beter dan die Trust!
Daarnaast was ik aangenaam verrast over de opties bij filmopname. De camera kan zelfs opnemen met 60 fps!
De enige nadelen die ik tot nu toe ondervonden heb is een niet exact in te stellen sluitertijd, een niet al te snelle USB poort en een vreemde pixel op het TFT schermpje. Deze pixel heeft altijd de rode subpixel aan staan. Deze pixel zit gelukkig op een niet opvallende plek.
Deze nadelen wegen voor mij gelukkig niet op tegen de voordelen.
Reacties (1)
Het lijkt me toch dat dit mee zou moeten wegen in je eindoordeel, en dat gebeurt niet. Je noemt het niet eens in je textuele verhaal. Beetje apart wel.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
/u/9354/imagesmall.png?f=community)