Specificaties Rad. R9 290 (975MHz), 4GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

Club 3D Radeon R9 290 royalKing Review

smidtak 7 mei 2015, 397 views

Club 3D Radeon R9 290 royalKing

Uitstekende kaart met ditto prestaties, alleen is de kaart mij gigantisch tegengevallen betreft de betrouwbaarheid.

Pluspunten

• Prijs prestatieverhouding
  • Design

Minpunten

• Geluidsproductie
  • Stabiliteit
  • Service en garantie Club 3D

Drivers en compatibiliteit Score: 2
Deze kaart heb ik ongeveer 6 maanden geleden gesealed via Marktplaats overgenomen voor een nieuw te bouwen systeem. Nadat ik het systeem aan de loop had, heeft de kaart in diverse games goed gepresteerd.

Na een paar maand begon de kaart problemen te vertonen met het zogenaamd scalen naar de juiste resolutie of beeldfrequentie (voor mij is dit nog een raadsel). Ook kreeg de kaart in verloop van tijd problemen met Flash in de Firefox browser. Zo kon hij uit het niets crashen. Uiteindelijk kreeg de kaart te maken met een finale crash waardoor ik nu permanente witte strepen in mijn scherm heb.

Ik ben bang dat ik helaas met een maandagmorgen of vrijdagmiddag model te maken heb. Hoogstwaarschijnlijk heeft een vrm het begeven wat een veel voorkomend probleem bij deze kaarten lijkt te zijn. Helaas heeft de verkopende partij te maken gehad met een bedrijfsbeeindiging, waardoor ik genoodzaakt ben garantie bij Club 3D te verhalen. Club 3D geeft vooralsnog niet thuis, naar een aantal pogingen en ben ik van mening deze kaart een negatieve beoordeling te geven.

Heb jij ook een Club 3D Radeon R9 290 royalKing?

Reviews door de redactie

Hoi Jeffrey, je melding is hier binnengekomen. Mijn collega van de RMA afdeling geeft aan dat hij vandaag contact met je zal opnemen. We doen wat we kunnen om je een passende oplossing aan te bieden. Groet GJ, Club 3D
Hallo GJ, ik heb inderdaad contact gehad met een collega en heb contact met jou proberen te zoeken, maar er zijn nog steeds geen vorderingen. Club 3D probeert dit soort vragen binnen 3 dagen te beantwoorden, maar er wordt helemaal niets beantwoordt, slechte service dus.