Specificaties 28" @ 3840x2160 (Ultra-HD) (TN, 1ms) - Bekijk alle specificaties

Asus PB287Q Zwart Review

MIG5 10 mei 2015, 518 views

Asus PB287Q Zwart

Uitstekende 4k monitor voor een goeie prijs. Niet geschrikt om je Wii u op aan te sluiten.

Pluspunten

• Mooi beeld voor een TN scherm
  • Goeie kijkhoeken
  • Picture in picture is een leuke extra functie
  • 4k!
  • Ingebouwde speakers
  • Goed voor gaming door snelle response time

Minpunten

• Hele onhandige OSD besturing, knoppen zitten op de achterkant waardoor ik vaak de verkeerde knop indrukte.
  • Geen limited RGB color range ondersteuning dus niet geschrikt om je Wii U op aan te sluiten.

Ik zat lang te twijfelen tussen een 4k TN monitor of een QHD IPS monitor. Uiteindelijk ben ik voor de PB287Q gegaan vanwege de lage response tijd en ik de monitor vooral voor gaming zou gebruiken. Omdat ik deze monitor ook in combinatie met een Wii u wou gebruiken was ik erg teleurgesteld toen ik me wii u aansloot en de kleuren er white washed uitzagen. Na wat onderzoek te doen kwam ik er achter dat de Wii u alleen een limited RGB color range ondersteund en deze monitor alleen Full RGB color range ondersteund. Dit is natuurlijk heel normaal voor een monitor en de PC is natuurlijk de 1e prioriteit. Maar dit was wel een tegenvaller voor mij uiteindelijk heb besloten om ook een qhd ips monitor te bestellen(Dell U2715H) en ze naast elkaar te zetten. Na ze een half uurtje naast elkaar te hebben gezet en wat videos en games te hebben gecheckt was ik al gelijk verliefd op de IPS monitor, plus me Wii u zag er hierop ook fantastisch uit. De PB287Q wordt dus teruggestuurd.

Heb jij ook een Asus PB287Q Zwart?

Wii u LOL. Een 4K monitor voor een wii u. Ok