Specificaties 6" E-Paper scherm met 2GB opslag - Bekijk alle specificaties

TrekStor Pyrus 2 LED Zwart Review

Tinnman 8 december 2015, 157 views

TrekStor Pyrus 2 LED Zwart

Deze heb ik gekocht om van het gewicht van mijn lonely planets af te zijn tijdens het backpacken. Daarnaast is het verlichte scherm ideaal om te lezen tijdens het reizen in de donker.

Pluspunten

• prijs
  • verlicht scherm

Minpunten

• power knop per ongeluk bedienbaar

Veelzijdigheid Score: 5
Ik heb deze ereader bij bizzaar aangeschaft voor 65 euro (goedkoper dan in pricewatch te vinden was).
Waar ik de ereader vooral wil gebruiken is tijdens mijn vakantie (als backpacker) de lonely planets meenemen en een 2-3 leesboeken.
Dit zal flink schelen in het gewicht en ruimte van de backpack.
Waar ik op gelet heb is dat de e-reader een verlicht scherm heeft en dat de accu lang meegaat.
Daarnaast moet die gewoon zo goedkoop mogelijk zijn :)

Vandaar dat ik bij deze ereader uitkwam.

Het verlichte scherm werkt goed hoewel het in zijn minst felle stand nog steeds wat minder fel zou mogen.
De resolutie vind ik goed genoeg. Als ik van dichtbij kijk zie ik zeker de pixels in de letters maar op een normale afstand is dit prima te doen.
Bij afbeeldingen is het wel een stuk duidelijker maar dat vind ik niet erg.

Het laden van boeken gaat redelijk vlot, maar bij veel afbeeldingen zal je wat langer moeten wachten.

De knoppen zitten allemaal op de voorkant op eentje na. De powerknop zit aan de onderkant en deze kan, afhankelijk hoe je de e-reader vasthoudt per ongeluk bedient worden.

De reader is gemaakt van kunststof en heeft een soft touch achterkant welke lekker in de hand ligt. Daarnaast heb ik het gevoel dat een robuust apparaat is.
Het geeft in ieder geval niet dat fragiele gevoel wat je hebt zoals bij een tablet scherm.

Aan de onderzijde zit nog een micro sd slot. Deze heb ik niet gebruikt omdat ik tot dusverre genoeg heb aan het standaard geheugen.

Van de accuduur heb ik geen cijfers. Gedurende 4 weken heb ik veel gelezen met de verlichting aan. Tussendoor heb ik de e-reader een keer opgeladen maar de accu was toen nog boven de 50%.

Overall ben ik gelukkig met deze aankoop. Voor weinig geld een e-reader met verlichting, jammer van de powerknop op de onderkant.

Heb jij ook een TrekStor Pyrus 2 LED Zwart?