Specificaties Tower, 21 interne + 9 externe bays - Bekijk alle specificaties

Cooler Master CM Storm Stryker Review

apocalypsa 7 mei 2015, laatste update op 11 mei 2016, 47 views

Cooler Master CM Storm Stryker

De CM Storm Stryker is een geweldige kast, met een paar nadelen voor sommige gebruikers. Deze zijn waarschijnlijk geen dealbreaker, maar wel iets om mee te nemen als je de kast overweegt.

Pluspunten

• Stevig
  • Ruim
  • Stoffilters/Fans/Fancontroller
  • Looks (subjectief)

Minpunten

• Zwaar
  • Top stoffilter kan niet i.c.m. radiator
  • Indeling niet altijd even goed uitgedacht
  • Geen ruimte voor AIO radiator in back mount
  • Window is zo groot dat je de psu kan zien.

Heb deze kast een jaar terug gekocht en was toen heel lovend. Nou, dat is wel wat minder geworden. Don't get me wrong, het is een prima kast - maar voor de prijs had ik bepaalde dingen wel wat beter verwacht.

Het goede:

• Het hele frame is van staal en dat merk je. Niet stuk te krijgen, maar lood en loodzwaar. Het handvat zit er zeker niet zonder reden op.
  • De kast is flink groot. Op een paar punten na (hierover meer bij de minpunten) is hij ongelofelijk ruim. De XFX Triple Dissipation Fury, een van de langste kaarten die ik ooit heb gezien, past er prima in.
  • De kast komt met (led) fans, stoffilters, een fancontroller, meer hdd mounting brackets dan je ooit nodig zult hebben, en meer dan genoeg van elk schroefje of moertje.

Het slechte:

Meestal is de kast ruim en kun je er veel mee. Meestal. Het aantal problemen waar ik tegen aan liep was echter wel zo groot dat ik het even neer moet zetten.
  • De top 2x140/120mm mount kan alleen maar als exhaust; het stoffilter kan niet gemonteerd worden als er een radiator of fans in zitten. Bij veel fan setups is dit gelukkig niet erg.
  • In de back 140/120mm mount paste geen AIO radiator. Eerst geprobeerd met een 140mm (Kraken x41, voor m'n gpu). Deze week overgestapt op een Fury X, welke een 120mm rad heeft - maar zelfs deze pas niet in de mount.
  • Bottom fan mount heeft om de een of andere reden geen 140mm fan holes, hoewel het prima zou passen.
  • Er wordt geen manier bijgeleverd om een 3e front fan te plaatsen. Gelukkig wel zat punten om tierips vast te binden.
  • Het moederboord zit lekker ver van de bovenkant af, zodat je geen gedoe hebt met het er instoppen van de cpu voedingsstekker of fans. Behalve als je er een rad hebt zitten, dan mag je weer gewoon elke keer het moederboord losschoeven.
  • De ingebouwde fancontroller heeft geen ruimte voor extra fans zonder dat je zelf een splitter toevoegt.
  • Het window in de sidepanel is groot. Dit zou normaal alleen maar goed zijn, maar het strekt zich vooral naar onderen door, waardoor je de psu kan zien. Vind dit zelf geen mooie oplossing.
  • Oh, en de schroefdraad van de sidepanel is na een jaar al weer dol. Is echter wel zo dat ik mn kast veel te veel open en dicht moet doen.
Ja, de meeste van die dingen zijn gewoon zeuren. Mijn verwachtingen waren hoog en de kast stelde lichtelijk teleur, maar de meeste gebruikers zullen niet tegen deze problemen aanlopen. In dat geval is het een enorm stevige, mooie, beetje prijzige kast met veel ruimte en een hoop dingen al ingebouwd.

Heb jij ook een Cooler Master CM Storm Stryker?