Lexar Jumpdrive S25 32GB Groen Review

Rub147 11 mei 2015, laatste update op 12 mei 2015, 696 views

Lexar Jumpdrive S25 32GB Groen

Op papier is het een leuke stick, maar in de praktijk is het rommel. Haalt maximaal 40MB/s lezen en schrijven en is volledig van plastic.

Pluspunten

Minpunten

• Bouwkwaliteit is erg slecht
  • Snelheden zijn niet hoog

Om eerlijk te zijn was het een impulsaankoop, ik zocht een USB stick met USB 3 en minimaal 32GB opslag. Toevallig kwam ik de "deal" van de MediaMarkt tegen heb heb ik de Lexar JumpDrive S25 aangeschaft.

De verpakking
De USB stick komt in een standaard kartonnetje met daarin de USB stick en een koortje wat je aan de stick kan maken. Op de verpakking staat een kniplijn, echter wordt de verpakking hierdoor niet makkelijker te openen...

Bouwkwaliteit
De stick is volledig van plastic, ook het USB deel. Het voelt allemaal erg goedkoop aan en ik vermoed dat het dan ook niet lang uit zal houden (bijvoorbeeld aan je sleutelbos zoals Lexar suggereert).

Prestaties
Als je een USB 3 stick hebt verwacht je ook dat deze snelheden gehaald worden. Volgens de specificaties is de schrijfsnelheid 60MB/s en de leessnelheid 150MB/s.
Hieronder de resultaten van een MacBook Pro Retina late 2013 en een Windows 7 systeem:

De prijs is misschien leuk. Maar de stick voldoet niet aan de specificaties en voelt erg goedkoop aan. Gebruik je geld goed, en koop wat anders, deze gaat terug naar de MediaMarkt }:O

Heb jij ook een Lexar Jumpdrive S25 32GB Groen?