HTC One M9 Zilver Review

luckybeast 6 mei 2015, 166 views

HTC One M9 Zilver

Een top mobiel

Pluspunten

• Mooie afwerking
  • Voorcamera
  • Prima geluid
  • Goed scherm
  • HTC Sense

Minpunten

• Accu duur
  • Achtercamera niet zo heel goed

Voordat ik deze mobiel had, had ik een HTC One m7.
Ik gebruik de HTC One m9 in combinatie met de HTC Dot View Ice.
Toen ik de htc one m9 voor het eerst opstartte was alles snel geregeld. Het overzetten van de gegevens ging soepel. De contacten en de applicties die ik op mijn oude mobiel had waren zo overgezet.
Ik ga het verder over een aantal onderdelen hebben die ik getest heb.

Design en afwerking:
Het design van de HTC One M9 vind ik zelf heel erg mooi. Het is ook goed afgewerkt. Het toestel ligt ook fijn in de hand. Zelf vind ik het wel erg wennen met dat de aan/uit knop nu aan de zijkant van het toestel zit onder de volume knoppen. Wat ik ook iets jammer vind is dat de audiokabel snel wat te los kan gaan zitten waardoor de muziek ineens stopt.
Doordat er een goede processor in zit met 8 cores is het ook een hele snelle telefoon. Ook heeft het 3 gigabyte aan RAM waardoor alles soepel kan gaan lopen zonder dat het slomer wordt.
De accuduur van valt zwaar tegen. Ik laad hem iedere morgen opnieuw op en in de avond is het rond de 30% terwijl ik hem matig gebruik.

Geluid speakers:
Het geluid van de speakers is fijn om naar te luisteren. Het geluid komt uit de onder en boven speakers dus het klinkt ook veel beter.
Ook is er HTC Boomsound met Dolby Audio. Dit kan handig zijn voor als je je mobiel in een open ruimte hebt en meerdere mensen moeten horen. Verder is dit gewoon iets extra’s. Dit heb je ook voor als je een koptelefoon hebt, maar hier zitten dan iets meer opties bij.

Beeldkwaliteit:
De beeldkwaliteit van de telefoon is goed. Alles wat ik erop bekijk ziet er helder en goed uit. Hier heb ik verder niks op aan te merken.

Camera:
Er zitten twee camera’s op en heb over beide zo mijn mening.
Over de achter camera (de camera met 20 mega pixel) ben ik niet helemaal tevreden. Dit komt doordat de die ik maak niet altijd heel scherp zijn. Soms zie ik zelfs nog de pixels zitten en vind dat dus best iets minder. Verder kan het wel grote afmetingen hebben. De afmeting die ik nu heb is rond de 5376 bij 3024(liggend) wat overigens groot zat is.
Over de voor camera heb ik niks op te merken. Deze camera is gewoon top kwaliteit. Door de ultrapixels kan je dus makkelijker foto’s maken als het iets donkerder is. Bij deze foto’s is er duidelijk verschil in welke mooiere foto’s kan maken. De afmetingen hiervan zijn iets kleiner dan bij de achter camera, dit is namelijk 1520 bij 2688(staand).
Verder duurt het maken van de foto met de achter camera iets langer dan met de voor camera. Maar dit zal waarschijnlijk door de afmetingen komen.

Software mogelijkheden HTC Sense:
HTC sense is altijd al heel fijn geweest. Ook vind ik het handig met het nieuwe beginscherm waarmee er gekeken bent waar je bent op basis van je locatie. Je kan thuis of op het werk of buiten zijn. Bij ieder zijn er verschillende applicatie volgordes. Het enige jammere vind ik hierbij is met de voorgestelde applicaties. Dit is reclame wat onnodig is. Maar dat is simpel weg te krijgen.
Door twee keer op het scherm te tikken kan je het scherm ook aan krijgen. Deze optie was ook al mogelijk bij de HTC one m8 maar die had ik zelf nog niet getest. Het enige wat ik hierbij mis zijn wat meerdere opties met het tikken.
Op de andere mogelijkheden van HTC sense heb ik niks aan te merken. Alles loopt gewoon soepel.

Tot slot:
Het is een fijne mobiel om te gebruiken. Ik zou het zeker bij mijn vrienden aanraden. Wat wel jammer is dat het een redelijk dure telefoon is.

Heb jij ook een HTC One M9 Zilver?

Reviews door de redactie